lördag 2 juli 2011

Olika åsikter


Ville bara visa ett exempel på hur olika åsikter kan vara ibland.

Till dig som skrev den översta kommentaren:
Klart jag inte tar illa upp! Men nej, jag har inte gått ner i vikt- snarare tvärtom. Men det är ett bevis på att jag har haft en underbar studentperiod där jag bara slappnat av och fokuserat på att ha kul istället för att tänka på allt jag stoppar i mig och hur många gånger i veckan jag motionerar. Studenten var en tid i mitt liv som ALDRIG kommer tillbaka och jag ville verkligen se till att njuta fullt ut. Vem bryr sig egentligen om ett kilo extra hit eller dit? Inte dom som älskar mig i alla fall!
Tack söta du! Jag är också så otroligt trött på alla sjuka kroppsideal vi blir matade med varje dag. Kan inte alla bara få leva och se ut som dom vill? Så länge man är hälsosam? Bara för att jag är emot vikthetsen betyder inte det att jag är emot att man är hälsosam och tränar. Jag tränar liksom flera gånger i veckan! Men jag gör det för min egen skull! Inte för att någon annan säger det, eller för att jag läst att det är äckligt eller fel med lår som går ihop i någon blogg eller tidning...

Till dig som skrev den undre kommentaren:
Din åsikt är din åsikt. Tråkigt bara att du väljer att lägga energi på att försöka såra mig - helt i onödan! Det enda jag kan säga är att jag är ledsen för din skull. Det måste vara jättejobbigt att vara så otroligt fixerad vid ett par siffror på en våg! Hoppas bara du inte har lika hårda krav på dig själv som på mig, och att du faktiskt kan unna dig en eller två glassar i solen i sommar.
(Ps. Jag väger MER än 62 kilo. Det du!)




164 kommentarer:

  1. Jag tycker du är grymt snygg! Man ska inte bry sig om vad man ser på vågen, utan vad man ser i spegeln när man är lycklig! För i slutändan så spelar det ingen roll hur mycket man väger. Det som spelar roll är hur lycklig man är :D
    Och folk som säger att det är dåligt att vara normalviktig och att ingen vill ha en då är ju lite knasiga, med tanke på att du har Sveriges snyggaste pojkvän!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Molly bryr deej inte! jag tycker du är skit cool haha min lille bror sa att jag skulle skriva cool hihi men jag tycker du e helt fantastisk fortsätt vara den du är;D ÄLSKAR din blogg <333

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att folk tror att vikt och ålder har nåt samband... Att vara hälsosam gäller inte bara vikten utan det är minst lika viktigt att äta för själen!

    SvaraRadera
  4. Du är underbar Molly! :D

    SvaraRadera
  5. Åh blir så otroligt arg på den peraonen sm skrev den nedersta kommentaren och hpller fullständigt med dig molly!! Men jag håller faktiskt med översta kommentaren fullständigt, hade tänkt att skicka en sån kommentar men den gick ine iväg:/ kraaam för du är bääst och vackrast!!! :*

    SvaraRadera
  6. Åh Molly! Du är bäst! Jag är så jäkla imponerad av dig. Önskar att jag kunde vara som dig. Du är så himla vacker, mogen och allt detdär! Du och Eric är världens finaste par, på riktigt. Ni är sjukt vackra och snälla båda två.

    Jag har jäkligt mycket viktångenst och så, och det har jag fått sen 2011 började just pga att jag helt plötslig gick från 54 till 60 kilo. (jag är 166 lång och har inte växt på typ ett år så det är inte längd eller nåt) och jag vet inte vad som hände. Jag vägde liksom aldrig något mellan 54 och 60, utan jag gick upp dem 6 kilona jättesnabbt och jag åt inte ens mer eller något då..

    Nu har jag lärt mig att det viktiga är att leva hälsosamt, och inte vad vågen säger. Jag väger nu 60 och får för mig rätt ofta att vilja banta och gå ned till ungefär 50, sen orkar jag inte mer och går upp till 60 igen osv... Jag har verkligen problem med det, det går upp och ned för jag äter antingen lite för mycket eller så äter jag knappt något så jag pendlar i vikt. Det är extra mycket nu på sommaren också då man har bikini, korta shorts osv hela tiden.

    Snälla kan du ta upp det här i ett inlägg, hur jag (och alla andra som har viktångest) , hur man ska göra för att aceptera att man väger mer än vad man vill, liksom? Och hur har du kommit över all vikthest osv, trots att du faktiskt viktmobbades förut (vilket var helt sjukt. Du är så vacker och hälsosam!!)

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  7. hur kan man skriva nått sånt taskigt det är normalt o väga typ 57 när man är 14! du är värkligen inte tjock du är skit fin!! :)

    ps. började läsa sin blogg inatt och den är värkligen jätte bra! jag är igelkotten inte så mycket för o läsa bloggar men din är värkligen jätt interface och rolig att följa! har Eric också en blogg? :)

    kram på fina dig <3

    SvaraRadera
  8. du är så himla inspirerande och någon jag verkligen ser upp till! jag ÄLSKAR din blogg, du har sån rolig humor och du skriver så himla bra.
    du äger!! kram

    SvaraRadera
  9. hva for en idiottttttt.
    du er så nydelig molly.
    bra svar

    SvaraRadera
  10. Hej kan du kolla in min blogg mspcatten.blogspot.com ? det vore ett under om en känd persom som DU kolla de in den och komenterade

    SvaraRadera
  11. bry dig inte om vad andra tycker du e jätte fin som du är kram

    SvaraRadera
  12. Alltså Molly, jag verkligen älskar dig!

    SvaraRadera
  13. Go Molly!!! Det är just det här jag älskar dig för :D du bryr dig inte om vad andra tycker och tänker om dig!

    Jag tycker väldigt mycket om dig även fast jag inte träffat dig och jag tycker du är fin som du är :)

    Fortsätt så <3

    SvaraRadera
  14. Tack fina Molly för att du tar till orda när det behövs. Jag måste då säga att du ser helt frisk, sund och normal ut...jag tycker tom att det är snyggare när lår går ihop än att man kan se mellan...inte kvinnligt!!!
    Sedan har du dessutom en perfekt klädstil som toppar dig ännu mer...

    Själv har jag två döttrar med helt olika kroppstyper. Jag klär dem redan nu efter deras kroppar (vad som förhöjer deras fina egenskaper)och de väljer också själva den stilen... men jag har självklart aldrig nämn något om deras kroppar till dem. Både är så fina men med olika förutsättningar redan nu.
    Tyvärr ser jag redan att den magra är lite kroppsfixerad då andra ofta påtalar till hur smal och fin hon är...(känner mer oro för henne än den något större systern...)

    Nej vi vuxna måste sätta stopp för sjuka ideal. Sunt leverne och god häls ok... men inte för andras skull och till vilket pris som helst!!!

    SvaraRadera
  15. åh gud vad trött jag är på det där med vikt. Alla ska vara hur smala som helst, det spelar ingen roll om man mår hur dåligt som helst för det.. gaaaah.
    Det bästa som finns är väl om man mår bra, sen om man är kort, mullig, lång, smal spelar det väl ingen roll? Fattar inte hur vissa tänker..

    Du ska veta att jag har fått mycket mer självförtroende och jag trivs mer med mig själv tack vare dej :). Så tack! kram

    SvaraRadera
  16. Vilken sorglig människa som skrev den kommentaren. Vågen visar faktiskt inte ett skit om hur fet man är. Sedan jag började träna har vågen gått upp istället för ner, mina muskler har expanderat!

    SvaraRadera
  17. Du är grym Molly! Jag ser upp till dig :) Söta du, ha en underbar sommar! Kram Caroline

    SvaraRadera
  18. FY FAN DIN JÄVLA NOLLA som skrev den undre komentaren sök vård för fan lägger energi helt i onödan. molly jag är i samma situation som du min 1 år yngre lillebror säger att jag är överviktig fast jag är 19 och väger 42 kg jag blir med ledsen men jag har lärt mig att hantera det men jag älskar min bror i alla fall. bry dig inte om alla onda komentarer skit i dom. dom som skriver så jag stöttar dig även om jag inte känner dig du verkar as snäll sötaste molly helt enkelt. hoppas du svarar på detta brev skulle bli såååå glad. ha de såå bäst kram puss <3 <3 <3 madde

    SvaraRadera
  19. Molly jag tycker du är helt perfekt som du är!
    Alla ser vi olika ut,men fina på sitt sätt!

