onsdag 16 mars 2011

Nu känns det på riktigt


Fram tills nu har det varit så overkligt, och känts så långt borta att jag knappt kunnat längta efter det. Men idag, när jag satte på mig min studentmössa för första gången, tog jag första steget mot det mål jag kämpat för i nästan 12 år... studenten. Nu börjar jag förstå att det är sant! Och det är ju helt sjukt!

Börjar tro alla dom människorna som säger att sista året bara flyger iväg. Vad hände med tiden? Hur kan det komma sig att jag redan har haft mitt sista jullov någonsin? Vad hände ens med sommar 10?



Sjuuuk känsla. Nästan helig på något sätt.

Nu dyker jag tillbaka in i skolböckerna och uppsatserna. Det känns lite lättare när man ser ljuset längst fram i tunneln. Eller det kanske var lite väl positivt. Jag känner i alla fall en liten vindprutt som kanske, möjligtvis, kan komma från en utgång längre fram...

Pussa

-- Bloggar från iPhone

20 kommentarer:

  1. Vad fin du är Molly! Lycka till med studentetn :)

    SvaraRadera
  2. Kan inte du ladda upp bilder från efterfesten i globen ;**

    SvaraRadera
  3. Ohhh tiden runt studenten är en häftig tid !

    SvaraRadera
  4. Hej Molly! Tänkte fråga dig vilket program du går? =)

    SvaraRadera
  5. Hej Molly!
    Jag heter Emelie och är sjutton år.
    Först vill jag säga att du har en jättefin blogg, dina inlägg är trevliga att läsa! :)
    Sen vill jag berömma dig. För din musik och din sångröst. Du är gryym!!
    Och du har verkligen lyckats inspirera mig.
    Jag håller också på med sång och musik, men på amatörnivå. Min dröm är att en dag få stå på scen och spela min musik för folk. Jag drömmer inte om kändisskap, jag drömmer om att få göra det som jag älskar att göra. Det är inte alltid lätt att vara motiverad, du vet säkert vad jag menar. Men så tittar jag på klipp på youtube när du sjunger och jag blir så inspirerad! Du är ju så himla bra!
    Så TACK för att du inspirerar mig att fortsätta jobba mot mitt mål.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Själv tog jag studenten förra året, och alla sa till mig att verkligen ta vara på sista tiden på skolan- gör verkligen det! Man kommer sakna stället när man slutat. Det är en rolig (och antagligen ganska hektisk) tid du har framför dig :)

    SvaraRadera
  7. Hej Molly!
    Kan inte du ha en frågestund här i bloggen eller kanske starta veckans fråga? Känns som en/ngn fråga i veckan skulle vara rätt lagom! (:

    SvaraRadera
  8. Studenten är bara skit.. förr på 40 & 50 talet var det en stor grej & alla som va plugghästar tog det då, men nu tar precis alla det hur dåliga dom än är i skolan!
    Men jag total vägrade att ta studenten, gick min egen väg & är frisör i Malmö & London nu! Låt er icke luras! :)

    Sanna

    SvaraRadera
  9. Studenten, en märkligt känsla av längtan, rädsla, lycka och ovisshet. Nu är det inte lång tid kvar!!

    SvaraRadera
  10. Tänkte också fråga vad det är för linje du går :) PUSS!

    SvaraRadera
  11. Det är så svårt att tänka att du faktiskt bara är så gammal så att du ska ta studenten. Du har ju hunnit med så mycket och verkar så seriös och mogen. Kul med studenten iaf! :) Känner mig sååå gammal nu, haha. Var tre år sedan... Kram till dig

    SvaraRadera
  12. Mitt råd är att NJUTA av den dagen du tar studenten. Den kommer att vara en av de bästa i ditt liv. Massor av känslor för vad som hänt under skoltiden och vad som nu väntar framöver. Men underbar dag!
    Den är fort över men du kommer att komma ihåg den för resten av ditt liv :o)

    SvaraRadera
  13. Du är så söt Molly, och din blogg är jättebra. :) Du är fantastisk på att sjunga dessutom. Lycka till med studenten, kramar i massor!

    / J

    SvaraRadera
  14. Nu är det inte långt kvar tills du tar studenten! Jättefin bild på dig! Kram Thila

    SvaraRadera
  15. Fin Molly!! ♥ Du är verkligen värd en underbar student, när det snart är din tur. Din blogg är så oerhört rolig att följa!! Kram, hoppas du har en fin dag!

    SvaraRadera
  16. vart kommer tröjan du har på dej från?:)

    SvaraRadera
  17. Vad roligt att du ska ta studenten! :) själv ska jag börja på gymnasiet till hösten, har faktiskt sökt till skolan som du går på. För du går väl på Viktor Rydberg Odenplan? :)

    SvaraRadera
  18. Lycka till med studenten Molly :-) Det var en rolig tid, även det finska studenten är waaay tråkigare än den svenska ;-)

    Du har en awesome blogg btw :-)

    SvaraRadera
  19. Ta vara på sista tiden i skolan, och njut sen oooordentligt på studentdagen. Det är en dag iaf jag hade velat göra om gång på gång!! :)

    SvaraRadera
  20. Hittade din blogg först nu så men måste ändå kommentera, ta vara på din student och ha så fruktansvärt roligt! Jag tog studenten förra året och sista året gick så sjukt sjukt fort, och för att inte tala om studentveckan! Jag önskar den kunde ha varat så mycket längre, jag har aldrig haft så roligt som då! :) Tänk om man fick göra om de igen..

    SvaraRadera