torsdag 1 april 2010

Sminktips - Sotning steg för steg


Hej fina!
Tack för alla bra biltips! Är som sagt helt lost så jag behöver all hjälp jag kan få!

Idag efter skolan tittade jag förbi hos min favoritsminkös Maria Persson (som sminkade mig under Let's dance) i hennes sminkaffär I Am. Vi pratade, läste skvallertidningar och jag kunde såklart inte låta bli att gå loss på lite mysiga sminkprodukter, badbomber, läppglans, hudkrämer och en locktång...

Vi kom på att både mina och hennes bloggläsare bett om lite sminktips.
Eftersom att vi båda hade lite tid över, bestämde vi oss för att göra en gemensam insats för er!

Här visar vi alltså steg för steg hur man gör en sotning:

(Det som står inom parantes är produktnamn från hennes butik.)


Nästan helt osminkad (har mascara och lite rester från eyeliner).


1. Här har Maria ansat brynen lite och lagt foundation (honey light- pressed base), concealer (färgen natural) och en beige-skimrande basskugga (den ljusaste färgen i smoky eye kit.) Hon har även lagt en ljusgrå skugga över nästan hela locket (inte helt ändå in till ögonvrån...) och en bit upp över globlinjen.

Mitt Smoky Eye Kit
De här ögonskuggorna är helt perfekta! "Smoky eye kit" innehåller precis de färger man behöver för att göra både en mildare sotning till vardags, och en mer avancerad till fest. Den finns att köpa på Ringvägen 116 i den söta, rosaskimrande butiken I AM.

2. I nästa steg så applicerade hon en mörkgrå/nästan svart skugga (en blandning av färg 3 och 4 i smoky eye kitet) närmast fransarna och suddat den upp och utåt.

3. Efter det la Maria en tunn, svart eyeliner längs både övre och undre fransraden. Sedan satte hon på lösögonfransar (som hon delat på mitten och satt en halva på vardera ögat) och lade kajal innanför nedre franskanten (twilight blue). Under fransraden suddade hon in lite av den mörka ögonskuggan (i ytterkant) och den ljusgrå (längre in mot ögonvrån).

Såhär blev resultatet (Maria insisterade på att jag skulle se allvarlig ut eftersom att det passade bättre till sminkningen... men jag tycker mest att jag ser arg ut.... aja, ni ser sminket i alla fall!) :



Efter typ tio sånna här bilder lyckades vi äntligen ta en någorlunda normal bild på oss:


Vill ni ha hjälp med sminkning eller hår av Maria, eller kanske titta förbi i hennes underbara butik, kan ni höra av er till:

Telefon: 08 - 643 45 52


Adress I am:
Ringvägen 116
116 61 Stockholm

Kolla även in hennes blogg för fler härliga sminktips : http://iamsthlm.blogg.se/


Hoppas ni får någon nytta av tipsen!

Pusss

26 kommentarer:

  1. Snyggt resultat (: Älskar din blogg!!

    SvaraRadera
  2. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Guuud vad snyggt det blir, måste prova asså.
    Hoppas på att kunna hitta ngt likande smink! :)
    Du är så himla snygg så det finns inte!

    Puss & Kram
    saknar dej meeeggga mkt! <3

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  5. andvänder du löshår ?

    SvaraRadera
  6. Hej Molly,

    you are beautiful even without make-up! Please don´t use too many products, it has otherwise side effects for your skin and a natural look is always good.

    Your blue eyes giving the face already a good contrasting color :)

    Puss och Kram

    Frank

    SvaraRadera
  7. Superfint!
    Kan du inte ta och visa din locktång och hur du lockar ditt hår? Det skulle vara jättekul.
    GLAD PÅSK!!

    SvaraRadera
  8. Åå vad fin du vart,du var också innan super söt!
    men nu har jag en fråga från en annan sak!
    Du och Eric har M och E halspand vars har ni köpt sånna? ni är jätte guliga när ni har dom tycker jag :) kram!