    älskar din blogg Molly!<3
    kram tove

    SvaraRadera
  20. haha hon som skrev den andra kommentaren har nog inte ett roligt liv eftersom hon sitter och klagar på andra. Undra hur hon själv ser ut ? Ta inte åt dig av sånna otroligt töntiga kommentarer, hon är bara avundsjuk på dig, det är jag säker på ! Du är jättefin Molly och det viktigaste är ju att du är nöjd med din kropp !!

    Ha en bra & skön sommar nu Molly !
    kram <3

    SvaraRadera
  21. Fan vad du är bra Molly! (Ursäkta mitt fula språk där men jag kunde inte komma på nått bättre ord...!!) Jag älskar att du skiter i hur andra ser på en och bara tänker på dig själv och hur du mår för det! :D Jag tycker inte alls att du ser tjock ut! <3
    Jag har haft problem med att acceptera min kropp ganska länge..jag är 14år och jag har nog tänkt på mig själv som mullig i hela mitt liv ungefär..kanske för att alla i min förra klass var super smala, vad vet jag!? Men sedan jag började läsa din blogg för några månader sedan (började nog läsa den när du åkte till USA) har jag blivit bättre på att acceptera min kropp..jag simtränar tre gånger i veckan och brukar träna lite själv hemma också så jag får nog ta och börja acceptera den nu..visst,jag kanske inte äter världens bästa mat jämt lr stoppar i mig massa ostbågar och sådant,men det måste man ju unna sig ibland!
    Kom på en sak nu som jag bara känner att jag vill skriva av mig som jag nog inte berättat för nån... Det var en gång för kanske tre år sedan (lr mer!) som jag hade varit hos farmor och farfar med min pappa (jag har skilda föräldrar,mamma i falun där jag bor och pappa i Nynäshamn) då jag kom hem och mamma sa: nu har du väl fikat för mycket,det syns när du har varit i Sandviken (där farmor och farfar bor,och ja jag kan väl medge att det blir mycket fika hos dem men vad gör man!? man kan ju inte låta bli att äta det då..men det värsta var att mamma SA det till mig och jag var ju inte så gammal..) då sjönk mitt självförtroende rejält men igår sa mamma en bra sak: du är mycket mindre nu än förra sommaren! Så jag skulle kunna tro att mitt självförtroende är på topp just nu! :D <3
    Det var allt jag ville skriva av mig just nu och hoppas det inte blir för jobbigt att läsa allt! <3
    Du är en stor förebild för mig!! Puss på dig Molly! <333

    SvaraRadera
  22. Du är helt underbar Molly! Precis som du är! En riktig pepp för oss läsare, och du är inte tjock. ABSOLUT INTE! Jag tycker det är superskönt att kunna kika runt på din blogg utan att känna hur skönhetsidealen (hur stavas det?) tynger ner en när man läser. Du är jättesöt och snygg, och lår som går ihop är MÄNSKLIGA.

    Vem vill väga 40 kg när man är runt 20 år? Inte jag i alla fall!(jag hackar inte ner på folk som gör det, det var bara ett exempel). Jag är tretton år och väger runt 50 kg, och enligt kommentaren under på bilden "ska" man väga 57-58 kg när man är i din ålder. Hur SJUKT låter inte det? Känns ju lagom roligt att läsa den när man är tretton(snart fjorton), och känna att "jaha, nu får jag bara gå upp 8 kg till tills jag är 20, och jag har ju inte växt klart än, liksom!"

    Klart det är viktigt att röra på sig, men att säga till någon annan att banta och sluta äta godis, hur snällt är det? Och om man ska gå ner i vikt/motionera så ska det vara för SIN EGEN SKULL, inte för att någon annan säger så. (precis som du skrev i inlägget)

    Kände bara för att skriva av mig lite, blev arg på den nedersta kommentaren på bilden.
    Du vet vad jag tycker i alla fall!

    Du är en underbar förebild, tycker jag. Genomhärlig och LEVANDE- till skíllnad från andra bloggar som bara bloggar för att trycka ner och skriva: Åh nej! Jag åt en bulle nyss (med en bild på en mage som inte ens finns där. "Ser ni fettet?" Måste ut och göra mig av med den!) Sånt hatar jag!

    Skönt att du inte är sån Molly, du verkar vara en genomhärlig tjej, en tjej som kan äta glass och leva livet. Älskar din syn på det!

    GLASS ÄR GOTT!

    (självklart ska alla personer respekteras, också de som är fullkomligt nertryckta av våra sjuka skönhetsideal, men de har ingen rätt att skriva elakt för att trycka ner och såra andra. THAT'S IT!)

    SvaraRadera
  23. Molly lyssna inte på dom som skriver sånt du är underbar och bäst precis som du är!!
    Vi älskar dig!!!! (: <3
    Föresten jag såg filmen trassel för första gången igår och din och måns röster är ju helt otroligt bra!!

    SvaraRadera
  24. Du är så fin Molly, verkligen, du är min förebild tycker den sista kommentaren var galet onödig, för kolla alla positiva kommentarer du får, du är superfin som du är! <3

    SvaraRadera
  25. Asså shit! Den andra kommentaren var ju väldig osäker! Om du skulle väga 62 kilo skulle du väl vara värsta skinny, och din kropp ser ju så himla bra ut så som den är! Till och med jag väger över 62 kilo och är bara 14 år! Men jag är ÖVER 170 cm lång, så jag är INTE överviktig och jag tränar.
    Bra att du inte tar åt dig av kommentaren och det gör inte jag heller. Du är en förebild för mig Molly, du visar att man inte måste vara helt skinny för att vara snygg och lyckas. Det räcker att man är nöjd med sin kropp vilken form man en har!:D

    SvaraRadera
  26. Molly du är så himla vacker och är en stor förebild för mig!,du har verkligen givit mig bättre självförtroende! ,det är inte fin tycker jag och vara pinsmall! ,du har min drömkropp! ,hoppas du inte tar åt dig det den under skrev !,för den har helt fel ! älskar din blogg verkligen ,kram Alva! <3

    SvaraRadera
  27. Blir verkligen irriterad på den understa kommentaren. Vaddå "du ska egentligen väga" ?! Åh. Aja, den personen mår tydligen dåligt.

    Du är jättefin och det har du bevis på hur många som kommenterar det! Fortsätt som du är för du är en stor förebild för väldigt många!!

    Ha ett jättefint sommarlov Mollyy =)
    Kram.

    SvaraRadera
  28. Vissa verkar ha svårt att acceptera att alla ser olika ut, du har en underbar kropp och du är så otroligt vacker Molly, och det kan ingen ta ifrån dig!
    Ha en underbar sommar många kramar från Falun :)

    SvaraRadera
  29. Asså jag blir så arg på folk som lägger sin energi på att försöka såra andra. Jag blir sjuukt imponerad av att du inte bryr dig, att det inte rör dig i ryggen (ett gammalt utryck, haha jag vet)
    Jag skulle vilja säga några ord till den som skrev den jävligt idiotiska kommentaren!! sluta vara så elak och lägg energi på trevliga saker. du kommer må betydligt bättre om du slutar lägga energi på att såra andra människor (i detta fall molly, även om jag tror du gör så mot fler - kanske även dig däribland) eller några fåniga siffror på en våg!!

    Till dig molly måste jag säga att du är så fantastisk att det nästan är svårt att tro att du existerar! jag är så imponerad av dig och sen jag började läsa din Blogg har jag fått mer och mer självförtroende. nu bryr jag mig inte vad andra tycker och tänker om mig. jag var nojig med det förut och har kompisar som fortfarande är det. när nån av dom säger att dom är tjocka eller inte gillar si eller så på sin kropp, så tycker jag synd om dom. och jag känner mig otroligt glad och tacksam mot dig för att du har hjälpt mig genom det. du har med all säkerhet hjälpt fler än mig, du är en stor insperation för alla. och att du väger mer än 62 kg är ju bara NORMALT!!! du är så otroligt fin och inte alls tjock eller överviktig!! Tack molly, för att du är den du är!

