tisdag 1 juni 2010

Tillbaka till verkligheten

Åh vilken resa vi har haft. Nu i efterhand känns allt nästan bara som en dröm. Det var liksom för bra för att vara sant. Dessutom hade jag ju NOLL tid att kunna förbereda mig. Därför blev det ännu mer overkligt.

Eftersom att klockan är megamycket (hur lyckas jag?!) och min hjärna bestämt sig för att gå i viloläge för flera timmar sedan, berättar jag om resan med hjälp av bilder!

Fredag:



Efter en paus på ett mysigt café var vi redo för helgens största mission....



...Shoppingen!



Lycklig och så grundlurad




Jag som skulle börja vara nyttig...
Äh! Man kan ändå inte börja mitt i en vecka! (Måste även tillägga att det är vääldigt synd att det är måndag idag... får nog börja nästa vecka ändå:P)



Vi gick inte en meter utan vår privata hummerlimosine.... Nja, okej då. Nu ljög jag. Vi la inga onödiga pengar på sånt som inte hade med shopping och göra!

Lördag:



Älska Barcelona!
Det hände saker HELA tiden! Tjutande polisbilar, biljakter, stora turistgäng som gormade, gatuunderhållning, ficktjuvar, marknader, shoppinggalna tjejgäng som slogs om de bästa köpen, försäljare... ja, listan kan göras lång! Sammanfattningsvis kändes det som "studentflaks-dagarna" i Sverige gånger 10!



Trötta i fötterna



Köpte nya solglasögon.



Väldens sötaste Malou.



Mamma kände lite dåligt samvete över att vi inte hann besöka några turistmål... Hon tvingade oss därför att stanna och stirra på det här vackra huset i säkert ev kvart.



Visst var det superfint... Men det blev ju inte finare ju längre vi stirrade...


Då var fontänen roligare. Det kan man kalla action i jämförelse!


Söndag:



Sista dagen spenderade vi på stranden. Det var strålande sol och varmt i havet... Hade jag inte haft de här bilderna hade jag nog trott att det bara var en dröm...


Ja... kort sagt: jag är glad att jag slapp hälsoläger och fatcamp!


Pusss och godmorgon på er (nja, snart i alla fall!)



-- Bloggar från iPhone

11 kommentarer:

  1. Hej Molly, welcome back! You had a good time for sure, my best friend moved to Barcelona mid of may. He told me how beautiful and breathtaking the city appears to him and visitors.

    Please show us more pictures of your travel the next days.

    By the way, did you had some time to watch the Eurovision Song Contest? Thanks to Sweden for the 12 points voting for Lena!

    She´s from my hometown Hannover and here is good example what kind of dry humour she has. The english press did nag about her english accent and look what she did: :)

    http://www.youtube.com/watch?v=2naZgBhH9tc&fmt=35

    She has a funny and charming personality like you!

    Have a nice day and take good care of yourself

    Puss och Kram

    Frank

    SvaraRadera
  2. elle mcdowell. ♥1 juni 2010 kl. 08:38

    Hoppas du hade det bäst, det känns så ifl! :) ♥
    Har du någoting i helgen? Jag vill sÅ gärna träffa dig! <3

    saknar dig.!

    SvaraRadera
  3. e kompisen lång, eller du kort? ;P

    SvaraRadera
  4. Va kul du har det

    SvaraRadera
  5. Lisengrisen :D1 juni 2010 kl. 14:47

    Det ser såå härligt ut! Hur varmt va det? Ha det bäst! snart äre sommalov :P


    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. har samma problem med dig om att inte äta godsaker. man säger alltid så till sig själv "nej, nästa vecka ska jag sluta upp med att äta kakor, godis och sånt på vardagar" men det blir aldrig av, haha!
    fina bilder förresten.

    SvaraRadera
  7. fina bilder (: har också varit i barcelona pch gåller med om att det är en riktigt fin stad :D

    kollade ni på esc? (:

    SvaraRadera
  8. Heellllllo och välkommen tillbaka till sverige och det fina vädret! eller jag vet inte hur ni har det i sthlm ;), du var säkert saknad av pojkvännen!
    Videobloggg JAAAA! du är såå himla sööt och skärmig soo goo on, inte fel alltså. Hur gåre med my camp rock 2?
    Pusss din blogg är super och inte minst du! om hela världen hade varit full utav molly sandén x 10000000000000000000000 hade det aldrig varit några krig problem eller konflikter i världen!!!! Vill så gärna träffa dig och eric, har du nån turné på g i sommar?? PUSSSSSSSS

    SvaraRadera
  9. har saknat dig Molly!
    hih dina inlägg och man blir glad av din blogg och så "<3
    Du och Eric är världens sötaste par <3
    och du är BÄST!<3 Kram/Alva

    SvaraRadera
  10. ooh vad kul det ser ut!! :D

    IMORGON är jag sista dagen i grundskolan,känner mig lite nervös för sommaren eftersom att jag under hela denhär årskursen har haft orden "sommaren 2010 ska bli den bästa sommaren ever" i huvudet OCH plötsligt så är sommaren här!! :O :D

    jag ville få lite mera sommarkänsla så jag lyssnade på "fånga en sommar" nyss och jag blev såå glad,fick en sådan otrolig sommarkänsla att jag började gråta,OCH DU såklart att man är lite avis då du är tsm med Eric Saade,en av mina favorit artister och världens snyggaste kille ;D men jag gillar dig så mycket så jag skulle alrdig gå med i en sådan där hata molly grupp,gillar man Eric tilräckligt mycket så ska man vara glad för att han är tsm med dig,ni är ju så söta!!

    puss <3

    SvaraRadera
  11. älskar din rosa klänning med rosett fram! Varifrån kommer den? :)

    SvaraRadera