fredag 12 augusti 2011

Hola!


Hola guapos! Cómo estás?

Här har vi det helt fantastiskt. Vi lever i en liten bubbla där dagens största problem är vilken glass man ska välja eller vilket spel man ska spela. För det enda vi gör på dagarna är att sola, bada, shoppa, äta och spela spel och leka lekar. Som det ska vara på semester helt enkelt! Heeelt underbart!





Kolla in det här fina armbandet jag köpte igår förresten! Har alltid haft så sjukt dåligt självförtroende när det gäller mina överarmar... dels så har de alltid varit lika tjocka som mina kompisars lår, och dels så har jag alltid haft torra röda prickar som jag försökt gömma med långärmade tröjor osv (läkarna vet inte riktigt vad det är, men de säger att det är som en motsats till akne). Men nu bestämde jag mig för att sluta upp med dom dumheterna och istället, efter 19 år, försöka bli vän med mina armar och ge dom lite positiv uppmärksamhet.


Prickiga, dallriga - men fina ändå!



Nu hörde jag ryktas om att gänget här vill prata spökhistorier... det kan jag ju bara inte missa! Vi hörs snart igen! Ska verkligen försöka hålla er uppdaterade.


Hasta luego!

62 kommentarer:

  1. Mina armar har oxå alltid varit så! ..så du är inte ensam om det:-o ha en fortsatt härlig semester, det är du värd:-D kramar/josefine<3

    SvaraRadera
  2. Jätte fint armband!!! Det låter som om ni har en fantatisk tid!! Försatt så :)
    Kraaam // Jessica :)

    SvaraRadera
  3. jag har likadana prickar på mina armar.. har aldrig sett någon med samma problem. kan du skita i det, så kan nog jag!!

    SvaraRadera
  4. åhh, vad skönt du ser ut att ha de :) väldigt fina bilder :D jag tycker inte att det är något fel på dina armar ;) helt perfekta och normala :D
    kramis <3

    SvaraRadera
  5. Jag har också röda prickar på mina överarmar, har aldrig hört/sett någon annan som har det. Blev därför väldigt glad eller det är kanske fel ord men det kändes för en gångs skull som jag har fått bekräftelse på att jag inte är ensam om det problemet. Jag har aldrig känt mig bekväm i att gå med bara linnen för det känns som alla bara ska kolla snett på mina röda, torra prickar. Hur mycket jag än smörjer in med bodylotions och duschkrämer så försvinner de inte. Men nu på senare tiden har jag försökt gå i linnen massor ändå bara för att bygga upp självförtroendet lite i taget. Och det känns faktiskt som jag är en god bit på väg att känna mig mer bekväm.

    Nu blev detta en väldigt lång kommentar, men kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite, så att vi båda kanske inte känner oss lika ensamma med de röda prickarna på överarmarna ;) älskar din blogg, och ha det bäst på semestern!

    SvaraRadera
  6. Har med såna där röda prickar på överarmarna och har alltid undrat över vad det är för nåt

    SvaraRadera
  7. Hej är det bara du och syskonen som åkt till Spanien?
    Saknar er ni måste göra fler konserter till sammans med syskonen.
    Ta med värme hem. I dag har Skåne bara haft 14 grader.
    Kram

    SvaraRadera
  8. jag har exakt samma problem me mina armar, me prickarna

    SvaraRadera
  9. såna röda prickar har jag också haft! Det är vad jag har hört, hormonella saksimojser. Jag skämdes också över mina men de försvann efter ett tag!

