torsdag 15 april 2010

Skoltrött


Jag är sååå trött på det här. De senaste dagarna har jag levt i en liten bubbla bestående av mig, min historiabok, Lenin, Rysslands alla miljoner revolutioner, min skrivkrampiga arm och min alldeles hjälplösa, stackars lilla hjärna. Jag har liksom fortsatt svamla om alla dessa revolutioner, maktkamper och inbördeskrig I SÖMNEN de senaste dagarna. Fattar ni? Lenin har förföljt mig och förstört mina fina drömmar! Det är inte okej.

Det allra roligaste är att jag nu efter att ha avklarat det där j*kla provet som jag pluggat i sammanlagt 20 timmar inför, direkt måste sätta mig och dyka in i i naturkunskapsboken och läsa om hur gräs andas. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket jag föredrar...

Egentligen hade jag säkert tyckt att allt det här hade varit intressant (Ja, jag har alltid varit lite av en pluggis...) men nu kan jag faktiskt inte se hur jag ska ha användning av detta i framtiden... Jag är jätteledsen över att jag känner såhär, men är samtidigt glad över att det är första gången.

Hemligheten bakom effektivt plugg:
Ät massa mellanmål och drick mycket (då får du automatiskt ständiga toa-pauser du inte kan säga nej till!).

Mina nya favvisar! Är säkert inte så nyttiga som man gärna vill tro... men det struntar jag i!

Man kan i alla fall säga att jag blev riktigt glad när jag upptäckte att jag och Eric fått en förfrågan om att sjunga i Turkiet snart. Bara allt funkar med skolan, att jag kan plugga i förväg eller på annat håll (typ STRAAANDEN!) en vecka så tvekar jag inte en sekund på att åka! Det vore nästan för bra för att vara sant! Så jag säger det ännu en gång, jag är så glad att jag har möjligheten att få uppleva sånna här saker. Jag är så sjukt tacksam över att jag får leva min dröm!

Vore ju inte heelt fel...


Puss!

18 kommentarer:

  1. jag har också drogat mina No böcker, & har inte kommit någon vart... :P <3

    men jag saknar dej så sjukt mkt.

    SvaraRadera
  2. Känner samma sak iskolan,mina betug har sjunkigt sen i 5 var jag en pluggis men nu övar jag flera timmar och lär mig inte!
    Det e jätte jobbigt!!
    Gud vad kul att åka till Turkiet!
    Hoppas du och Eric kan det ni sjunger jätte fint ihop!:)
    //kram Alva<3

    SvaraRadera
  3. Puss på dej fina människa ! <3

    SvaraRadera
  4. Kanelknäckena är otroligt goda, äter dom som om de vore kakor! (Y)
    Gud vad kul att ni kanske ska sjunga i Turkiet, vart i Turkiet och när i så fall?
    Var i Turiket får två år sedan, soligt och skönt land! :D

    SvaraRadera
  5. Hej Molly,

    that´s are the "hard" times of learning but think about it like this: " school is just the time that does interrupt the period of vaction " :)

    I have a surprise for you but i don´t know if it works like planned. It will take some time but i would like to see your face then ;)

    Have a nice evening and an good start on friday morning

    You are charming, cute and funny!

    Kram

    Frank

    SvaraRadera
  6. Hej,

    you are still awake and this song is light like a feather: Wonderwall - In April

    http://www.youtube.com/watch?v=nKqQ0g1Q2LY&fmt=18

    I hope you like it too!

    Kram

    Frank

    SvaraRadera
  7. fan molly, nu blev jag sugen på avokado! & knäckebröd.

    / sofie, malmö

    SvaraRadera
  8. Hoppas verkligen att ni får sjunga i Turkiet <33

    SvaraRadera
  9. Hejsan!

    Jag hoppas att du inte tar det här som reklam, för det är inte meningen. Grejen är den att jag, en tvåbarnsmamma har blivit
    utvald som kandidat i en modelltävling "modell för en dag" och det är väl enda chansen för mig att få uppleva något sådant- nånsin, hihi.
    MEN det går inte utan din hjälp. Jag måste nämligen få flest röster också....

    Snälla rösta på mig ERICA, nr 6 och hjälp mig vinna! http://www.paulamyo.com/info/modelltavling/

    I min blogg finns en pågående tävling där alla som röstar på mig kan vinna ett valfritt namn/budskapssmycke! Bara skriv en liten kommentar så är du med=)

    Om du hjälper mig så lovar jag att jag blir fantastiskt glad! Snälla=)

    KRAM/ Erica

    SvaraRadera
  10. Åker du till Turkiet så sjung den bästa låten du har på din cd och hög toner.
    Skör som glas ska det vara mer fart så mitt i mitt liv.
    Hoppas nån filmar och lägger på Youtube.

    Berätta hjärna om det blir nån bil eller inte och märke.
    Kram Daniela

    SvaraRadera
  11. Turkiet låter ju helt underbart! :D
    Hoppas att ni kan åka dit.. vore kul att veta med om det blir av (:

    SvaraRadera
  12. Hej vilken underbar blogg du har :)
    Jag är ett stort fan och har varit det i flera år nu. Du verkar vara en väldigt positiv och glad person,och fortsätt va det. Jag upptäckte din blogg idag, så nu har jag suttit här i ca 3 timmar och läst varje inlägg och tänker fortsätta läsa den. Men jag ville bara säga att du verkar vara en underbar tjej och du sjunger otroligt bra. Men ha det bra Kram Patricia

    SvaraRadera
  13. Vad kul att åka till thailand! :)
    Jag är oxå skoltrött här hemma.
    Puss o kran Linda

    SvaraRadera
  14. Hur har du blivit så bra på att sjunga???
    Vill också åka till Idre o Turkiet o massa:)))

    SvaraRadera
  15. Gud va roligt att få åka till turkiet <3 du är så otroligt sööt // Carolin <3<3 :D

    SvaraRadera
  16. Amanda.Davidsson21 april 2010 kl. 12:40

    Hej Molly! Jag gillar dig och Eric (Saade!) Ska ni gjöra slut? Stackars han då!<3 Jag tycker att du är jätte bra på att sjunga! Kan du och Eric komma till Ekedalen och sjunga låtar hemma hos mig? Snälla! Min adress är: Annelunds vägen 3 och mitt telhem är:050215845 och min E-POST ADRESS ÄR:davidssonamanda@hotmail.com Snälla Molly ADDA MIG OCH RING MIG OCH KOM TILL EKEDALEN/TIDAHOLM!
    Hej då Molly Snden!<3

    SvaraRadera