    Stor bamse kram till dig!

    SvaraRadera
  30. blir sjukt imponerad på hur du hanskas med sådanna här frågor! sluta aldrig att vara du & stå på dig för du är otroligt vacker vare sig om du går ner 5 kilo eller upp 5 kilo! kramar i massor.

    SvaraRadera
  31. GRATTIS på Din dag imorron, ha en riktigt trevlig dag!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  32. Belinda Hansson2 juli 2011 kl. 14:17

    Du är grym Molly, bara stå på dig ! :)

    SvaraRadera
  33. hm..
    vad är det för fel på folk? att man ens kan med att skriva på en blogg i en kommentar eller vad det nu va att någon ser överviktig ut. Molly, jag hoppas verkligen inte att du tar åt dig av det puckot som skrev den sista kommentaren för det är nog hon som är så överviktig så att hon måste klaga på andra.
    Du är perfekt som du är Molly!
    Kram Rebecka.

    ha en bra sommar Molly!
    <3

    SvaraRadera
  34. Molly! Du är en otroligt bra förebild som visar att man inte skall ta åt sig all skit! Man ska inte låta sig bli nertrampad på grund av att en människa säger någon åsikt som både är taskig, kränkande och helt fullkomligt ointressant för dig! Jag menar: vad skulle du ha för nytta av att någon osäker tjej bara kommer och hackar ner på dig för att hon själv inte har något självförtroende och vågar stå upp för sig själv! Helt rätt inställning du har: träna för sin egen skulle och för sin hälsa - och skita i vad andra tycker och samhällets skitideal!!!!!

    Du verkligen beviset på att man inte behöver vara smal som en pinne för att vara snygg, lyckas och dessutom vara ihop med sveriges sexigaste kille(!!!!!!) :D
    .....Och dessutom förstår jag inte hur man ens har mod till att ge sig på dig och säga en så otroligt taskig sak när du under en period mått så fruktansvärt dåligt över din kropp och allas dumma kommentarer om dig!

    DU ÄR BÄST!

    SvaraRadera
  35. Du är världens finaste Molly! Din kropp är jättesnygg! Hela du är jättesnygg! Tänk inte på den dumma kommentaren! DU ÄR BÄST!! Massa kramar till dig! Kram Thilda

    Molly du är världens finaste!

    SvaraRadera
  36. Du är så grym Molly! :) Och supersnygg!

    SvaraRadera
  37. Du är faktiskt jätte smal! Fattar inte varför den andra personen skrev en så taskig kommentar!
    Men förlåt nu byter jag ämne, men det var så här att jag var inne på spela.se och då så gjorde jag ett sånt där kärlekstest, man skriver sina namn och sen så visar en mätare hur mycket kärlek man har eller nåt sånt. Då skrev jag för skojs skull på den ena "Molly Sandén" och den andra "Eric Saade" och det blev full pott!!! Då stod det: "Det här är äkta kärlek. Rena sagodrömmen!" Vad gulligt!!! Hoppas ni har det bra ihop!;)

    SvaraRadera
  38. Haha den andra är rolig:P Så hon menar på allvar att alla "i din ålder" ska väga en viss vikt. Oavsett om man är 150 eller 180 lång.. Udda tanke där... DU ÄR PERFEKT MOLLY!

    SvaraRadera
  39. Tycker du är den snyggaste kändistjejen! :)

    SvaraRadera
  40. hahah, du är så skööön Molly ;)

    SvaraRadera
  41. Folk säger att den normala vikten är den som gör så att man lever ett långt liv. Men hellre ett kort liv fullt med lycka och god mat än ett långt liv med massa dieter och olycka!

    Kram, übersnygga du!

    SvaraRadera
  42. Du är verkligen en inspirationskälla! :)

    SvaraRadera
  43. Molly du är en av världens vackraste tjejer i världen! Jag gillar dig väldigt mycket om jag skulle gillat dig om du vägde 100 kg eftersom du fortfarande är du. Själv har jag problem med mig själv och har svårt att se det bra på min kropp, många säger att jag är smal medans jag själv tycker jag är så jävla överviktig :/ men så är det inte, det är bara man själv som tycker det. Och kom ihåg vikten är bara en siffra, bara en jävla siffra! ha det bra jag älskar dig.

    SvaraRadera
  44. Fan vad onödig den andra kommentaren var.
    Jag förstår inte hur sådana människor står ut med sig själva. Puckot har bara dåligt självförtroende. Människor med vett i skallen slänger inte bara ur sig sådana kommentarer. Bevis? Att hon inte skrev sitt namn.

    SvaraRadera
  45. De e så synd att vissa människor inte har en hjärna...

    SvaraRadera
  46. Gud vad arg jag blir på den som skrev den andra kommentaren om att du är tjock! Eller ja, jag vet inte ens om man kan bli arg för som sagt den personen har väl blivit matad från media osv att man ska se ut som en planka. Sorgligt! :( Själv vet jag inte hur mycket jag väger, bara att jag är normal. Inte smal och inte tjock. Lagom, enligt mig :) Det finns ingen våg hemma hos oss för min mamma har alltid sagt att man inte ska väga sig för det har ingen betydelse för hur mycket man väger, det är bara siffror. Huvudsaken är att man rör på sig och mår bra! Sen är det ju så att man inte kan säga hur mycket någon ska väga pga av ålder osv. Det finns super smala personer som är lång och som väger mycket osv. Vikt är så otroligt inviduellt och det finns inget rätt och fel. Enligt mig borde alla SKOROTA vågen och ist tänka på hur man mår. Man ska vara glad över sin kropp och sluta oroa sig så mycket. Jag är så otroligt glad att min kropp fungerar som den ska. Jag kan ju gå, springa osv. Det ska man vara glad över!
    Ps. Din blogg är bra och du verkar vara en smart och mogen tjej!

    SvaraRadera
  47. Du strålar mer än någon jag sett. Din karisma är oslagbar! Och du har en megafin kropp. MEN om du hade vägt hundra kilo hade du varit vacker även för det! Skönhet sitter inte i vikten, utan i hur vi är och vad vi utstrålar - och du utstrålar verkligen sån glädje och styrka!
    Synd att du ska måsta tackla sådan kommentarer som den undre där, look past it!

    KRAM! :)

    SvaraRadera
  48. Den som skrev den understa kommentaren har ju för f*n inget liv! Du är verkligen inte överviktig molly!! Du är normal! Det viktiga är ju inte hur mycket man väger eller hur man ser ut, utan det är ju att man trivs med sig själv hur man är som person och jag undrar om hon/han verkligen gör det som skriver så! Du hjälper många som kanske inte trivs så bra med hur man ser ut, som t ex tycker att dom har för stora lår eller något, spelar roll, det spelar ingen roll hur man ser ut och du hjälper så många med att förstå det! Och den som skrev den kommentaren har tydligen inte försåt det med utseendet. Låt inte någon trycka ner dig med några sånna ord som inte ens betyder något egentligen. Den är bara osäker i sig själv, För du är verkligen inte överviktig, du vet det själv, och man måste unna sig lite goda saker ibland med! Men som sagt den som skrev det har f*n inget liv!!
    Kram på dig fina Molly<3

    SvaraRadera
  49. såg Eric idag på stadsfesten i skellefteå:D Han var såå snygg ;) Lyckodig att ha han:);)

    SvaraRadera
  50. Tycket synd om dig.
    Du är den vackraste personen i Sverige. Nåt kilo ner skadar aldrig man går fort upp igen tyvär.
    Lycka till med allt älskar dig av hela mitt hjärta.
    Puss kram från Skåne

    SvaraRadera
  51. blev lite fel i mon komentar förut men det är min iphone som ändrar när orden inte finns eller så! :)

    SvaraRadera
  52. ta inte åt dej av dom elaka komentarerna .du vet att dom har fel du är så sjuk snygg. TÄnka om alla människor såg ut som du ouuff ..<3

    Ta inte åt dej du vat att det inte stämmer!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  53. Den som skrev den undre kommentaren har fel i två saker...1. Vikten har INGET med åldern att göra, man växer olika mkt, man är byggd olika (benstommen)...2. H*n har ingen rätt att kritisera din vikt Molly, DU trivs med dig själv och det är det viktiga! H*n är inte dig...(som tur var..=P)

    Ha en härlig sommar o ät massa god mat med GOTT samvete =) Kramiz

    SvaraRadera
  54. du är bra molly!
    super bra förebild för människor från 1 till 100. du är verkligen helt underbar!
    du har fått mig att tycka om min kropp mer! och du har säkert hjälpt många fler! :)

    hoppas på att få träffa dig snart igen!

