måndag 24 augusti 2009

Hur gör man ingenting?

Nu ligger jag äntligen här i min alldeles egna säng, trött som en... öh... gris? Mört? Zombie? Get på hjul? En strandad val kanske?
(Hur slutar det där uttrycket egentligen?!)

Har precis kommit hem från en väldigt lång skoldag, och kände mig sugen på att göra precis ingenting. Eller ja, egentligen hatar jag det uttrycket. Blir galen när folk svarar "ingenting", när man frågar vad de gör, eller vad de har gjort idag. För hur tusan bär man sig åt när man gör ingenting, undrar jag då?! Att bara stirra i väggen kallar jag faktiskt att göra något, så att svara ingenting tyder antingen på att personen inte orkar svara, eller tror att det inte är tillräckligt intressant.


När jag gör "ingenting" brukar jag oftast göra saker som inte måste göras. T.ex. att läsa.

Just nu håller jag på och tokläser i min bok "En plats i solen" (av Lisa Marklund), för att kunna börja på den omtalade Stieg Larsson-serien så fort som möjligt. Någon som läst dom böckerna?



Förresten så tänkte jag lägga upp lite bilder på mina hem lite senare ikväll (Ja, jag har två. Mina föräldrar är skilda) som några av er ville. Så håll utkik!


Puss


6 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅH JAG LÄNGTAR! :D
    tänker hålla mig vaken tills det kommer upp :D hahaha jag har alltid tyckt det varit intressant att se hur andra människor, speciellt de jag ser upp till, bor!
    DET HÄR BLIR SPÄNNANDE! :)

    http://ccardigan.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. ahh jag vill så gärna läsa den boken!
    ska gå till skolan's imorgon och titta om den finns i bibloteket.:)

    & jag visste inte att du hade skilda föräldar..
    det har jag med... :(

    Ikväll ska jag fixa min present till dig så du får se den imorgon! :)

    älskar dig molly , och det måste du bara veta!
    vet att jag skrivit jag älskar dig på varje kommentar jag skriver till dig , men jag älskar dig verkligen! :)
    <3

    SvaraRadera
  3. Förresten Molly! Har inte Frida eller Mimmi någon blogg eller något där man kan läsa/se vad dom har för sig förutom myspace? :)

    SvaraRadera
  4. Kan du inte lägga upp bild på Kicki också??
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Tja Molly
    Finns många böcker jag vill rekomendera dig
    en för fattare heter Katarina von bredow finns på bokus.se och sen en serie som heter Malin på granlunda författare Anne-Lise Boge.

    Du är bäst Daniela

    SvaraRadera
  6. Har läst Lisa Marklunds, den är väldigt bra!

    SvaraRadera