onsdag 13 juli 2011

Räkna väderkvarnar





Alltid när vi åkt över Ölandsbron brukar vi räkna väderkvarnar och tävla om vem som hade flest på sin sida. Trots att jag gjort det varje år sedan jag var typ fyra så kommer jag aldrig ihåg vilken sida som har flest. Det är så konstigt sånt där. Vissa saker kan man bara inte komma ihåg hur mycket man än försöker.

Andra saker jag alltid glömmer:

- Om gul eller blå brevlåda är lokalpost
- Om man ska ha gräddfil eller crème fraîche när man gör dipp
- Vilket kar som innehåller socker och vilket som innehåller salt


Har ni också svårt komma ihåg vissa saker? Vad?

Puss


-- Bloggar från iPhone

20 kommentarer:

  1. Glemmer også....lukkede jeg nu vinduet da jeg gik hjemmefra?

    Folks fødselsdage....

    Glemmer altid det jeg selv skal huske, men får altid børnenes ting med....

    SvaraRadera
  2. Såg både dig,Eric och en annan stilig karl när ni skulle spela minigolf.Ville dock inte störa er på eran semester, visa hänsyn till integritets grejen. Sedan hade det sett skumt ut ifall en tjej med Kenttröja gått fram till Eric Saade.Ha det så trevligt iallafall!

    SvaraRadera
  3. FÖRSTA KOMMENTAREN !! WOOOHOO :D

    och nej, jag har ett rätt så bra minne så det finns inte mycket som jag glömmer :P

    SvaraRadera
  4. Jag glömmer ofta mig själv. Jobbar hårt och tänker på andra i stället för att stanna upp och unna mig själv lite. Både positivt och negativt.

    SvaraRadera
  5. Jaa höger och vänster !

    Haha om mamma frågar vilken håll vi ska så säger jag vänster fast jag menar höger haha

    SvaraRadera
  6. mysigt med lång bilresor :)

    LYXIGT BLINGADE MOBILSKAL

    FINNS PÅ

    WWW.PHONEFASHION.SE

    SvaraRadera
  7. Hej molly jag bara älskar din blogg men kan du skriva lite mera om dig och Eric??
    Älskar dej från ditt största fan Emma! <33

    /Tacksam för svar!! <33

    SvaraRadera
  8. Stackars dig Molly. Många kramar Evelina:-D

    SvaraRadera
  9. Hej, jag glömmer ALLTID bort när skolan börjar/slutar:-P kram<3

    SvaraRadera
  10. jag har svårt att komma ihåg vad det är för datum:)

    Molly du har värdens bästa BLOGG<3

    SvaraRadera
  11. haha sötis knäppis, men va fan jag är likadan!
    pözz<3

    SvaraRadera
  12. Kanske ingenting man glömmer.. Men fram tills att jag va typ 12, så blandade jag alltid ihop London & Paris. Ingen aning om varför. Men folk tyckte såklart att det va skitkul.

    / Sofie

    SvaraRadera
  13. Söt blogg du har :-)
    Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.

    www.Gniztra.com

    Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)
    Puss

    SvaraRadera
  14. Haha va roligt! Varje gång vi åker till Öland så ska man skrika "kuckelikuuu" varje gång man ser en väderkvarn och den som skrikit flest gånger vinner! :D sjukt kul haha!

    SvaraRadera
  15. Tyvärr har jag aldrig varit till Öland men skulle vilja. Det ser ut att vara så fint när man ser bilder därifrån. Har en kompis vars släkt bor där. Återigen en fråga: Skall du jobba där eller är det bara semester? Såg att Eric skulle vara med på Vikctoriadagen så denna gång kanske du bara följer med. Hoppas du och dina nära och kära har en bra resa/semester tillsammans.
    Kramisar från Norr.

    SvaraRadera
  16. Hej Molly!!! jag glömmer alltid av hur man skriver b och d iskolan! Häsa till Eric från mig <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  17. Hej Molly! du har värdens bästa blogg!(jag har följt den jätte länge!) jag är också på öland! jag bor på ett ställe som heter: Villa lavendel (jag känner dom som äger det), kom gärna dit!

    SvaraRadera
  18. I will try it in swedish...but I´m already learning it so sorry for my mistakes :)
    Ja, jag glömmer alltid min mobil efter skolan till "tyst" till "normala" växlar ..... och då jag aldrig höra när någon ringer mig .... Men ingen är perfekt ...;D

    SvaraRadera
  19. vi var okså på öland och det var fullt av väderkvanar

    SvaraRadera
  20. Jag glömmer aaalltid vilket håll man måste vrida nyckeln för att låsa upp våran ytterdörr. Det är helt sjukt egentligen att man aldrig kan komma ihåg!

    SvaraRadera