    SvaraRadera
  55. Nu blir ja förbannad på dem personerna som skriver sånna onödiga kommentarer! Du ser helt fantastik ut Molly!!! Älskar dig! / Andrea

    SvaraRadera
  56. Du är världens finaste tjej Molly!!:D Älskar dig!!<3

    SvaraRadera
  57. Bra svarat Molly!! Du är en otrolig förebild för många!!

    SvaraRadera
  58. Du är BÄST Molly!! du är så himla fin! älskar dig<33

    SvaraRadera
  59. Du är så himla fin Molly! Precis som du är. Alla har sina svackor, ingen är perfekt. Din kropp är något att vara stolt över. Jag väger också mer än 62 kilo och jag är stolt över det. Jag vill inte väga 48 kilo som alla säger är den "perfekta vikten". Det beror på hur lång man är, det beror inte på i vilken ålder man är. Dem som skriver "Åh vad du är tjock" är bara avundsjuka människor som inte har vad du har. Du har dem där kvinnliga kurvorna som alla tjejer drömmer om och det tycker jag du ska vara stolt över. Och varför bry sig om människor som bara är så avundsjuka? Man är bra som man är. Låt dig älskas av dem människor du vill älskas av. Man kan inte vara älskad av alla. Men att älska någon är att man älskar någons personlighet, man ska inte bli hatad av människor p.g.a sin kropp.

    Det viktigaste är att man är nöjd med sig själv. Då bryr man sig inte om vad andra tycker. Du är fin som du är, alla är fin på sina sätt. Låt dig inte tryckas ned av människor som är avundsjuka. Ha en grym sommar och var med dem som verkligen älskar dig för den du är! Kram :)

    SvaraRadera
  60. Inte för att jag hatar min kropp på något vis. Men Molly, jag hade varit sjukt stolt om jag hade haft din kropp, bara så att du vet. Du e så jäkla vacker så det finns inte! Och ja, klart som fasen att man ska unna sej glass under sommaren. Haha. Jag har börjat träna nu för att få bättre kondition, men jag unnar mej ändå en fika då & då när man är ute med kompisar. Jag tkr synd om alla som känner sej tvingade till att vara smala. Sålänge man inte missbrukar mat & godis .. så liksom, vem bryr sej. Du väger ju inte 200 kilo precis. I mina ögon ser du fullt frisk & normal ut. I like!

    Kram
    / Sofie

    SvaraRadera
  61. Molly, u r beautiful and u know it! U must to know! I like ur style and i like all the things that connected with u, cuz u r amazing and talanted person! Just be uself and dont listen to other, listen to ur heart only! <3
    Hugs
    Katy

    SvaraRadera
  62. Du är verkligen en superbra förebild! Jag har alltid varit missnöjd med mitt utseende och tycker att jag är alldeles för stor och det kan verkligen vara jobbigt men nu har jag faktiskt börjat gilla mig själv mer och mer och lärt mig att det är insidan som räknas och så länge man är hälsosam så behöver man inte tänka på det mer :)

    Du är supervacker och söt Molly! Glöm inte det! :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  63. hej :) madde igen hoppas du svarar på mitt medelande. kram puss

    SvaraRadera
  64. Vilket grymt bra svar du fick till! Fortsätt så! Du är jättevacker och vikten spelar verkligen ingen roll, det är ju normalt att väga över 62 :o

    SvaraRadera
  65. Molly, jag håller med den, som skrev den nere kommentar, för jag bryr mig skit inte om dig. Jag kollar bara på din blogg, om Eric är där, för jag kollar om ni inte är blevat gift, för det må ALDRIG HÄNDE, för jag hoppas när jag blir åldre, att jag kommer bli gift med honom!!!! MOLLY MONSTER, SOM JAG ALLTID SÅGER!!! :P

    SvaraRadera
  66. vadååå som att dte e fel med att ha former , du e INTE överviktig . överviktig kan man kalla dom som är med i biggest loser .
    du e perfekt som du e , folk e bara avunsjuka på att dom inte har en sån snygg kropp som du har . låt ingen någonsin trycka ner dej pga av sånt här .

    SvaraRadera
  67. Bra molly!:-D ja är 15 och väger oxå mer än 62kilo, ja kan må jätte dåligt över min vikt..genom att läsa din blogg och följa dig, så förstärker ja mitt självförtroende dag för dag! Ja fattar inte hur man kan skriva något sånt om en så fin tjej som dig! Du är såå fin! Glöm inte det! Massor av kramar<3/ josefine p.s ja har oxå lår som går ihop, och är stolt över dem;-)

    SvaraRadera
  68. Vad taskig hon den andra tjejen var!!! Undra hur hon själv ser ut? Om hon inte gillar att se på dig, varför kollar hon då på din blogg?
    Jag tycker iaf att du är världens snyggaste tjej!!! <3 Man behöver inte vara pinnsmal för att vara snygg.
    PÖSSSSSSSSSSSSSSSSSSS Märta

    SvaraRadera
  69. Bra att du inte lägger ner någon energi på sådanna som inte har bättre för sig än att försöka såra folk...!
    Du är verkligen jättevacker Molly, En riktig förebild.! längtar tills jag får träffa dig igen, du är bäst, glöm inte det! :)

    SvaraRadera
  70. Den som skrev den understa kommentaren ä bara avundsjuk på dig!! Den ä avundsjuk på hur snygg du ä och att du är ihop mee Sveriges snyggaste kille!! Du ä en förebild för mig och jag ä 18 år :) jag har fått bättre självförtroende tack vare din blogg! :)
    Hare bra Molly! :)

    SvaraRadera
  71. Haha, du är grym! Du gjorde inlägget fulländat med "Det du!", den korta och enkla meningen gjorde kanske mest i hela inlägget tycker jag, eftersom det verkligen visar vad du tycker. Stå på dig!

    SvaraRadera
  72. Hej Molly!
    Jag måste säga att du är en av dom vackraste personerna på denna värld!
    Jag är 13 år, och jag har alltid skitit i hur mycket jag väger och sånna saker, men nu på senare tid så har jag kollat flera gånger i veckan vad jag väger. men sen läser jag din blogg och inser att sålänge man mår bra så kan man skita i vad man väger! du är en sån bra förebild!
    (jag tränar fotboll 2 gngr i veckan och match 1 gng i veckan, så jag rör ju på mig och då mår jag bra!)
    från och med nu ska jag skita i vad jag väger och bara leva! :)
    puss och kram,
    Carolina

    SvaraRadera
  73. Molly du är så otroligt! Jag älskar hur du skriver dina kommentarer och uttrycka din åsikt på bästa möjliga sätt! Jag hade aldrig en förebild och jag kan lugnt säga att du är min förebild! Ändra aldrig för vem som helst! You go girl!

    SvaraRadera
  74. Molly du är varken fet eller smal! Även fast låren går ihop så är du inte överviktig! Jag fattar inte vad alla babblar om för jag ser dig som normal. Önskar jag var lika vacker som du! :)

    SvaraRadera
  75. Molly Du är otroligt vacker, talangfull och du verkar ha ett hjärta av guld. Du är älskad och du följer dina drömmar. Det blir fan inte bättre än så !! Så hur kan man inte vara avundsjuk på dig? Jag vet att jag är det. Var stolt fina du! :)

    SvaraRadera
  76. Umgås du och eric aldrig? :/
    du skriver aldrig om han på din blogg, elr för det mesta är du med andra.

    jag tycker ni är det absolut finaste paret! därför ville jag bara kolla läget :)

    SvaraRadera
  77. förstår inte hur den människan kan göra ett sådant utlåtande. Vikt har inte med ålder att göra efter man har slutat växa, det har med LÄNGDEN att göra. Alla är bygda på olika sätt, att säga att någon är överviktig för att de har kurvor är banalt och dumt. Man ska vara stolt för det man har, och den man är. Är 22 år och hela min skoltid var en mardröm på grund av sådana människor, men nu har jag precis tagit universitet examen och har aldrig varit lyckligare, trots mina kurvor!
    Vem är de att säga att du inte är perfekt precis som du är? Du är en inspererande människa, som vågar stå upp för dig själv och människor som kanske inte alltid orkar stå upp för dem själva. Tack för det!

