söndag 12 juli 2009

Om veckan...





Måndag - Allsång i Karlstad

Turnéns första stopp var i underbara Värmland, och trots mulet väder och duggregn så var stämningen på topp! Karlstadsborna sjöng med i allsånger jag aldrig hört tidigare på bred, härlig värmländska och jag började för första gången känna av att sommaren var i full gång.

Dagens tabbe var när jag inte hittade trappan ner från scenen. Jag sprang fram- och tillbaka över scenen under halva allsångslåten, och det slutade med nästan hela publiken satt och pekade mot trappan.



Onsdag - Allsång i Skara

Efter en mycket tveksam och livsfarlig biltur med Mr Karlsson, träffade jag Lotta Engberg, Nick Borgen och Robin Bengtzon, som också skulle uppträda i Skara.


Robin och jag ägnade halva dagen åt att försöka få igång en tekokare och när vi precis tänkte ge upp så upptäckte jag en liten timerknapp som såklart ingen av oss hade lagt märke till innan. Vid den tidpunkten var allsången i full gång och vi båda hade druckit oss mätta på iskallt vatten med honung.


Här fick jag och lotta lite underhållningsmusik när vi lockade håret.




Torsdag - Allsång i Kungälv

Jag tror att hela Sverige fick känna på regnovädret i torsdags, och självklart ägde utomhusspelningen i Bohus fästning rum när det regnade som allra mest. Efter bara några minuter såg alla ut som att de kommit direkt ur en tvättmaskin, även om de befunnit sig inuti fästningen. Regnet kom nämligen inte uppifrån, utan i vågrät riktning. Men trots spöregn och geggamoja så var det ändå en hel del tappra människor som släpat sig upp dit med regnkläder, gummistövlar och paraplyn. Jag beundrar verkligen alla som var där och gjorde kvällen till en äkta, svensk, regnig sommarkväll!




1 kommentar:

  1. jag var i karlstad och såg dej. det gjorde inget att du inte hittade trappan, du var jätte duktig ändå:P

    kramar från ett stort fan.
    älskar dej

    SvaraRadera