torsdag 23 juni 2011

Shopping på Öland


Önskar att jag hade kunnat hålla er mer uppdaterade om min inte så jättehändelserika, men sjukt mysiga vistelse här på Öland. Men tyvärr har internetet inte riktigt velat samarbeta...
(satt i över två timmar igår och försökte ladda in bilder vi tagit på stranden, men jag var rädd att jag skulle dunka sönder tangentbordet med mitt huvud så jag gav upp...)

Men jag försöker igen med mobilen! Den är inte lika lätt att sabba!

Dessa dagar har vi hunnit göra en massa mysiga saker, men jag upptäckte igår att jag knappt har några acceptabla bilder att lägga ut pga att jag gått runt i samma mjukiskläder och smink hela veckan...

Men tänkte lite snabbt visa hur Ölands shoppingliv ser ut:

Shopping norra Öland:

- För dig som ser spänningen i att gräva i timmar för att hitta den perfekta färgen på dina 40-kronors-fake-croccs
- För dig som har Ove Sundberg som förebild
- För dig som vill gå din egen väg och inte köpa det som "alla andra har"

Dessa extremt exotiska varor slog jag till på! Varför köpa en sak på Åhléns när man kan köpa 10 för samma pris på Norra Öland?!



Is-grejer 12:-



Ägg skärare (varför särskrivning?) 10:-




Lila skålar 40:-



Krokar 12:-



Gästtandborstar till lägenheten och doftgrej 20:- totalt



Body lotion i reseförpackning 5:-


Shopping södra Öland:

- För sig som gärna shoppar till ljudet av havsvågor med en Frappino i ena handen, och en kamera i andra

Denna färgglada väska köpte jag i vackra Borgholm:




499:-
Den är mycket mer rosa/korall i verkligheten! Kommer bli en stor favorit i sommar!


Nu hoppas att detta hinner gå iväg innan jag somnar... puss!

-- Bloggar från iPhone

21 kommentarer:

  1. Vad kul!
    Du har haft det!

    SvaraRadera
  2. Jag & min familj ska också till Öland i sommar. :)
    Det är så mysigt där.

    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Woho! Vad härligt att få läsa lite nytt så här på morgon kvisten =D
    Är på Öland varje sommar (mitt sommarställe ligger på fastlandet, precis mitt emot Borgholm)och känner igen mig i shoppingen på norra öland haha x'D
    Men Borgholm är mysigt =)

    Hoppas allt är braaa! KRAM :D

    SvaraRadera
  4. Åhh, va billigt :) MEN snälla lägg också upp de bilderna på er från stranden när du kan, vill verkligen se! Har varit in på din blogg typ 100 ggr de senaste dagarna för att se om du uppdaterat, jag är besatt av dig haha. Sen gör det inget om du gått runt i samma kläder och smink hela tiden, visa ändå :D

    SvaraRadera
  5. Hej Molly!

    Är du där med Eric? Eller juste, ni pratar ju inte om varandra ! Moget, verkligen...

    SvaraRadera
  6. Molly, du är så rolig :) HAHA! Vilken söt väska du hade köpt :P säkert sommarens favorit nr 1 :D

    SvaraRadera
  7. haha lila skålar! Du och Eric älskar verkligen färgen lila :D Var Eric med på Öland?

    KRAM <3

    SvaraRadera
  8. Norra öland är finare än södra öland :)

    SvaraRadera
  9. har också varit på ölsnad för nån vecka se. håller me. teckningen är verkligen sämst. hihi ha de bra kram

    SvaraRadera
  10. älska öland asså! :D

    SvaraRadera
  11. Är ' Mollysanden ' din twitter? Eller du kanske inte har twitter ? :)

    SvaraRadera
  12. Finna saker Molly :-) Många kramar Evelina B-)

    SvaraRadera
  13. De här kanske inte är så kul att veta nu, men en precis sån där väska finns på vivistyle.se för under 200 kr, men de är ju bra om du är sugen på andra färger :D

    SvaraRadera
  14. Vad fin väska molly :)
    Hoppas du har en underbar tid på Öland !!:)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vad fin väska molly :)
    Hoppas du har en underbar tid på Öland !!:)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Min lillebror Albin som är 5 år älskar Eric Saade, han lyssnar på hans skiva flera gånger per dag. Länge var Manboy favoriten men nu är det Popular som gäller. Han vill ha lika kläder som Eric och tittar på honom på YouTube varje dag. Här dansar han själv till Eric Saade:http://www.youtube.com/watch?v=OITbut7JNrc

    Snygg kuvertväska, jag har en precis lika men i blått!


    Kram

    SvaraRadera
  17. Åh, önskar jag visste var på Öland ni har ert sommarställe, bor i Kalmar och har även sommarstuga i Ryd på Öland om du vet var det ligger. Men du, sen när ligger Borgholm på södra Öland?

    SvaraRadera
  18. I like what you bought :)
    (I'm sorry for the question in my last comment, I saw you didn't post it, jag förstår).

    Puss och kärlek från Barcelona.

    SvaraRadera
  19. Hej Molly!
    Oj, det var ju riktigt bra saker du fyndade, haha.
    Hoppas att du kommer till göteborg eller ngn stans i närheten i sommar och spelar för jag missade dig i Möndal :(
    Kram o Pöss Märta

    SvaraRadera
  20. Åhh vilken fin väska, jag ska till Öland på Lördag och skulle gärna vilja ha en sån! Vart köpte du den någonstans? Du får gärna maila mig annaamandalindh@hotmail.com Vore jätte tacksam för svar! Kram :D

    SvaraRadera