    Allt det bästa,
    Thess

    SvaraRadera
  78. Säger som Bruno Mars.. Cause you're amazing just the way you are ;) haha, håller med till 110 %.
    Jag har länge haft höga krav på mig själv men varför liksom?
    Lika bra att leva livet för man lever bara en gång :)
    Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  79. åh jag som tänkte åh va snygga lår molly har! när jag såg bilderna. Nej du, det osar avundsjuka lång väg här...puss alla mollyfans! Malin

    SvaraRadera
  80. Jessica från Skåne2 juli 2011 kl. 23:22

    Att folk bara orkar hålla på att lägga sin energi på att trycka ner andra. Du e bra som du är Molly, glöm aldrig det. Du är söt, framgångsrik och har en underbar sångröst som många bara drömmer om att ha. Ändra inte på dig för någon annnas skull och Eric älskar ju dig för den du är.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  81. Hej Molly du är jätte fin på alla sätt och vis och jag har dig som förebild. Jag är en tjej som också försöker leva hälsosamt och känna att jag trivs med min kropp, det är inte alltid alla dagar man gör det men det viktigaste tycker jag är att man själv trivs. Det verkar du göra och du får inte ta åt dig av sådana komentarer som den ena var det är bara osäkra människor som kan säga något så. Ta hand om dig puss och kram från Vendela.

    SvaraRadera
  82. Blir lite fundersam över hur folk ser på saker som detta och säger att det är normalt att väga si och så mycket när man är en viss ålder... Ålder och vikt hör inte ihop för fem öre! Däremot hör längd och vikt ihop.

    (P.S. Blir super glad när jag läser din blogg, du är en mycket inspirerande människa! )

    SvaraRadera
  83. Grattis på födelsedagen till världens bästa Molly! <3
    Du är perfekt precis som du är ! Glöm inte det! <23

    SvaraRadera
  84. Fan ta den som skrev den understa komentaren och den norska eller va fan det nu va, idioten som skrev 19.57 under anonymt.

    Molly, du är bäst precis som du är!!!:)

    SvaraRadera
  85. Grattis Molly på din 19 årsdag och ha en riktig trevlig födelsedag, och hoppas att du får vad du önskar dig. Med vänliga hälsningar Robin Ulusoy

    SvaraRadera
  86. (Kommentaren har inget med inlägget att göra)

    Graattis Molly på födelsedagen hoppas du var en grymt bra dag tros vädret ! Kraaam <3 /Anna

    SvaraRadera
  87. GRATTIS FINASTE MOLLY!!!
    19 år wiiihoo! Du är en sån himla skön tjej och jag bara älskar ditt sätt att vara! Fortsätt alltid att vara samma sköna person du är :) vill också passa på att ge dig lite cred för gårdagens inlägg, SUCCÉ! Håller fullständigt med :D

    Hoppas att din dag blir toppen och att du verkligen får tillbringa tid med nära (vänner och familj) och kära (Eric) haha!
    PUSSS.
    Looove you, du är så otroligt bra!

    SvaraRadera
  88. Du är fan BÄST Molly inget behövs ändras på dig du är du och det älskar alla... I alla fall jag. Många kramar Evelina:-D

    SvaraRadera
  89. Grattis Molly ! :-D hoppas du får en helt underbar födelsedag :-) Puss

    SvaraRadera
  90. Vilka idioter det finns. Molly , du är perfekt som du är och om jag ska vara helt ärlig är jag faktskt ganska avundsjuk din kropp. Låt aldrig nån trampa på dig! Jag tycker det är jättebra att du står för dig själv och att du är dig själv. Du är fantastisk! Sluta aldrig vara så som du är. Du är så sjukt söt, snygg och grym på att sjunga! Glöm aldrig det! Puss

    SvaraRadera
  91. Ett stort grattis på födelsedagen finaste Molly!
    Hoppas att du får den bästa dagen med familj och vänner :)
    Puss puss <3

    förresten... du är perfekt precis som du är! ;)

    SvaraRadera
  92. grattis sötnos !!<333

    SvaraRadera
  93. Molly jag tycker att du skriver så bra på din blogg. du är så stark! Det är bra att du inte tar åt dig, jag förstår precis som alla andra att man blir sårad just för stunden, men det går över. Du är så otroligt cool. du är min förebild! Du är jättefin! ha en trevlig vecka :) kram

    SvaraRadera
  94. Du e ju jätte fin<3

    ps: tjejen som skrev andra kommentaren kanske är så missnöjd med sig själv så att hon går på dig ;P
    //Nea :-)

    SvaraRadera
  95. Jag älskar dig just för att du är som du är och för att du stöttar andra som kanske inte heller är super smala. <3

    GRATTIS på födelsedagen!
    Love you! <3

    Kramar

    SvaraRadera
  96. 62 kilo? Det värsta är att det inte ens är mycket.

    SvaraRadera
  97. Världens finaste Molly!
    Stoooort Grattis på födelsedagen idag söndag!
    Ha en supermysig dag tillsammans med dina nära och kära.
    KRAMAR I MASSOR!


    Angående ''Olika åsikter''
    Molly!
    Du är så otroligt underbar. Du tar aldrig åt dig av allt skit som du får något som många inte kan. DET är en del av allt jag gillar med dig!! Fortsätt vara den vackra person som du är. Innan jag läste din blogg hade jag ingen förebild men nu har jag GARANTERAT det.
    TACK Molly för allt du gör och delar med dig till oss!
    Du har ett <3 av guld!!!

    /Mathilda Öland

    SvaraRadera
  98. Hej Molly!
    Du är min Idol!Oavsett vad andra säger!Jag vet inte svenska, jag är ungerska!:)Men jag skriver!Har du inte att definiera form!Din röst är vacker och underbar du är!Vi älskar! :)
    Annamaria Horváth

    SvaraRadera
  99. Molly du är en grymt bra förebild för andra!:) Och jag hoppas att du alltid är som du är, underbar.
    Ta åt dig av alla fina kommentarer du får, skit i de andra(även om det inte alltid är så lätt)! Sanningen är även den att i alla dessa kroppsideal som flyger hit och dit kommer det alltid finnas någon med komplex, än hur idealen ser ut, tråkigt men sant. När det sägs att man ska vara "superskinny" mår de så kallade överviktiga dåligt men det finns även de som är smala som lider av att de är just smala.
    Jag är en utav de smala som lider av det och alltid fått höra viskningar bakom ryggen om hur smal jag är, men det är ingenting jag kan göra åt, för sån är jag och har alltid varit, det går i släkten! Väger inte ens 50 kg, är 170 lång och 18 år. När alla nu säger att "skinny ska bort" mår jag dåligt av det för att jag inte kan ändra på mig, men jag vill ju inte att folk ska be mig äta mer kakor för att "det behöver jag" men det finns inget jag kan göra. Det är jättesvårt att trivas med sig själv när man alltid får höra att som man är, är fel.
    (förlåt om det blev långt, jag hoppas du läser, jag är vanligtvis inte en sådan som talar mycket men det var skönt att skriva av sig lite till någon man vet accepterar andra för hur de är). Det borde vara lättare att sudda bort idealen! Men en sån som du är en bra bit på väg eftersom att du är så underbar som står upp för dig själv, vågar vara dig själv och vet att det är det bästa!:)
    Ta hand om dig och fortsätt sprida positiv energi! <3

    SvaraRadera
  100. GRATTIS finaste Molly på din födelsedag!
    hoppas du har det bäst, för det förtjänar du!
    Kram jennifer <3

    SvaraRadera
  101. Stort grattis på födelsedagen fina fina Molly <3 hoppas du får en toppendag :-D bry dig inte om de som är negativa mot dig , du är en av mina största förebilder. Ha det bäst! Bamsekramar Amanda

    SvaraRadera
  102. GRATTIS världens bästa Molly!:D hoppas du får en jättebra födelsedag! love you<33

    SvaraRadera
  103. Grattiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis! ♥
    Du är 19 nu, herrejävlar! haha!

