torsdag 2 december 2010

Mys och bak med farmor och farfar

Igår:

Mitt i allt hysteriskt pluggande tog jag och syrrorna en paus och åkte till farmor och farfar för att äta middag och julbaka.

Såhär mysigt hade vi:



Vi fick soppa och farmors pannkakor.



Vi gjorde lussebullar.



Fina va?



Mjuk pepparkaka i ugn.



Hallongrottor...



Hallongrottor...? Nja jag vet inte. MerHallonvulkaner skulle jag säga!

Sen kollade vi igenom gamla teckningar som farmor sparat...


Vilket mästerverk! Haha. Det roliga är att jag säkert tyckte den var jättefin när jag gjorde den!
Blir ofta jättebesviken när jag rotar bland gamla saker och upptäcker att teckningar och uppsatser man tyckte blev så bra när man var liten verkligen suger! Har ni varit med om det?











Vid nio års ålder började man äntligen se vad de föreställde!





Nu är jag påväg till julbord och underhållning i Globen! Väldigt spännande.

Pusss



-- Bloggar från iPhone

14 kommentarer:

  1. du är helt SJUUUUKT bra på att rita! ;o ♥

    SvaraRadera
  2. Gud vad mysigt!<3333
    Pusss från Victoria 13 år från Linköping<333
    Ditt största fan!!!

    SvaraRadera
  3. Nope...inte ännu iaf..men snart lär jag juh se/märka det<3
    men vad fint du ritade Molly<3 borde bli konstnär...om du tycker om att rita<3
    puss Triciaa<3

    SvaraRadera
  4. Hehe, äter bambi:P
    Men jisses för att kunna måla så när man är 9 år eller att ens göra det nu när man är 20. Hur bra målar du idag egentligen om det där var när du var 9? ;)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Hej Molly!!
    Ni såg ut att ha haft det jätte mysigt. Teckningarna som du målade när du var nio, är mycket snyggare en de som jag målar nu. (Jag är 13).
    Hoppas du får det trevligt på julbordet:)
    Pöss o kram en tjej på landet!!

    SvaraRadera
  6. Oj! De teckningarna du gjorde vid 9 års ålder är jag långt ifrån kapabel till att göra idag... hehe. Vad duktig du är! :)

    SvaraRadera
  7. Hoppas du bloggar om underhållningen i Globen för nu blev jag nyfiken. Malin

    SvaraRadera
  8. Fina bilder på allt

    Du bakade syltgrottor läste jag har du provat dessa
    Choklad syltgrottor
    Ingredienser (30 portioner/st.)

    200 gram smör
    1/2 dl strösocker
    4 dlvetemjöl
    4msk kakao1,5 dlhallonsylt, ca
    gör så här

    Sätt ugnen på 200 grader.
    Kör samman smöret och alla torra ingredienser till en deg i matberedare och tryck ut degen i portionsformar eller mindre.
    Gör en fördjupning i kakorna där hallonsylten ska ligga och klicka i sylten.
    Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter, tills kakorna är gyllenbruna.

    SvaraRadera
  9. Du tecknar ju underbart bra!! <3
    Molly, det är olagligt att både kunna sjunga, dansa, skådespela, vara fin, teckna och allt annat du kan. :O

    SvaraRadera
  10. plättar, molly. plättar ;)

    SvaraRadera
  11. F*n vad bra du är på att rita!!!! :D<33 Önskar jag kunde rita lika bra som du!!
    Ser väldigt gott ut det som ni bakade!!
    Vad var det för soppa ni åt?! såg väldigt god ut, kan du inte skriva receptet, är säker på att det är fler än jag som vill ha! :D<3

    Puss

    SvaraRadera
  12. "pandan lever i kina och äter bambi"
    stackars bambi..

    SvaraRadera