fredag 22 juli 2011

Vi är osams



NI ANAR INTE VAD JAG HAR LUST ATT KASTA MIN MOBIL VÄGGEN JUST NU! Klarar inte ens av att titta på den för att jag är så sur. I början var jag jätteförstående och försökte serva den med allt jag kunde komma på (han fick sova på sitt favoritställe i ipodhögtalaren, jag tog bort skalet så att han skulle få lufta sig, jag har uppdaterat alla appar och raderat en massa bilder...) sen började jag uppmuntra och peppa honom att kämpa liiite hårdare och liiiite snabbare... Sen började jag höja rösten och hota den med det ena och det andra... och ja... jag sa väl en del saker jag kanske inte skulle ha sagt, men han vägrade ju att samarbeta, så vad skulle jag göra?! Han kommer i alla fall aldrig förlåta mig och jag kommer aldrig förlåta honom...

Okej... kanske lite väl dramatiskt. Men ni kanske fattade att min mobil helt plötsligt slutat samarbeta med mig. Den VÄGRAR publicera mina blogginlägg (hade t.ex. 2 stycket igår som inte gick iväg!) bilder jag tar försvinner (kan iofs bero på att jag har över 9 000 bilder...) internetet är SUUUUPERSEGT och den stänger av sig då och då. Dessutom går min kamera inte att sätta på. Kul. Nu bara saknas det att min data ska krascha också.

Idag har varit en lång dag (och den är tom långt ifrån slut!). Jag gick upp kl 05.30 och åkte ut till Gillinge där jag gjorde Risktvåan, halkan, inför körkortet. Det var kul, men inte alls så kul som jag hade förväntat mig (ville ju glida och volta äännu mer! Lite mesigt var det allt).

Efter det åkte jag och hade plåtning för Veckorevyn. Lika kul som vanligt!


Jag får som vanligt inte berätta för mycket, men jag kan ändå säga att det hade med träning att göra...


Nu ska jag springa på möte med Aleena. Ha en underbar fredagskväll!

22 kommentarer:

  1. Min mobil är oxå super seg!!! Jätte jobbigt! Jag har en fråga...

    När hade du tänkt och komma till Göteborg är nämligen ett stort fan!!

    Hoppas på svar kram Emilia!

    SvaraRadera
  2. Hmm... vad är det som säger att just din telefunk är en han?
    Är den seg, och inte går att sätta på samt vägrar samarbeta så borde det vara en hon? eller=)
    Fast nu var det ju kameran som inte gick att starta så då är nog det en hon....
    Dessa moderna mobilfunker är bara skit, tacka vet jag gamla nmt telefonerna som hade täckning ända ner i kirunagruvan...ja en liten överdrift där men nog f¤n kunde man nå ut till omvärlden men idag får man ju inte ens täckning på plan mark.
    Nej fram med djungeltrumman och hojta istället som på stenåldern, dom behövde inga appar, bloggar eller telefunker.
    Trevlig fredagskväll & helg=)
    David & Maja

    SvaraRadera
  3. Stackars dig Molly det måste vara hemskt att kliva upp kl:05.30... Hoppas att det gick bra men Veckorevyn :-) Kram Evelina;-)

    SvaraRadera
  4. Min mobil är också asseg ! Jag vet inte vad jag ska göra med den !
    Hoppas att ni kan börja sammarbeta snart igen ;)
    kram

    SvaraRadera
  5. Hej Molly!

    Jag måste bara berätta att jag hade en sån bra dröm inatt, där du var med. Jag drömde att jag var utanför den lägenhet som jag bodde i när jag var i din ålder, innan jag flyttade hemifrån. Så mötte jag dig utanför, på gatan, av en slump tror jag och började prata med dig. Jag märkte att du var en väldigt sympatisk person och det var lätt att prata med dig. Så frågade jag dig om du ville ta en promenad med mig i området och jag ville visa dig en riktigt trevlig utsiktsplats i skogen, uppe på en höjd. När vi gick mot utsikten frågade jag dig om din nyinköpta lägenhet och jag berättade att jag också hade planer på att flytta hemifrån och köpa mig en lägenhet som skulle vara perfekt för mig. I drömmen kändes det så bra att prata med dig och precis då vaknade jag ur drömmen. När jag vaknade låg jag där och hade en jättebra känsla. Det är skönt när man har såna bra drömmar som man mår så bra av!

    Varför jag drömde om att jag skulle skaffa mig en lägenhet vet jag inte, för jag har min egna lägenhet sedan ett bra tag tillbaka. Att du var en sådan lättsam och opretentiös tjej att prata med beror nog på att det är den känslan jag får av dig när jag läser din blogg. Jag tror att du är en tjej utan divaliteter som står stadigt med fötterna på jorden. Tack för en trevlig och bra blogg!

    SvaraRadera
  6. gud va rädd jag blev först att det var du och eric som hade bråkat och gjort slut. mobiler är inte så pålitliga alltid. de håller ju inte så många år heller, kanske dags att skaffa ny mobil? ska bli spännande att se dig i veckorevyn igen :)
    kram från Magda

    SvaraRadera
  7. Blev asrädd för jag trodde du snacka om Eric :O tur att det var din mobil! eller tur och tur... jag hatar när mobiler inte vill samarbeta med en!