    Hoppas du får en awesome dag! ♥
    Många mega kramar!

    SvaraRadera
  104. Grattis 19-åringen nu börjar du allt bli lite gammal ;) haha. Ha en SUPER dag <3333

    PÖÖÖÖS

    SvaraRadera
  105. Grattis på födelsedagen!
    Jag älskar dig för att du ge mig något att relatera till ... Jag ä inte "superskinny" och mina lår är tjocka, men jag har inget emot längre eftersom du har sagt att alla är vackra på sitt eget sätt och jag håller.
    Tack själv!
    (I apologise for my bad Swedish. I am English and cannot speak Swedish very well, I hope you understand)
    Kramar <3

    SvaraRadera
  106. Grattis på födelsedagen ! :D <3

    SvaraRadera
  107. Du är så bra, fina du :)

    SvaraRadera
  108. Stort grattis på födelsedagen Molly! Hoppas du får en underbar dag:D Kram Thilda

    SvaraRadera
  109. Mathilda, Öland3 juli 2011 kl. 12:52

    Världens finaste Molly!
    Stoooort Grattis på födelsedagen idag söndag!
    Ha en supermysig dag tillsammans med dina nära och kära!
    KRAMAR I MASSOR!
    <3



    Angående ''Olika åsikter''

    Det här är det jag älskar med dig Molly. Du bryr dig inte om allt skit som du får ta emot utan kör bara vidare. Det är starkt gjort och det är inte jättemånga som klarar av det!
    Fortsätt vara den underbart vackra Molly som du är. Du är jättevacker och GARANTERAT min förebild.
    Du har verkligen ett <3 av guld!
    Tack för allt du delar med dig av och gör för oss! Ha en underbar sommar!

    Puss o kram!
    /Mathilda Öland

    SvaraRadera
  110. Molly du är precis lagom! strunta i idiot komentaren! Det är synd om den personen som är så kroppsfixerad!

    Älskar din blogg, läser den ofta och tycker den är jätte bra! kram<3

    SvaraRadera
  111. GO Molly!!!!
    Det är så skönt att du står på dig!
    Jag läste massor med skvallertidningar för några år sedan och från att inte ha haft ett enda kroppskomplex så fick jag för mig att jag var tvungen att väga size zero för att kunna få en pojkvän. Helt sjukt!!! Och det var för att alla kändisar jag läste om var så jävla smala som jag började känna, tänka och seriöst tro det. Det tog jättelång tid för mig att få bort de sjuka tankarna och jag kan fortfarande inte läsa skvallertidningar utan att må dåligt så jag försöker att titta bort från de när jag står i affären och ska handla. Så jävla starkt kan smalidealet förstöra en till början sund människa som jag. Usch! Så det är så skönt att det finns en kändis - du - som faktiskt ser normal ut och är stolt över det. Jag tycker det är asbra det där size Hero som VeckoReyn hade!
    GO Molly, du är så jäkla bra!!

    Kram Magda

    SvaraRadera
  112. Du är väldigt snäll/smart som istället för att skälla ut personen som lämnade skit kommentaren vänder på det! Trots att ingen skulle döma dig om du blev riktigt förbannad!

    Blogggen är super bra!<3

    SvaraRadera
  113. HEJ MOLLY!) HAPPY BIRTHDAY KÄRA ***
    UTMÄRKT fira 19:e jubileum!
    Jag hoppas att ni kommer att berätta allt hur det ska!)
    Berätta alla detaljer och visa den !!))))))))))))))))) FOTO
    Och visa GÅVOR - vänner, familj och din pojkvän ERIC)!
    Intoleranta vet om det!))

    SvaraRadera
  114. ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MOLLY!!!
    HOPPAS DU FÅR VÄRLDENS BÄSTA FÖDELSEDAG! :D <3

    kraaaam!

    SvaraRadera
  115. Tack för en jättebra blogg, får massa tips och idér från den :-) Tycker om att du är så positiv, för det gör mig mer positiv också! Jag är snart 20 år, väger drygt 75 kg och jag är inte tjock! Jag är normal, trivs bra med mig själv. Jag bryr mig inte om andra pratar om mig, så länge inte jag bryr mig behöver ingen annan heller bry sig! Tycker du är jättefin och tror att du är ett stort stöd för många unga tjejer. Tusen tack igen för din blogg :-)

    SvaraRadera
  116. Happy Birthday, Molly. I wish you happiness, good health, smiles, kindness and love!

    SvaraRadera
  117. HAPPY BIRTHDAY, MOLLY! You haven't post anything yet so I write it here! :)
    Jag hoppas du har en bra dag! (I'm trying to learn Swedish to understand what you and Eric say!) Jag älskar dig och du vet inte hur, min älskling! Jag hoppas någon dag, du (och Eric) kan kommar till Barcelona! I'd like to meet you both.
    Molly, du vet inte hur jag beundra dig! Jag kan inte sluta lyssna på dina låtar! (I'm sorry if I have a bad Swedish, but I just know a little bit!) Jag hoppas också du vet att du har en fan från Barcelona att älskar dig så mycket!
    Lycka till med alla du göra! :)


    Puss och kärlek från Barcelona!
    YAIZA.


    (Jag hoppas du läsa denne kommentar!)

    SvaraRadera
  118. Hello had to use google translate but got there in the end? was it a man that said it?! Whats all this beef with thighs meeting in the middle (have I got that right?) You are not fat, you are healthy, when I was 20 I had a really bad lifestyle, drinking, eating crap, but now I don't and I feel happier, well done for your mature attitude about it,
    love and hugs from England xxx

    SvaraRadera
  119. Denna ständiga fixering vid siffror om vikter, åldrar, se människan gott folk inte vikttalet eller åldern.
    Så spänn av lite gott folk och lev lite istället.

    Så nästa gång någon klagar på din vikt eller ålder...så kör vi standardfrasen
    Den som Saade va det.....
    Så Molly... VA?! väger du mer än 62...fan då får Eric ta i ordentligt när han en dag ska lyfta dig över trösklen...opps! skit också..imorgon står det säkert i Aftonbladsexpressnyheterna att du ska gifta dig.
    Se där ännu ett klavertramp...men Molly skit i Expressbladsnyheterna, dåliga människor och taskiga kommentarer och var just den där helgoa Molly som vi gillar och ta det lite piano...precis som vi.
    Kramar från oss David & Maja

    SvaraRadera
  120. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MOLLY

    SvaraRadera
  121. haha älskade syster, du e så bra! pusssss

    SvaraRadera
  122. Fan vad skön du är Molly! Snygg och bra! Hoppas att du har en fantastisk sommar!

    SvaraRadera
  123. menade inte riktigt så att det är NORNALT att väg ett vist antal kilo när man är i en viss ålder! så klart så är alla fina som dom är och bara dom trivs med sig själva! men det jag menade va att det finns en medel vikt! man ska inte alls försöka hålla sig efter den vikten för alla är olika! förlåt om ni tog det på ett annat sätt och förlåt molly om du också gjorde det!!

    älskar dig och din blogg du är helt underbar!! <3
    kram <3

    SvaraRadera
  124. GRATTIS PÅ 19-ÅRS DAGEN MOLLY!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  125. Grattis på födelsedagen finaste du!!

    Du är min förebild och du är så sjukt vacker och verkar så enormt snäll och jag skulle DÖ AV LYCKA ifall jag var dig, hade din kropp osv. Såååå fin! Perfekt, drömkroppen. Så borde alla kändisar se ut, tex i VeckoRevyn läste jag precis om kändisar som bantat sig till döds.. så jäkla idiotiskt? och det är så sjukt fult att vara så smal. Kurvig, kvinnlig, hälsosam och vacker, är vad man vill vara. Och du är ALLT! Jag skulle gråta av lycka ifall jag hade din kropp. Sen att du har ett sjukt vackert ansikte gör inget sämre! ;)

    Du och Eric är så sjuuuuuuuukt vackra tillsammans också (haha känner att jag använt ordet vacker mycket), ni kommer hålla ihop hela livet är jag säker på. såååå söta. Älskar er båda, har träffat Eric några gånger men har aldrig träffat dig vilket jag MÅÅÅSTE göra alltså.

