onsdag 22 juli 2009

Falkenberg

Efter några dagars semester i vackra Helsingborg, åkte jag i måndags till Falkenberg för ännu en mysig allsångskväll.

Scenen låg fantastiskt vackert i en liten sluttning alldeles vid en liten flod (Ström? Bäck? Eller... vad det nu kallas) och solen sken och fåglarna kvittrade. Ja, under repet i alla fall.
Precis när showen satte igång, började det såklart att ösregna. Ni vet ju själva hur dåligt väder kan förstöra sådana här tillställningar, men publiken var väldigt tapper och trots regnet så slog allsången publikrekord!


Efter allsången var jag inte bara blöt, utan väldigt väldigt hungrig eftersom jag av någon anledning glömt bort att äta. Problemet var bara att klockan var halv elva på kvällen och de allra flesta restauranger hade stängt. Så jag och en supergullig tjej som jobbar på mitt bokningsbolag, fick ringa runt till stans restauranger och fråga om dom kunde tänka sig att hålla öppet lite längre. Som tur var så hittade vi ett ställe och jag kunde tillslut få min hamburgertallrik som jag längtat efter...



3 kommentarer:

  1. Gött Molly.. Regn är så typiskt att de alltid skall börja när de är som olämpligast.. Men tyr att publiken är så snäll som stannar kvar...

    Gött det är med Hamburgare. Själv blev de för mig en Risgryta med kassler

    Hoppas dagen varit bra annars

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahah härligt:)
    Jo det är en flod;) (Ätran kallas den)

    Ha de bra:)

    SvaraRadera
  3. Hej jag var och kollade där och jag fick din aoutograf där och en bild du är grym!!!<3<3<3<3

    SvaraRadera