tisdag 22 september 2009

Min tråkigt vanliga, jobbfria skoldags-tisdag...

Blev lite glatt överraskad när jag fick kommentaren att jag borde prata mer om mig själv och mitt liv i här i bloggen. Det är ju det jag trott att jag gjort hela tiden (och alldeles för mycket?), så det känns så skönt och höra att ni inte tröttnat!

Därför tänkte jag berätta lite kortfattat (Ja tjena, vi får väl se hur kort detta blir) om hur min tråkigt vanliga, musik- och jobbfria, skoldags-tisdag såg ut. Ja, jag har sådana dagar också. Och det är jag väldigt glad för. Tänk vad tråkigt det hade varit om varje dag hade varit lika spännande och händelserik... då hade ju inget varit kul i längden. Något annat jag faktiskt är glad för, när jag tänker efter, är att man inte alltid är lika glad, och att livet är perfekt varje dag. Då hade man ju inte haft något att sträva efter!

Babbel babbel. Kortfattat var det ja.

Tidigt
Mitt otroligt irriterande alarm (Jag och Alice sjunger, nej SKRIKER, svampbob-låten) väckte mig klockan sex och jag hade inte den minsta lust att kliva ur min varma och mysiga säng för att kasta mig iväg till gymmet.
Efter att ha snoozat i över en halvtimma (ja, jag är en snooz-människa och nu kommer jag ALDRIG att vänja mig av vid det) studsade jag upp ur sängen och snubblade fram till min garderob samtidigt som mitt huvud höll på att sprängas efter att jag rest mig för fort (någon som känner igen sig?).

På tåget
Några minuter, och två tallrikar med mina absoluta favoritflingor (Kelloggs K Red Berries) senare satt jag anfådd på tåget med ipoden på högsta volym för att inte höra mina egna andetag i de nya, hemskt tysta, tågen.

På Metropolis
Min tränare Christophe Command tyckte att jag hade haft det lite för slappt i Grekland och plågade mig lite extra. (därför ligger jag just nu och kämpar för att orka lyfta händerna och slå in rätt tangenter...).

På väg till skolan
Innan skolan hann jag med att gå en sväng i några affärer som precis hade öppnat. Kändes väldigt lyxigt (men också ganska mobbat) att ha hela affärerna för sig själv.

I skolan
Allt var som vanligt förutom att typ halva min klass fick ett ryck och helt plötsligt började leka kurragömma (!)... barnslig? Inte alls.

Hemma
Efter skolan gick jag en stund på stan och uträttade lite ärenden.

Sedan jag kom hem har jag spelat lite piano, läst historia, städat, långsamt börjat packa upp min resväska, och lagat mat.... (Äh, okej då. Hjälpt till med att skala morötter och duka...)


Så där ser ni. En alldeles vanlig tråk-dag. Livet är inte alltid spännande, men som sagt. Det är jag glad för.

PUSSS

7 kommentarer:

  1. aw, gulligt inlägg! men jag tycker ju om dig molly, det är därför jag vill ha mer av dina fina inlägg... o du är verkligen underhållande i exakt varje inlägg du gör!

    SvaraRadera
  2. Hej Molly!
    Vad kul att du beskriver ditt liv och dina dagar lite mer ingånde. För trots att du är en 17-åring som går i skolan så är du ingen "vanlig" tjej ; )
    Jag tänkte bara ställa en fråga. Hur går det för dina systrar, jag hör ALDRIG någonting om dom i bloggen. Umgås ni aldrig?
    Kram och TACK för en fin blogg :)
    /FRIDA

    SvaraRadera
  3. Hej Molly
    kul att du berättar hur din vardag är man får aldrig för mycket av dig.

    Kan du inte lägga utt en video hur du gör dina plop ljud. Tror inte alla sätt det såg det när du var med i Bolibompa. Passade min kusins 3 åriga dotter den dan annars ser jag aldrig på Bolibompa.

    Ha en bra dag bästa Molly
    kram Daniela

    SvaraRadera
  4. Super bra inlägg, älskar att läsa det du skriver, så snälla du får aldrig sluta! <3
    Haha, ja håller med "anonym", skriv gärna hur det går för dina systar dem är ju också grymt duktiga får du hälsa, haha. :)
    Dem var väl med i Hujeda mig så många sånger eller nått va? =)

    PUSSS!

    SvaraRadera
  5. Hur hinner du träna innan skolan? :O När börjar du då? Inte klockan åtta iaf? ur långa dagar har du?

    SvaraRadera
  6. Hej Molly! Min kompis undrar om du kan spela något instrument?

    SvaraRadera
  7. Heej! <3 du verkar vara en jätte snäll och glad person vilken rolig klass du borde ha hihi <3 jag älskar dina inlägg och allt du berättar :D du sjunger jätte fint jag lyssnar på dej varje morgon i bussen och alltid vid datan också puss // Caroline <3<3

    SvaraRadera