    Kraaaaam och grattis igen!

    SvaraRadera
  126. GRATTIS MOLLY PÅ DIN 19-årsdag! :D

    Eric var tydligen i Eskilstuna idag och sjöng men jag hoppas han hinner fira dig också ;)

    visa bilder och presenter sen!

    PUSS

    SvaraRadera
  127. Mimmi Sanden ;D3 juli 2011 kl. 16:58

    Grattis syrran!;)<333



    Kärlek till dig;)<333 ILOVEU

    SvaraRadera
  128. Hej Molly!

    När fyller du år?
    2 juli, 3 juli eller..?:)

    Kram lara

    SvaraRadera
  129. Tänkte göra som Mimmsan;)
    Grattis min darling;)<333 puss :*

    Fyfan!! Elaka person (den Som kommenterade längst ner, håller med den översta;p ) som skriver så, folk har kännslor och det har min syster också!
    Jaa, du kanske bara vill hjälpa henne men du kan ju i så fall försöka säga det lite snällare. Här har hon en fantastisk blogg och vill stärka våran självkänsla! Ååh.
    Förlåt om du tycker att jag har varit elak mot dig men Molly är en fantastisk person och jag tror jag vet det bättre än dig.


    ILOVEU SYSTER FÖR LIVET OAVSETT DU VILL DET ELLER INTE SÅ
    KOMMER JAG ATT VARA EN SPN DÄR JOBBIG PLÅGA SOM KOMMER VA DÄR OCH SNOKA I DITT PRIVATA LIV;)
    (det är Frida Sanden) inte någon himla psykad person! Haha
    ILOVEU;)<3333333333333333333 • 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 (stjärnstopp) och lika mycke till MIMMSAN<3

    SvaraRadera
  130. Jag tycker du ser perfekt ut. Jag skulle gärna ha din kropp :) vissa har inget liv när de måste gnälla på andra

    SvaraRadera
  131. Hej Molly! Du är så sjukt vacker och du verkar ha så himla gått självförtroende, jag bara älskar dig!! Och din sångröst kan man ju inte heller klaga på!!! Du är bäääst och jag skulle typ göra vad som helst för att få se dig och få din autograf!!! Du och Eric är världens sötaste par måste jga också säga!!! Just ja grattis ockå på din 19 årsdag!!! Duuuu ärrr bääässsttt!!!! Och en riktigt stor förebild precis som dina syrror och din unnnderbara pojkvän! Kram!!:))

    SvaraRadera
  132. ville bara säga att du äör helt perfekt! och min idol, och hur du ser ut är precis perfect. alla andra som säger något annat får skylla sig själva. ta inte åt dej elaka saker. de kallas avundsjuka! kram

    SvaraRadera
  133. Jag har ungefär samma kroppsform som dig och ungefär samma längd. Och jag har i flera år känt mig väldigt osäker på mig själv och min kropp. Har känt mig liksom ful och fet. Mina kompisar var ju långa smala och slanka och såg perfekta ut och fick alltid alla blickar till sig. Själv kände man sig som värsta nollan ungefär. Men nu är jag 20 och är nöjd med min kropp, precis som du, mina lår går ihop, jag väger mer än 62 kilo.. Så, man behöver inte vara smal för att vara snygg! Kram till dig! /Jenny

    SvaraRadera
  134. Kan inte du komma till Umeå??? Jag älskar dig verkligen och du har hjälp mig med mitt självförstroende (eller vad man nu säger) genom att jag läst din blogg och så. Jag ser verkligen upp till dig+din pojkvän Eric och dina systrar!!! Ni är heeeltunderbara!!! Eric ska ju komma ill Umeå tror jag. Men kan inte du också göra det så man får träffa dig också? Det hade varit såå sjukt kul!!!
    Kram på dig världens bäästa Molly!!!:)

    SvaraRadera
  135. Hej fina Molly!!

    Du är såå fin och bra, låt aldrig någon få trampa på dig!! Strunta i dem som är dumma mot dig, för du är ju perfekt som du är! Bry dig om dem som verkligen älskar dig (för det är mååånga fler som älskar dig)
    Alla är bra som dem är!! Och man ska tycka om sig själv för den man är (det har du lärt mig Molly, TACK! )

    Du vet hur mycket du betyder för mig och hur mycket du har hjälpt mig Molly!!! Hoppas att du förstår det!

    Love you
    Med kärlek
    Puss och kram
    //Aline <3

    SvaraRadera
  136. Vad ska man säga? Du är bara så klockren. Jag är väldigt smal och trivs egentligen inte alls med min kropp. Så folk som
    Säger att man är "mycket snyggare", bara man har en smal kropp kan ju slänga sig i väggen . du är jättefin Molly och dels tack vare dig, går jag oftare i shorts nu!
    Puss
    Ps GRATTTIIIIISSSSS!! Damn, 19 år :D

    SvaraRadera
  137. Grattis i efterskott Molly !!!
    Jag älskar dig !!!

    SvaraRadera
  138. Grattis Molly! Stor tjej nu! :)
    Lycka till i framtiden! Det kommer går toppen för dig! :D
    Vi alla älskar dig, det vet du! Vi finns här för dig!
    Skit i alla idioter! Du är bäst!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  139. Du är fin som du är! Är det inte det du sjunger i en låt!! Men du är världens finaste person tycker jag!
    Hur orkar man ens bryr sig om sånt ;o Varför är alla så fixerad antaligen är väl hon osäker på sig själv!

    Men bryr dig inte om vad folk säger för skit... Du vet att du har många människor som älskar dig för den du är!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  140. molly...från början tyckte jag nt om dig.detta bara för att du råkar vara tsm med en kille som jag har gillat sååå länge.långt innan han blev kändis. jag är väl glad för hans skull men samtidigt vill man att han skulle fortsätta vara den eric som han alltid varit..jag tkr verkligen om honom fortfarande men nu är han som vilken annan artist. mkt för att han ställde upp i mf.och esc.
    har aldrig läst bloggar,jag har mest varit emot dem! tänkte att jag skulle börja läsa din blogg så jag kunde få veta vem jag 'tävlar' emot haha..men nej. nu har jag följt din blogg i flera månader och dt känns som att man har lärt känna dig!
    och min inställning gentemot dig är totalomvänd! tex dt där med vikten och låren och alla det där kroppkomplexen...kan ju verkligen känns igen mig!
    fortsätt vara som du är och ändra dig nt för någon!
    du är supersnygg precis som du är..skulle verkligen vilja ha ditt hår tex!
    ha en grymt härlig sommar molly!
    kram felicia :)

    SvaraRadera
  141. Jag blir så arg på sånt här. Själva kommentaren skiter jag i eftersom det verkar vara en person i 13-14 år åldern som skrivit den som inte vet ett skit om livet överhuvudtaget typ. Men att du ska få sådana kommentarer? Du om någon är väl den som är kvinnligast av alla kändisar i Sverige (i 15-25 årsåldern). Du har höfter, du har rumpa, du har lår, du har bröst och ser så sjukt kvinnlig och vacker ut! Är inte de alla tjejers högsta dröm? Jag är en tjej som alltid legat på övervikt, men för 3 årsedan började jag växa och röra på mig mera och blev normalviktig(men hade fortfarande lår som gick ihop, en mullig mage och tjocka armar) och jag har sedan dessa tre år börja inse att man behöver inte se ut som Kenza (tar hennes kropp som ett exempel, den är jättesnygg den med) men man behöver inte ha den för att vara normalviktig. Faktum är att Kenza är lite underviktig, som sjukt många andra tjejer i världen, som man kanske inte riktigt tänker på. Men det jag vill få fram till dig molly, är att du har en av Sveriges snyggaste och kvinnligaste kroppar, (men tyvärr är det många som ser dig som överviktigt för att de tror kroppsidealet ska vara så som man läser att det ÄR i tidningen och på kända bloggar). Så var så jävla nöjd över din kropp. Den är så otroligt snygg! och jag hoppas jag får en exakt lika dan inom en snar framtid (då du och jag har väldigt lika kroppsbyggnader, bara att jag är lite kortare och lite tjockare...) men jag ska jobba för att få den kroppen du har, den är så jävla snygg! Jag älskar din blogg Molly, och jag tror jag skulle älskat dig som vän om jag kände dig, för du verkar ju vara en av de goaste tjejerna i sverige! KRAM på diig!