    Du är hur fin som helst ändå! :D

    SvaraRadera
  10. Heej molly!
    Hoppas nu att ni har det bra och skönt.
    Du ska bara veta att jag också har sånna röda prickar och jag hatar mina. ):
    Jajja ha det bra och uppdatera gärna :)

    SvaraRadera
  11. Har typ samma "problem" med mina överarmar :)
    Har oxå alltid haft komplex över dom :P

    SvaraRadera
  12. Hola molly!
    Du är så vacker på andra bilden!
    söt som socker!^^
    Jag skulle vilja fråga en sak?
    Du har ju varit blond och nu är du brunett, i villken hårfärg känner du dig mest bekväm i?
    Tycker att du är super fin i båda men det är något i den blonda färgen som får dig att se så busig ut! tycker att du är så gullig i blond/guldigt hår!^^
    en fråga till?=)
    Villken är din natuliga hårfärg?
    puss och kram //elin

    SvaraRadera
  13. Mina armar ser likadana ut men jag är glad ändå! Men det kanske är för att jag också fyllt 19 och bara inte orkar må dåligt över det längre! ;)

    SvaraRadera
  14. Åhhh vad härligt det verkar! Jag vill också vara utomlands! Och de där med armarna behöver du verkligen inte oroa dig för! Du är inte ensam om att ha lika tjocka armar som dina kompisars ben! Men en sak som jag har tänkt på.. varför måste du alltid vara så fin,söt,snygg,vacker och gullig på samma gång på varje bild! Det är orättvist! :D Haha! Kramar från Julia! :D

    SvaraRadera
  15. Åh Molly! Jag har exakt lika armar, som alltid varit större än kompisarnas lår. Och jag vet exakt vad det är för röda prickar, för jag har lika! Och vilket komplex jag har haft och fortfarande har för mina överarmar och jag är snart 22. Kanske sax även för mig att sluta ha dem komplexen, känns iallafall skönt att jag inte är ensam! KRAM och ha det underbart i Spanien, själv åker jag till medelhavet imorgon på kryssning :)

    SvaraRadera
  16. Oj vad härligt det ser ut!

    Molly, dina överarmar är jättefina och jag är glad över att du försöker inte bry dig om vad andra tycker om dig!

    Det är inte bara du som har de där prickarna. flera av mina kompisar har det också, men vem bryr sig om det? inte jag i allafall!

    du är vacker, snygg, snäll, rolig, omtänksam, smart och framför allt modig eftersom du nu vågar visa dina överarmar!

    fortsätt så :) puss på dig <3

    SvaraRadera
  17. Jeg har ogsså sånne røde prikker på armen? kommer det aldri til å gå bort?!!

    SvaraRadera
  18. Åååh, du är såååå vacker :D
    Ha de super! <3
    Kram

    SvaraRadera
  19. Åååå
    vad härlig att vara på semester! Jag har typ också prickar fanst på låren. Vet ej vad det är =P

    Ha're bra nu Molly!!!!
    Pöss Elliz

    SvaraRadera
  20. ahw gud vad jag blev avundsjuk nu... här där jag bor är det verkligen världens sämsta väder :( haha

    saknar dig! :( <3

    kram

    SvaraRadera
  21. Molly du är så fin! Förresten så är alla ni systrar otroligt fina! Bra att du struntar i vissa oviktiga saker, du är ju så fin ändå. En sak jag tycker tillsammans med många andra (tror jag), är att jag skulle vilja se och höra er systrar tillsammans mera! Jag tycker att ni ska uppträda ihop, yes! Tänk va shysst med tre systrar som sjungar otroligt bra, måste ju vara ganska unikt, eller? Ha det så skönt i spanien! Puss och kramar till er alla tre! Eva Nilsson

    SvaraRadera
  22. Du er så utrolig nydelig Molly<3
    Bare et spørsmål: er eric med til Spania???

    SvaraRadera
  23. åhh vad härligt det ser ut!! Aja jag kom nyss hem från min semester men ha det grymt bra molly!! Kramar/ Emilia <3 Ps: du har absolut inte tjoka överarmar!!

    SvaraRadera
  24. Låter som ni har det bra!:)<3
    Kram Frida

    SvaraRadera
  25. Molly, i vilken del av Spanien är du?

