onsdag 19 augusti 2009

Jag vägrar

Nu ber jag alla optimister som förväntansfullt ser fram emot en ny start, en ny termin, ett nytt läsår, en ny årstid eller bara förändring, att inte läsa detta inlägg.

Det är nämligen så att jag inte kan stämma in i er glädje, samtidigt som jag inte vill förstöra den för er genom dra ner er i mitt "Deppträsk" som jag klampat runt i idag. Första dagen i skolan. Första dagen på HÖST-terminen, och därmed den första riktiga dagen på hösten...
Nu går vi mot mörker och kyla. Frestande...

Jag vill inte vara pessimistisk. Det är inte alls likt mig. Men när min otroliga förmåga att leva i nuet och endast fokusera på de närmaste timmarna, kan göra att jag helt plötsligt, PANG BOM, bara befinner mig på ett ställe som jag egentligen behövt förbereda mig för - så blir jag stressad.
Jag är stressad och orolig över varför just jag har problem med att släppa taget om sommaren när alla andra människor i världe... eller...ja, i alla fall i Sverige, går igenom exakt samma sak. ALLA har haft precis lika mycket tid som jag, men ändå så är jag mindre förberedd.


Så, jag vägrar helt enkelt att släppa taget om sommaren. Jag VÄGRAR.
Som protest tänker jag gå i klänning i skolan i morgon, no matter what! Mhahaa! Eller kanske dra med lite kompisar och ta ett dopp i sjön bredvid skolan.....?


....Okej, nu har jag kanske gått för långt. Att bli förkyld är inte lösningen. Jag ger mig. För den här gången.

3 kommentarer:

  1. Hej klart du kan ha kläning i skolan bara du inte fryser och kanske inte dina finaste kläningar.

    kram Daniela

    SvaraRadera
  2. Hej Molly
    Än är ju inte sommaren riktigt slut så man ska inte deppa ihop.......riktigt än...eller?

    Du som håller på med musik borde gilla eller rättare sagt ogilla detta. (ja att ett autografmuseum hotas med rivning...

    Har tagit mig lite vatten över huvudet och ska försöka rädda en gammal scen...ja inte personligen och handgripligen men väl genom bloggen.

    Du har ju känningar inom musik Sverige så sprid detta om du känner för det.

    Mastens festplats startade 1955 och där har ABBA, Rockfolket med många många fler uppträtt.. och artisterna skrev sina autografer och hälsningar bakom scenen..hu vad långt detta blev, du somnar nog innan du läst klart...sorry

    http://nostalgimacken.blogspot.com/2009/08/masten-i-kristianopel-rivningshotat.html

    Sen får man ju passa på att säga att din skiva är kanon och går varm i cd med jämna mellanrum!
    Och du är en otroligt duktig sångerska....

    Undrar om detta är historiens längsta inlägg?
    Vem vet

    Med vänliga hälsningar

    David nostalgimacken i Bergkvara

    SvaraRadera
  3. Jag har bestämt mig för att det fortfarande är sommar och har därför haft klänning eller kjol och linne till skolan hela veckan (började i tisdags) och tänker fortsätta med det så länge som möjligt. När det blir kallare kan man ju alltid ta en kofta till! Men jag förstår hur du tänker.

    Överdrivet optimistisk som jag är säger tom att det är "mindre varmt" istället för att säga att det är kallt! ;P Det är inte helt utan anledning kompisar kallar mig "optimistpiller". Jag letar verkligen efter possitiva saker överallt, och lyckas så gott som alltid! ^.^

    Ha det så bra!
    Camilla

    SvaraRadera