fredag 8 juli 2011

Orangeutang


Nu mina vänner har jag funnit mig en sprillans ny hang-up (ni som inte vet det - jag snöar väldigt lätt in på saker - se här) nämligen färgen orange!
För ett tag sedan när jag städade min garderob, sa jag åt mig själv att jag aldrig mer fick köpa ett vitt plagg med spets... (på något konstigt vis dras jag ALLTID till det när jag är och shoppar) jag menar, lite variation är ju aldrig fel! Istället försökte jag komma på något som verkligen saknades i min garderob... det visade sig vara färgen orange. Jag hade inte ett enda plagg som var orange! Inte ens litegrann! Orsaken är egentligen enkel - jag hatar färgen orange. Men jag vill inte vara en människa som inte har ett open mind och inte vågar prova nya saker, så igår när vi var och shoppade i Göteborg höll jag endast utkik efter orangea saker.

Detta fick följa med hem:

Klänning: Hm 150:- (rea)

Ring: Hm 49:-

Tröja: Monki 125:-

Nagellack: Hm 39:- & 29:-

Är riktigt nöjd med mina köp!
Så, numera ÄLSKAR jag orange... är det inte konstigt? Så lätt var det att bli av med en gammal ovana.


Nu ska vi ut till Marsstrand och kolla på segeltävling. MYS!
Pussis

28 kommentarer:

  1. Hej molly du är snygg och gullig

    SvaraRadera
  2. Varför har du inte skrivit att du skulle vara i Gbg och shoppa? Jag som var på stan igår också :( haha

    SvaraRadera
  3. Hejsan!:)
    älskar affärerna HM och Monki!!:)
    snygga kläder och ring!!:)
    Älskar dig Molly!!!<3<3
    Puss och kram<3// Alva Johnsson

    SvaraRadera
  4. hahahahah ojdå, pussis blev lite kul, läste det lite fel och lite "engelskt" så jag bara "men molly, va skriver du?!" <33 hahah <33

    SvaraRadera
  5. Hei Molly!
    Elsker bloggen din! Og liker veldig godt at du også har ulike hang-ups. Det som dog er litt skummelt er at da du hadde din lilla-farge hang-up hadde jeg også det, og nå er det orange-farge hang-up i mitt liv også! ;) Nydelig kjole fra HM

    SvaraRadera
  6. Känner precis igen mig där. Jag har hellre aldrig varit förtjust i färgen orange. Min mamma därimot har alltid gillat den färgen. Men helt random förra sommaren började jag älska den färgen. Det började bara av att min kompis hade Orange nagellack och det tyckte jag var så snyggt att jag gick och köpte ett likadant och en tunika. Sen tröttnade jag, det tog inte lång tid. Men jag gillar förfarande det oranga nagellacket :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Fina saker du köpt! :)

    Du är en av mina största idoler Molly!
    Kram Linnea ♥

    SvaraRadera
  8. Shulululu fina molly undrar vrff det inte går och checka in dina krabb bilder? haru låst bilderna elr? Hursomhelst jag tycker du är jätte modig som vågar prova på nya änventyrer well done keep on rocking as always beautiful:) /ellabella

    SvaraRadera
  9. hej molly!
    du är en jätte jätte bra förebild :)
    för att du har typ allting :)
    och du har världens söötaste pokvän :)
    puss på dig <33

    SvaraRadera
  10. Så mycket orange och du ska kolla på segeltävling? Du kan nästan vara hollandsk. ;)

    SvaraRadera
  11. Fina saker du har köpt! :D
    Dem ser ut att passa dig väldigt fint!
    Ha det så roligt och mysigt på seltävlingen.

    SvaraRadera
  12. Värför brukar inte du dina penga på något annant? Du köber ju hela tiden kläder, kläder, kläder....

    SvaraRadera
  13. ÅH, är ni i Göteborg!!! OMG! <3 haha
    gud vilka snygga saker. Haha, jag önskar mig ett nagellack som är orange!
    Pöss pöss Märta

    SvaraRadera
  14. haha, du är för skön! :D <3

    SvaraRadera
  15. Fint med färg. Kul att du visar plagg till vettiga priser. Kändisbloggar visar ofta kläder som vi vanliga dödliga (särskilt unga i din ålder) inte har en chans att köpa. Jag tror att just det gör dig till en så bra förebild. Man kan identifiera sig med dig och din vardag eftersom du lever som andra ungdomar även om just du fått en enorm chans...att få jobba med det du älskar... musik!!!
    Ha en bra helg. Kramisar från Norr.