    Synd att de andra inläggen inte publicerades, skulle gärna vilja ha läst dom eftersom jag ÄLSKAR din blogg :D

    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Oj... gud vad rädd jag blev när jag såg rubriken!
    Trodde att du skulle prata om att du och Eric var osams! Jag hade typ börjat gråta, haha <3
    Men som tur var så trodde jag ju fel :))
    Vad roligt med veckorevyn! Du skriver väl när tidningen kommer ut?
    Love ya!
    Märta

    SvaraRadera
  9. Jag bloggar också och för mig verkar det vara nya inställningar i bloggen.
    Jag har också bloggat via min iphone. Och helt Plötsligt gick inget inlägg iväg.
    Hoppas det är samma för dig. För det var lätt att fixa till.
    Bra blogg du har.

    SvaraRadera
  10. Trodde du var osams med Eric först (var nog fler än jag?), du var medveten om att man kunde tro det först, va? Skönt att det bara var mobilen då.. haha :)

    SvaraRadera
  11. Ja teknikens vägar äro outgrundligaell er hur man nu säger...
    Roliga kommentarer om att vi förr hade g:a mobiler med bättre täckning. Tänk så fort man kan bli beroende av något. Mina barn och syskonbarn tror att vi är från stenåldern vadå två(2) TV kanaler, ingen DVD(inte ens VHS video), ingen dator och hur kunde ni då ses ex på stan då ni inte hade mobiler. Ja tänk hur klarade man sig...men det gick faktiskt. Då fick man mer bestämma klockslag och plats inte som nu "vi hörs när vi kommer ner på stan".
    Såg på TV när Pernilla Wahlgren och vår stadsminister bla var med. De pratade om hur våra föräldrar måste haft det...vi hade inga mobiler de kunde nå oss på i bästa fall hade man några mynt att använda i den gröna telefonkiosken. Fanns en hel del sånna på den tiden. Nu e de väll på museum. Hjälp vad jag börjar känna mig gammal...tekniken har värkligen gått fort framåt.
    Det jag märker är att man som vuxen lätt blir utanför sitt barns sociala svär. När vi var små och ringde en kille man var tillsammans med kunde hans pappa svara (eller ännu värre en storasyrra eller storebrorsa som gick på samma skola). Nu ringer alla på mobilen och man vet knappt vilka barnens kompisarna är. Där tror jag vuxna har ett ansvar att ta reda på vilka banen umgås med och vad de gör....
    Go natt från nattugglan som blev lite "morsig" i kväll...

    SvaraRadera
  12. Glömde säga att jag är grymt nyfiken på vad du har på gång...
    Kram från Norr...

    SvaraRadera
  13. Åh, jag skall med göra halkan snart. Men har lyckats klämma in en flytt till Stockholm i augusti så får väl se vad som händer. Alla mina vänner tar körkort till höger och vänster...

    SvaraRadera
  14. Har du följt det som händer i Norge? Fan vad sjukt!!

    SvaraRadera
  15. Hej Molly,
    Vad heter den där flätan som du har på bilden.
    Har alltid undrat vad den heter.

    Kram! =)

    SvaraRadera
  16. Hej världens bästa Molly!<3
    från i lördags förra veckan till idag var jag i Sthlm. när jag åkte hem idag var jag jätte ledsen att jag inte hade sett dig! jag var på stan nästan hela veckan!:) grymt kul! men igår var jag där bara för att det var akut. gick först till kungsträdgården där jag märkte att mina skor (som är nästan exakt lika danna som dom du hade på en bild på ett äldre inlägg). var trasiga, enbandet med nitar på hade lossnat och sulan var helt av på mitten. jag har väldigt svårt att hitta skor. så jag fick springa runt på stan i 2h när jag till slut hittade ett par tofflor på Jerns som jag kunde gå i till Östermalms saluhall. den ända kändis jag såg var Börje salming. men han var inte lika intressant som dig. det skulle ha varit mycket roligare om jag hade träffat dig!!
    hoppas du har det bra!!! Puss & kram // Alva Johnsson från Eskilstuna!

    SvaraRadera
  17. Trodde du menade att du och Eric e osams

    SvaraRadera
  18. blev jätte rädd för jag trodde först du menade att du och Eric var osams och typ gjort slut! som tur var det bara mobilen :)

    du och Eric är gjorda för varandra! <3

    SvaraRadera
  19. Hqr du markt att du ar tjock
    kolla ditt BMI du ar nog overviktig du ar 155 och vager mer an 65 kg hur kan eric gilla dig och sa ar du otrogen med... du vet skriv garna ett inlagg och skall pa mig

    SvaraRadera
  20. Kan du inte skriva ett inlägg om vad du tycker och tänker om allt i Norge... :(

    Så sjukt! hela min familj har kållat nyheterna typ hela dagen igår och idag.. (halvnorsk)..

    SvaraRadera
  21. Vad lågt att någon skriver ett taskigt inlägg om Molly och använder mitt namn. Använd ditt egna namn istället!

    SvaraRadera