tisdag 10 maj 2011

Tyskland och Nyhetsmorgon



Godkväll på er!
Sitter här och svär för mig själv för att jag inte får plats med alla kläder i min pyttelilla resväska inför resan till Tyskland imorgon. I vanliga fall hade problemet varit att jag inte kunnat bestämma mig för vilka plagg jag verkligen ville ha med mig och därför slängt ner tre gånger mer kläder än jag behövde. Men den här gången beror min panik på att jag endast får ha med mig 15 kilo i vikt (annars betala typ 200 spänn för varje extra kilo!) - J*VLA PISS RYANAIR! På tal om Ryanair ska jag ALDRIG mer boka en biljett hos dom. För det första tog det typ ett år att boka biljetten för att sidan skulle krångla HELA tiden. Dessutom tar det ju så sjukt lång tid innan man ens kommer till sidan där man ska betala för alla jäkla rutor som ska kryssas i, och all sidor med pop-up-reklam man måste tacka nej till. När sidan hade stängt ner 4 gånger och jag äntligen lyckades genomföra bokningen en femte gång stod det "vi vill uppmärksamma dig om att du beställt exakt samma resa, med exakt samma personuppgifter ett flertal gånger tidigare" och "dubbelbokning återbetalas ej"- Jag höll på att dö! Men som tur var så var det bara en som gick igenom... men problemen var inte slut för det! För att få klaga lite till måste jag även säga att deras inchecknings-system gör mig galen! Att man måste checka in på internet minst fyra timmar innan flight om man inte vill betala 500 spänn är så sjukt fult. Även fast jag läst igenom instruktionerna typ 20 gånger LOVAR jag att något kommer gå snett imorgon... snälla ni håll tummarna för att jag i alla fall kommer fram! Och helst inte pank!

Såhär arg är jag på Ryanair!

Och detta är inte ens hälften av min packning... suck!

FÖRRESTEN! Imorn bitti, kl 07.45 på tv4, är jag och Ellen med i Nyhetsmorgon för att prata lite om studenten och studenttiden. Det får ni inte missa!


PUSSS OCH GODNATT



15 kommentarer:

  1. hoppas allt går bra med resan! :)
    Attans att ajg missar dig på nyhetsmorgon, måste dra tills kolan då! :(
    får ta coh kolla på tv4play!
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Hehe! har du hört VAKNA!'s rapattack om din pojkvän? ;)
    Crafoord ska tydligen göra mos av dig ;) hehehe.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag hoppas verkligen att det går bra på resan, och framförallt före resan ;) Ha det gött! =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att du får hänga med till Tyskland och lycka till med flygningen! Förstår din ilska med flygningen, 15 kg är inte mkt...

    Ska se till att kolla på tv:n imorgon, kul! :)

    SvaraRadera
  5. Jag kommer aldrig ens överväga att åka med Ryan Air nånstans! Lider med dig. Hoppas verkligen att du kommer fram och att du kommer fram hel och välbehållen! Det ska bli så spännande på torsdag. Jag kommer dö av nervositet. Är så rädd att Sverige kommer missa finalen igen eftersom att inte fina Anna tog sig till final förra året. Det är nått med Europa om att dissa Sverige i ESC. Men hoppas att Popular kan ändra på det.

    Ha det jättefint därnere och Heja massor åt oss alla som inte är på plats!! Jag har ställt väckarklockan tidigt tills imorgon så jag inte missar dig på Nyhetsmorgon ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar och Massa Kärlek <3 från Magda

    Safari nyema! ("safe journey" på swahili - synd att Norge inte kom vidare :( det var en riktigt skön låt)

    ps. den akistiska versionen av Popular är ju jättefin :) samma med akustiska versionen av Manboy förra året. ds.

    SvaraRadera
  6. Glöm inte att du får ha 10 kg handbagage också ^^

    SvaraRadera
  7. Håller verkligen tummarna för dig! Jag ska såklart titta imon på dig och Ellen, i nyhetsmorgon! Lycka till med flygresan! Kram Thilda

    SvaraRadera
  8. Skaffa Vakuumpåsar. Bästa. Då får du plats med dubbelt så mycket.
    http://www.smartasaker.se/vakuumpasar-for-resan.html

    SvaraRadera
  9. ååh, de bruna skorna, är de de som du hade på dig i en veckrevy tidning förra sommaern? såååååå fina! :)

    SvaraRadera
  10. ja man kan bli knäpp på många saker....
    men tur att du lyckades te slut ^^
    håller tummarna till tusen för dig hehehe

    SvaraRadera
  11. Sitter faktiskt och lyssnar på dina låtar nu Molly, Du har en otroligt fin röst<3
    hoppas att du ger ut mer låtar snart igen massa kramar
    Jag är jätte nervös inför i morgon, haha undrar då hur Eric känner sig?
    Hejja Eric Och Sverige
    /Eva

    SvaraRadera
  12. Ska du göra i Tyskland då ?
    Düsseldorf ?
    Eric ?

    SvaraRadera
  13. Hälsa Eric LYCKA TILL. Ha en underbar tyskllandsvistelse ni underbara två...

    Kram Hädda (brevet från Karlshamn - du vet)

    SvaraRadera
  14. Jag håller verkligen med dej om ryanair!! jag höll på beställa en resa till spanien till nästa vecka och det var såklart fel på hemsidan så det gick inte ta emot beställningen sa dom, så då strunta jag i det till slut. Vad händer inte då, jo i måndags får jag ett mail från ryanair där det står min bokning är registrerad och då tänker jag JIPPIE så ska jag checka in online men då står det såklart att betalningen inte är klar... Så hela dagen igår fick jag ringa runt till banken OCH till ryanair där det förövrigt kostar 4 kronor i minuten och självklart är det lång väntekö innan man får prata med någon , då säger dom att det är fel på deras hemsida och dom inte får kontakt med banken men det ska fixa sej på några dagar , så nu hoppas jag verkligen det fixar sej till på tisdag annars kan jag inte åka sen tar dom betalt ändå,, ska minnsan ringa och klaga högt och ljudligt om det händer. Men nu ska jag bara hoppas att det löser sej.

    ojoj nu låter jag verkligen som en kärring som klagar på allt haha ush det var inte meningen , men jaja du får ha det så bra på resan i tyskland och lycka till Eric så vi kommer till final!! Ska åka till norge rösta som en galning snart hehe;p kram kram

    SvaraRadera
  15. åh min mamma checkade in dig! eller vad det nu var, haha! :D

    SvaraRadera