    SvaraRadera
  16. sjukt snygga kläder, lite kul med hang-up ;)

    men "gilla"
    lite kul att testa, man blir fett pepapde av att läsa xD

    (sjukt bra blogg,(ny läsare, kunde inte sova igår och då hittade jag ngt jag vill följa, hade verkligen tur som inte kunde sova.. )!!

    kramis

    SvaraRadera
  17. Fina kläder du har köpt Molly. Många kramar Evelina:-D

    SvaraRadera
  18. Hej Molly!
    Jag har länge följt din blogg & många gånger har det slagit mig hur otroligt lika vi är i sättet! Tycker det är häftigt att så mycket av de du skriver stämmer precis in på mig också! Ibland är det lite läskigt hur lika vi är!
    Alltifrån att inte alls tycka om när något tar slut, (den där klumpen man får i magen som bara växer ju mer man tänker på att det här är det sist!) till att älska allt i lila, eller till att älska smycken. Det sjukaste jag varit med om var när jag satt en hel kväll med mina smycken och donade i mitt smyckeskrin och kommer sen in på din blogg och läser att du gjort samma sak, typ samtidigt!! Haha. Men det som verkligen slog mig och gjorde att jag bara va tvungen att skriva till dig nu va detta med färgen orange. Jag har inte alls tyckt om färgen orange tidigare men för att få in lite färg i min vardag (garderob) så blev det bara orange av någon anledning. Nu när jag stod och väntade på mitt tåg, kollade jag på mina orangea naglar och tänkte att "orange är visst min nya grej", jag hamnar på din blogg och vad läser jag då(!) haha du fattar.
    Tyckte det kanske skulle vara lite roligt för dig att veta detta haha.
    Ha en fin sommar! Kram /Charlotte

    SvaraRadera
  19. Hej, Molly! :)
    I love what you bought. Jajaj orange is one of my favourite colors, I like it! What a pity you don't like it! I really love that dress (I'm obsessed with all the dresses I see!), I'm sure you're so pretty with it!

    Puss och kärlek.
    Jag älskar dig.
    Yaiza.

    SvaraRadera
  20. I have just read in your twitter that you didn't know how to "reply" people (you has retweeted someone). I wrote a tweet explaining you, I'm @thisisyaiza (I don't think you'll post this kommentar but hope you read it).
    You just have to put @ and then the twitter you want to talk to. Eg. @MollySanden
    Or, next to where you press "retweet" it says "reply". You just have to press there and then write what you want to say :)
    Lycka till! Jag älskar dig.
    Yaiza.

    SvaraRadera
  21. Hej molly.
    fina saker du köpte. Detta hör inte till saken, men ville berätta för dig att du har folk som tycker om dig för den du är och skyddar dig. kolla tillexempel här vad Madelenie har skrivit på FB.
    http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10150302794205105&id=10150141310990105&notif_t=feed_comment

    Du är bäst
    Kram från mig;)

    SvaraRadera
  22. jag är inte heller så förtjust i orange men dom va ju jätte fina :)

    kram på dig <3

    SvaraRadera
  23. Jättesnygga kläder! Kram Thilda

    SvaraRadera
  24. Grattis Molly i efterskott, jag var på cypern när du fyllde år så jag kunde inte gratta dig då! GrattisGrattis! Kommer du vara med på sommarkrysset eller allsång på skansen eller så i sommar?? KramKram :D <3

    SvaraRadera
  25. Orange är min FAVORIT!

    SvaraRadera
  26. hej! jag undrar om du har nån mail som du kan nås på eller nåt för jag skulle gärna fråga en sak och det är inte nåt konstigt typ... inte vet jag sånna som konstiga människor undrar asså det handlar om dans :P :) skulle bli glad om du kunde svara! tack!

    SvaraRadera
  27. Hej jenny här igen! Skulle du inte kunna visa nån bild när du har på dig den orangea klänningen, tröjan, nagelacket osv? :) skulle vara intressant och se.

    SvaraRadera