torsdag 23 juli 2009

Repa repa repa



Idag har jag tillbringat förmiddagen i en liten replokal tillsammans med de här sötnosarna. Vi repade nämligen till nästa veckas Turné "Sol, vind och Vatten" som är en minneskonsert för Ted Gärdestad.


Jag ser verkligen fram emot att få tillbringa lite tid tillsammans med alla underbara musiker och sångare, men framförallt min kära, talangfulla kusin Alice. Nej, vi är inte kusiner på riktigt, men vi har känt varandra sedan vi var små och av någon anledning som jag inte längre minns, så började vi plötsligt kalla varandra för kusiner.



Att skaffa mig låtsas-släktingar blir allt vanligare har jag upptäkt, och den enda förklaringen till mitt knasiga beteende är nog att jag tycker väldigt mycket om personerna i fråga, och inte vill att dem ska försvinna ur mitt liv.

Under schlagern skaffade jag mig ytterligare en kusin när jag förklarade för E.M.D att Danny är en sån där kille man gärna skulle vilja ha med på tråkiga släktmiddagar för att lätta upp stämmningen. Danny trodde först att jag gjorde ett försök att fria till honom, men jag lugnade honom och sa att det räcker med att vara kusiner.

Så nu har jag alltså två skönsjungande sångfåglar i min låtsats-släkt!


1 kommentar:

  1. Hej igen Molly...

    Ojoj det blir ju bara bättre och bättre med släkten då eller ? hehe tänk hur släktkalas skulle vara ;)

    Men vist känner man så jag har systrar som inte är äkta systrar men känner dom så bra som om de vore mina egna syskon..

    Kram

    www.valpen.net

    SvaraRadera