    SvaraRadera
  26. Jag har också röda prickar på armarna,Du har ABSOLUT fina armar!
    Dom ser inte alls tjocka ut!

    Hoppas du har det bra på semestern.

    /Linda

    SvaraRadera
  27. Föresten,andra gången jag är inne på din blogg så vill hällsa SUUUUUUUUUPER DUUUUUUUUUUPER BRA blogg!

    SvaraRadera
  28. Hola på dig själv molly:) du har jätte fina armar! Och du ser ut att ha det jätte härligt!!!!!!!! Det är du värd!! Kram!!

    SvaraRadera
  29. HOLA MOLLY! :D
    Are you in Spain? Whereeee? I'm from Spain and I'd like to meet you someday! I'm from Barcelona! (: I'd like to hear you saying "hola guapos" xdd' You should look so cute!
    ¡BUENA SUERTE! UN BESO, TE QUIERO. (Good luck, kiss, I love you)

    SvaraRadera
  30. Har eric också någon blogg?

    SvaraRadera
  31. Jag har sådana prickar på låren och på överarmarna, min syster har det också. Jag har insett att det finns värre saker att bekymra sig för än små, små röda prickar som troligtvis ingen skulle lägga märke till om man inte använder förstoringsglas! Alla har ju skavanker och ingen är perfekt, det gäller ju som bekant att lägga fokus på det man gillar med sig själv så försvinner dessa kroppsnojor snabbare än vad man tror!

    Ha en skön semester :)

    SvaraRadera
  32. Har du någon mejl?

    SvaraRadera
  33. You are beautiful ! :D
    I wish you a nice vacation! <3 //Mia (:

    SvaraRadera
  34. Kul att du nämnde prickarna, för många tror att det är jätte ovanligt och att man är ensam om det, men både jag och massa jag känner har dom, och det finns ingen som vet exakt vad det är. många får dom för att man få i sig för lite av något slags fett, det finns typ i avokado, cashewnötter osv. så kan jag även rekommdera canoderm från apoteket, det blir lite bättre då :) solning funkar på mig också :)

    SvaraRadera
  35. Väldigt vanligt med såna röda prickar :) jag har det, min syster har det, flera av tjejerna på jobbet har det, det har med hormoner och körtlar och göra.
    Vet att det är jobbigt ibland men vad kan man göra, bara att köra på och leva livet ändå! :D

    SvaraRadera
  36. Sluta upp... du som är så söt!

    SvaraRadera
  37. Men du är ju fin ändå!! :) Btw, har sett många som har såna prickar.

    SvaraRadera
  38. Har också röda prickar på armarna. Ha en bra semster nu, kram Sandra :)

    SvaraRadera
  39. Hola Molly!!

    Jätte fint ''armband''!

    Men du, du har INTE alls tjocka överarmar! Verkligen INTE!

    du e bra du duger!!!!!!!

    SvaraRadera
  40. fint armband!
    Awanglindell.devote.se

    SvaraRadera
  41. Vi har exakt likadana armar... Kram, jag älskar dig Molly!

    SvaraRadera
  42. jag har också prickar på armarna men what ever! Va fan man ska vara tacksam över att man kan gå och har god hälsa inte stirra sig blind på små ytliga detaljer!

    Hoppas ni får en grymt bra resa, kul att du uppdaterar därifrån :D
    Puss och hälsa familjen<3

    SvaraRadera
  43. Jag har också sådana prickar, fast hela vägen ner på underarmen också ;) Har haft dem i typ tio år och tänker inte så mycket på dem längre. Riktigt fet bodylotion funkar ibland!

    SvaraRadera
  44. Vad mysigt ni verkar ha det, vill också åka på semester :). Härligt Molly att du tar upp detta med röda prickar på överarmarna, det får mig att börja visa mina överarmar med. Njut av semestern. Kram!

