torsdag 6 maj 2010

Friends på skansen

Sitter i taxin på väg hem från skansen och friends-galan för alla kamratstödjare (som valts ut av skolan för att vara en extra bra kompis och försöka stoppa mobbning). Shit vad kul det var! Över 5000 glädjespridande kamratstödjare var och tittade när Måns Zelmerlöw, Andreas Johnsson, Timoteij, Linda Sundblad, jag och många härliga musiker, pristagare och kamratstödjare stod på scen. Snacka om att man fick energi! Det var nästan så att jag dansade lite där ett tag (!).



Från backstage



Söta Timoteij-tjejerna frös


Fixad



Min tränare var inte så stolt över mig när jag berättade om veckans matvanor... Jag bestämde därför att äta mer hälsosamt från och med idag. Vad tror ni inte då är det första jag ser när jag kommer till Skansen? Jo. Världens största godisbuffé! Tack för den...



Det är ganska häftigt att jag på mindre än två veckor träffat en massa, ja typ 5028 st, härliga, omtänksamma, engagerade undgomar som samarbetar för att hjälpa andra undgomar. Antingen som barnen i 6b i Älta - genom att samla in pengar till barn i andra länder som har det svårt, eller som barnen idag - genom att försöka stoppa mobbning. Underbart!

Jag själv har varit kamratstödjare under hela grundskolan, och har med egna ögon sett hur små saker kan göra stor skillnad. Att bara säga "hej" till någon som ser ensam ut kan t.ex. göra den personens dag! Att fråga hur någon mår, att sätta sig bredvid någon som sitter ensam i matsalen, att våga gå emellan och säga ifrån om någon öppet blir sårad - det är att vara en schysst kompis. Och det är egentligen inte så svårt! Bara man gör något för att göra världen lite bättre. Det kommer alltid tillbaka till en.

Så, var lite extra kärleksfulla idag. Ge någon du inte känner så väl en kram och bjud på ett leende. Se vad som händer!





PUSS
Nu ska jag hem och plugga...

-- Bloggar från iPhone

7 kommentarer:

  1. Det är inte konstigt att du blev kamratstödjare för du är så otroligt söt , snäll och verkar vara värdens bästa kompis och du har verkligen inte svårt för att göra någon glad, jag blir glad så fort jag ser dig, pussss // Caroline <3<3 :D

    SvaraRadera
  2. Jag är kamratstödjare i min klass!:)
    hhih
    Du är så söt ,lycka till med pluggandet kram/Alva<33

    SvaraRadera
  3. hej molly jag var på skansen i dag och såg dig en fråga bara var eric på skansen idag????
    e erat störta fan asså till dig och eric!!!!!men snälla snälla molly svara!!!!skulle bli jätte glad ja skriver ofta på www.ericsaade.se också!!!!
    kramar alice!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Molly,

    now i´m back from a long night at the studio and it´s nice to get back to your blog finally :)

    I know how hard your body has to fight against the wish for candy, i´m the same. As better the quality, as hard it is for me to resist at tasty stuff like that. What is your favourite candy by the way, chocolade or icecream? You are sweet like candy! By the way, are you going to change the color of hair again when it comes to summer? Would be nice to see :)

    Kram

    Frank

    SvaraRadera
  5. Inte konstigt som sagt att just du är kamratstödjare, du är helt enkelt GRYYYM molly! Inte undra på att eric valde dig ;)

    SvaraRadera
  6. Vilken färg tycker du är fint att ha på sig?
    Och vad brukar du ha på dig asso klänning/kjol/byxor...??

    SvaraRadera