    SvaraRadera
  142. asså vafan.. Den som skrev den andra har problem. Det spelar så sjukt ingen roll vad man väger ! Är man lycklig och trivs med sig själv så är det de absolut viktigaste och det enda som spelar någon roll. Du är underbart fin Molly, och man kan se att du trivs med dig själv.
    Sen om någon inte har nåt liv och säger att du är tjock så är det upp till den som skrev det, men ta inte åt dig för det är inte sant !
    och bara en liten grej till den som skrev det : asså det är ju inte direkt jättestor skillnad på 58 och 62? Det är ju knappast så att det märks jättemycket... jävla tard.

    SvaraRadera
  143. Åh varför ska folk bry sig om din kropp?
    Dom kan väl ta hand om sin egna nu om dom tycker det är så fult att vara tjock!
    Men du är absolut inte tjock, du är hur fin som helst Molly :)
    Önskade verkligen jag hade ditt fina utseénde, ditt leende är hur vackert som helst!!
    Kram <3

    SvaraRadera
  144. Seriöst! du är helt underbar och vi älskar dig!
    folk som inte har något liv sitter och kommenterar så! Varför bryr sig alla så sjukt mycket om utseende. BTW du är supersöt och Eric är lyckligt lottad som har en så omtänksam och underbar tjej!
    Sen hade du världens mest mogna svar till den livlösa människan som kommentera...hade inte kunnat säga det bättre själv

    SvaraRadera
  145. hallå!
    Vad är deet man inte kan förstå!!
    Du har en underbar kropp. Och om man är några kilo överviktig betyder det inte att man e tjock. Jag tycker att man e tjock bara när man inte kan röra på sig, och om man e så där tjock att man inte kan röra på sig så e det deras eget privata liv. DU ÄR INTE TJOCK. MÅSTE MAN VARA PINNSMAL FÖR ATT INTE KALLAS TJOCK!!!! DINN KROPP E UNDEEEEEBAAAR. SKIT I TININGAR <33 KRAM O PUSS

    SvaraRadera
  146. Du är bäst <3
    Den undre kommentaren va ju supertaskig, strunta i den !

    Kram till världens bästa molly <3

    SvaraRadera
  147. MOLLY!

    gud vad glad jag blir att du står på dig!
    du är vacker precis som du är tycker jag!

    (vill bara säga att jag får gåshud varenada gång jag hår din "hallelujha". underbar!)

    SvaraRadera
  148. Blir så less på de här personerna som tjatar om det, molly får väll vägg 300 om hon så vill det? det ändrar ju inte hennes personlighet, dessutom ser hon inte ett dugg jävla överviktig ut. haha, blir förbannad men.. kram/ Julia

    SvaraRadera
  149. Jag forstar inte varfor nagon vill vara elak mot nagon annan, den som skrev den andra kommentaren ar sa knapp! Jag menar, kanns det battre nar man trackar ner pa nagon annan, NEJ!
    Heja Molly du ar bast, utan dig blir det ingen fest!

    (Ar i USA just nu och jag har inte tillgang till svenska bokstaver, hoppas alla forstar!)
    Puss

    SvaraRadera
  150. Vikten e bara några siffror på en våg ;) 'Cause you're perfekt just the way you are :D

    SvaraRadera
  151. Siffrorna på vågen e bara siffror ;)

    SvaraRadera
  152. HUR KAN MAN SÄGA MOLLY MONSTER?! Molly e för söt, snäll, älskad, perfekt, small, sjunger för bra osv, För att vara ett Monster! Om det e någon som e ett Monster e det väl du som skrev att hon e ett Monster?! + Om det e någon Eric ska gifta sig med e det Molly, för hon e iaf inget Monster!

    SvaraRadera
  153. Strunt i den nedre kommentaren! Vi älskar dej som du är <3 :D Går du upp 10 kg eller ner 10 kg bryr vi oss inte om för att vi älskar dej som du är ^^

    SvaraRadera
  154. MOlly du är otroligt söt och snäll tjej!
    o inte tjock!
    så sjukt bra att du inte tar till dej massa skit! <3 hoppas vi ses! :D

    SvaraRadera
  155. Läste just de här blogg inlägget, just börjat följa din blogg :)
    Fan va grym du e asså.Så jävla skönt att se en tjej som kan stå uppför sig själv. Och bara njuta av livet :D
    Ha de bra!
    Stora kramar från Malin :D

    SvaraRadera
  156. Molly, jag håller med den, som skrev den nere kommentar, för jag bryr mig skit inte om dig. Jag kollar bara på din blogg, om Eric är där, för jag kollar om ni inte är blevat gift, för det må ALDRIG HÄNDE, för jag hoppas när jag blir åldre, att jag kommer bli gift med honom!!!! MOLLY MONSTER, SOM JAG ALLTID SÅGER!!! :P
    (jag kopierade bara en persons kommentar)
    Mitt svar till den kommentaren; men gud vad elakt sagt, jag gissar att den personen är norsk;p tror du seriöst att Eric vill gifta sig med dig om du håller på sådär ifall du kan säga så mot alla eller om det bara är mot Molly bådadera är sjukt elakt!!! Åh Molly är inget monster hon försöker stärka din självkänsla och varje inlägg jag läser blir jag glad av;'dj
    Så bara lägg ner:@

    SvaraRadera
  157. Halloj Molly ! Jag är en tjej på 21 år som precis fått mitt första barn o jag måste bara säga att jag bara avundas dig att du står för dina synpunkter o att du är så nöjd med dig själv. När man blir med barn så förändras ju kroppen sjukt mycket , men efter dina inlägg och ditt jobb med veckorevyn har jag faktist börjat tänka mer på hur jag känner mig än vad andra ska tycka. Du har hjälpt mig massor. Tänkte att det kanske vore kiul för dig o höra. Hade // Sofia

    SvaraRadera
  158. Hoppas verkligen att du kommer läsa det jag skriver just nu. För vet du hur himla glad jag blev över att läsa det du skrev. Jag beundrar verkligen dig, för att du är så himla smart och mogen i ditt tänkande. Jag är en tjej på 18 år, som i flera år mått hur dåligt som helst över min vikt. Jag väger några kilon över 60, men även om man inte ser stor ut så gör de där siffrorna ont ändå. Men du fick mig att ändra syn på det hela. Du verkar så hälsosam och smart, blir så glad av att det finns sånna tjejer. Du inspirerade mig i alla fall! Tack och tusen kramar till dig!! Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  159. du har alltid varit min favorit bland svenska kändisar. ser upp till dig på något sätt och det är skönt att du är emot vikthetsen! personligen tycker jag att du är skitsnygg och alldeles perfekt storlek. du ser frisk och hälsosam ut! jag har med hjälp av olika terapeuter nyligen slutat att spy upp mat, men jag tror faktiskt att just såna här positiva människor som du, är den riktiga anledningen till att jag slutade bry mig om pressen att vara pinne. det är snyggare med kurvor och definitivt mer kvinnligt! bara synd att det hann gå så långt för mig, men nu står jag på fötter igen! :) tack för du är du!

    SvaraRadera
  160. Åååh kollar igenom din blogg och Molly, sån galet underbar människa du verkar vara! Fullkomligt älskar hur du står upp för dig själv och din sång ska vi inte tala om! Sen att du har ett utseende likt ängel förändrar inte direkt något ;) Fortsätt som du gör för du gör det så JÄVLA bra! KRAM JB

    SvaraRadera
  161. Molly...Den som skrev den undre kommentaren...den personen e bara avundsjuk på att den e så fet och du en så small :)

    SvaraRadera