    SvaraRadera
  45. Vi älskar prickar på armar och ben, och vem fasiken bryr sig? Tycker att du ska sluta med snacket om att du har stora överarmar. De är jätte fina! Och smycket du har köpt är också riktigt fint! Tycker att vi tjejer få ge upp med alla komplex vi har, livet är för kort för att springa runt och oroa oss om prickar, armar, lår m.m. NJUT ISTÄLLET! för det gör jag ;)

    SvaraRadera
  46. Molly it is so nice to hear from someone else with a problem with their upper arms, I like the rest of me but I hate my upper arms, they are huge!! when posing for pictures I put them as far back as possible! I have spots on mine too :(. Yours look fine to me! Do you find yourself looking at other people's arms?
    xx

    SvaraRadera
  47. estoy bien ;-)
    gracias molly
    Hugs from Germany
    ♥ Josefine

    SvaraRadera
  48. man tänker inte på dina armar, ditt ansikte och din fina personligehet tar all uppmärksamhet;)

    SvaraRadera
  49. Hade också såna där prickar på överarmarna för ett par år sedan. Skämdes och var inte bekväm med att ha linne. Men sedan fick jag tipset av en av min mammas kompisar att smörja in dem med Weledas Body Lotion Havtorn, vilket faktiskt minskade dem och idag är de nästan borta och de jag har kvar är . Det finns även tabletter med Havtornsolja, vilket ju hjälper inifrån. Innehåller omega 3, 6 och 9, som är bra för huden och håret. Kanske vore värt att testa? Weleda finns på Åhlens eller i hälsokost. Sen är det ekologiskt också vilket är ett stort plus! :D

    SvaraRadera
  50. Dina armar är vackra! Och hela du är vacker Molly! Vill se ut som dig!

    SvaraRadera
  51. guud vad härligt! :) vill verkligen åka till spanien!
    jag kan ju även säga att jag precis har sett erics made of pop konsert och det är ett stort + ;) mycket bra och roligt!
    kram

    SvaraRadera
  52. Mina överarmar har också sådana prickar och jag har även på kinderna. Jag har inte heller fått något svar på vad det är men jag upptäckte att regelbunden peeling gör att de inte känns lika mycket och att man då inte heller tänker på dem :)

    SvaraRadera
  53. Heej Molly!
    Tänkte bara säga att du har en väldigt fin och proportionerlig figur, med andra ord en kropp du kan vara stolt över! Dessa kroppsnojor du bär på (som de flesta andra tjejer) är helt onödiga!

    Kram..:)

    SvaraRadera
  54. Eftersom det är så många som har sådana röda prickar: det beror på att blodcirkulationen inte är igång just där. Har man, kan man massera sig själv under tiden då man står i duschen med duschslangen, annars går det med andra vanliga massagesaker också. Viktigt att skrubba där man har de prickarna, jag började massera där flera ggr i veckan och de försvann =)

    SvaraRadera
  55. hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    hvor i spania er du ?

    hvor i spania er du?

    SvaraRadera
  56. Oh! You're in Spain right? Have fun here!! :D
    Love your blog Molly! :P
    a kiss from a spanish reader :D

    xx
    http://thefashionsky.blogspot.com

    SvaraRadera
  57. fin du e! :) tycker att du och eric är välförtjänta av en semester tillsammans! :)

    SvaraRadera
  58. Hej Molly du är bäst! <3

    SvaraRadera
  59. Du är super söt Molly! Är Eric med också?

    SvaraRadera
  60. mina armar har oxå varit så när jag var yngre. Kunde knappt gå i t-shirt eller linne. Förstår precis :) men man får inse att folk älskar en för sitt inre och inte yttre :)

    SvaraRadera
  61. Jag har oxå haft problem med prickar, och fått reda på att det är någon slags av obotlig "hudsjukdom" men helt ofarligt, det finns salva mot det på apoteket, men det lindrar bara. mina är värst på vinterhalvåret och bäst på sommaren.

    SvaraRadera