måndag 27 juli 2009

Helgen2


LÖRDAG - HELLEFORS

På natten mellan fredag och lördag åkte vi turnébuss från Sälen direkt till Hellefors för att checka in på hotell där (vilket innebar SOVMORGON!). Ja, behöver jag säga mer än att 40 glada och upprymda musiker, instängda i världens mysigaste turnébuss, kan ha kul ihop? Som pricken över i så fyllde Niklas Strömstedt år på lördagen (efter kl 12 alltså), så det blev ett riktigt bussparty!

Efter en härlig sovmorgon i Hellefors var det Aktiviteter som stod på schemat. Alla artister hade ledigt till kl 5 och hotellet vi bodde på hade ordnat så att man fick åka fyrhjuling, bada eller gå en så kallad Höghöjdsbana. Gissa vem som var tvungen att testa allt?



Här står jag i full utrustning (jag vet att mitt huvud ser ut som ett blått, oskalat ägg!), 18 m uppe i luften beredd att ge mig ut på banan som bl.a. innehåller en 200 m lång linbana...




Men så hamnade jag (tyvärr) bakom Ola, som sjungandes på "I believe I can fly" var väldigt långsam eftersom han skulle dokumentera och filma hela upplevelsen. Hans kameraman var ingen mindre än vår boss Patrik Krall, som smidigt som en ekorre lyckades ta både sig själv och den 10 kilos tunga kameran genom hela banan.




Efter klättringen kunde jag inte vänta en sekund med nästa aktivitet, fyrhjuling, och begav mig genast ut på en tur med Brolle som lärde mig hur man skulle skvätta jord...

Så här såg mina kläder ut efter åkturen! Behöver jag säga att det var helt galet...


Föreställningen gick fantastiskt bra trots spöregn. Efteråt samlades alla i Herrgården på Jam-session som varade ända till gryningen...

En alldeles underbar dag!

1 kommentar:

  1. Fy fan va jag är avensjuk på dig Molly... Säg till nästa gång så är jag på att åka med dig ;)

    4 hjuling är de bästa jag vet....

    www.valpen.net

    SvaraRadera