torsdag 7 juli 2011

Fiska krabbor

Idag har jag gjort något jag aaaldrig trodde jag skulle våga. Nämligen fiskat krabbor!
Hoppa fallskärm är en bit kaka i jämförelse med det! Jag menar... Man vill ju inte gärna veta att maten man äter har levt! Framförallt så vill man inte ja ha varit orsaken till att den sen faktiskt ligger på tallriken... Näe. Riktigt läskigt var det. Men jag är ju inte den som bangar! Så nu är det gjort!

Från och med nu kommer jag blunda när jag går igenom köket... Så kan jag försöka intala mig själv att krabborna vi fiskade upp blev utsläppta igen, och att de vi kommer äta till middag imorgon kommer från en magisk frysdisk på Ica...














17 st fick vi. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen...
Imorn är jag nog rätt glad skulle jag tro!


Några frågor bara:

1. Hur kan det komma sig att krabborna inte ser dom otroligt diskreta orange-gul-blåa näten?! Eller är dom självmordsbenägna kanske?

2. Varför säger inte dom krabbor som redan fastnat i nätet åt dom andra krabborna att dom inte ska komma dit? Är krabbor elaka eller bara korkade?


Pusss

-- Bloggar från iPhone

15 kommentarer:

  1. Hahahhahahhahahaha vilka roliga frågor :) men, jag vet faktiskt inte svaren ;)

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. De kanske är dövblinda så de ser inte näten och sen så hör de andra inte när de ropar och varnar för näten. Så kanske det kan vara :P
    Kram Magda

    SvaraRadera
  3. Haha, dom där frågorna var ngt att fundera på!
    Molly du är verkligen en fin tjej! Du finns i mitt hjärta föralltid!!!! <3
    PÖSS Märta

    SvaraRadera
  4. 1. Dom är färgblinda, vissa tillochmed blinda
    2. Dom kan inte prata =D

    SvaraRadera
  5. Haha , själv tycker man att små krabbor som man fiskar vid havskanten är jätteäkliga ! ;)

    SvaraRadera
  6. Undrar om krabbor ens har någon syn... eller hjärna har de väl inte heller haha, med tanke på hur osmarta de verkar.
    Kan du inte ha frågestund igen Molly? Skulle vara jättekul!

    SvaraRadera
  7. hahaha, det undrar jag också! ;)
    Men jag undrar hur det gick igår med.

    TACKSAM för svar! :) ♥

    SvaraRadera
  8. Underbara frågor Molly! Haha :)

    SvaraRadera
  9. Haha!! Du är så sjukt skön xD

    SvaraRadera
  10. Har aldrig fiskat krabbor men jag tror att de e korkade ;)och säkert självmordsbenägna :P

    SvaraRadera
  11. Jag har ett roligt minne från när jag var liten då ang kräftor. En kompis familj brukar fånga dem och sedan koka dem. Inget vi barn brukar vilja se! Det roligt var att ett år rymde en och den kom sedan framkrypande bakom en byrå. Luden med en massa grått damm på sig. Såg ut som en råtta så alla skrek och tom de vuxna ställde sig upp i soffan för den såg bamsestor ut... (kan nämna att den familjen inte hade så städat...)
    Det var rätt kul så visst har jag sett en levande kräfta men den var grå och luden?!?

    SvaraRadera
  12. NI är så sjukt lika!!! Tvillingar, du och Hannah! En stor look a like tvilling. Kolla bara bilderna Molly! Jag ber dig :O

    http://hannahj.myshowroom.se/godnatt-fina/

    http://hannahj.myshowroom.se/losing-your-memory/

    Så sjukt konstigt :D Men så himla kul, trodde aldrig att du hade någon look a like tvilling :D
    (Inte bara jag som tycker det! Kolla bara hennes kommentarer)

    SvaraRadera
  13. haha, "är krabbor elaka eller bara korkade". lov it!

    SvaraRadera
  14. Hej Molly! Din blogg är verkligen underhållande att läsa och du verkar vara en riktig toppen tjej!:) Vart på Västkusten är du? Tycker att bakrunden på dina bilder liknar en plats nära mitt förra sommarställe haha!

    SvaraRadera