    SvaraRadera
  9. Tack för sminktipsen, du blev jätte snygg! :)
    Påtal om bl.a smink och kläder.
    Vad har du för kläder iskolan(vardagar) och vad har du på helger?
    Hur mycket sminkar du dig?
    Kan du inte lägga in bilder sen på lördag på vad du fick i ditt påskägg?
    Ha det bra!
    Och GLAD PÅSK!
    Om du vill se lite vad jag fick av min mormor och morfar så akn du gå in på min blogg, lämna gärna en kommentar:)
    Puss o kram Linda

    SvaraRadera
  10. Hur får du ditt hår så där fint vågigt som du har på bilderna ovan? :) kram

    SvaraRadera
  11. absolut det får jag, det är så svårt att veta vad man själv passar i eftersom du är så söt och passar i allt, du är verkligen den sötaste och snällaste personen som någonsin har funnits <3 // Caroline pusss <3<3

    SvaraRadera
  12. Anonym:
    Halsbanden som det står M och E på kommer från märket Thomas Sabo.
    Jag har själv ett M och massor av andra berlocker, tex den där svarta blomman som hon också har... Jag verkligen älskar det!! Använder halsband och armband därifrån varje dag!
    Jag bor inte i Stockholm så jag vet inte vad man kan hitta det där men i kalmar och i borgholm finns det smyckesaffärer som har det.
    Hoppas att du fick svar på frågan.

    SvaraRadera
  13. Det var supersnyggt på dig!, kan inte du göra steg för steg hur du stylar ditt hår som är såååå HIMLA snyggt!

    SvaraRadera
  14. Snyggt!
    Saknar dig! <3
    Puss o kram Linda

    SvaraRadera
  15. Har du platt,lockigt eller vågigt hår fråb början?
    puss o kram Linda

    SvaraRadera
  16. Hejsan Molly <3

    Vad fint det blev när hon sminkade dig. :)

    SvaraRadera
  17. Hej Molly,

    Jag bor i Malmö och undrar om du ska uppträda där något i sommar? hade varit kul att se dig uppträda.

    SvaraRadera
  18. Hej Molly!
    Jag tycker att det är ett jättebra förslag dit kanske jag ska gå till!
    Tack!
    Om du vill kan du väl titta till min blogg.
    guinapigsgirl.blogg.se
    Det skulle betyda jättemycket för mig.
    Jag är ett stort fan.

    SvaraRadera
  19. Shiit Molly vad fin duär både med och utan smink :)
    Och sminktipsen var jätte bra, men sjäkv är jag inge bra på att sminka mig sådär xD Och jag undrar hur ditt hår är, alltså har du lockigt hår eller platt fast du lockar det ? För det år så otroligt vackert ! Vill också ha sånt fint hår :)

    Juste du, det skulle vara jätte snällt ifall du kunde kolla på ett mail som jag har skickat till dig på den dör mailen som du hade skrivit här på bloggen förut. Jag skulle verkligen bli otroligt tacksam.! Ha de super bra Molly, och lycka till med allt, med bil letandet, med skolan och sjungandet !
    Kram på dig! <3

    SvaraRadera
  20. m0lly.sanden@hotmail.com
    Är den officiell?

    Isåfall så kommer du vara inne på den fast på msn?
    Du skulle va jätte kul!

    SvaraRadera
  21. Hej Molly!
    Kan du inte visa vad du använder för locktång och hur du gör samt andra hårprodukter...?
    Skulle verkligen vara jättekul!
    GLAD PÅSK!!

    SvaraRadera
  22. Hej molly!
    jeg håper det går greit at jeg skriver på norsk :)
    jeg er en jente på 13 år som ELSKER deg!!!!!!! du er utruuuulig flink til å synge og jeg vill bli like flink som deg du er ABSOLUTT mitt IDOL.. etter min bestemor døde innspirerte du meg så utrolig masse. jeg synger på sangene dine heletiden, og spessielt det finaste någon kan få. jeg klarer ikke beskrive hvor flink du er !!!
    men jeg har noen spørsmål til deg, som jeg gjærne vill ha svar på om du vill og hvis du vil svare på spørsmålene kan du sende det på mail til meg :D
    1. hva gjorde du for å få så fin stemme?
    2. hva gjør du alltid før du skal synge ( tar du skalaer)
    3. du har UTROLIG fint hår. hva gjør du om morgnen, bølger du håret ditt selv ??
    men jeg skal ikke spørre mer. men jeg har skikkelig lyst til å bli like flink som deg, det er derfor jeg spørr deg :)

    Kram och pussss <3

    SvaraRadera
  23. ♥♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  24. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  25. GLAD PÅSK MOLLY!! :)
    Hoppas att du har haft en bra dag med mycket godis! <3
    Saknar dig <3
    Puss o kram Linda

    SvaraRadera
  26. Hej älskar ditt hår på bilderna, hur har du gjort det? :)

    SvaraRadera