måndag 31 augusti 2009

Grönan, glitter och gala


Söndag

En alldeles underbar dag som var som gjord för att vara på grönan. Solen sken, gatorna var fulla med hurtiga tjejer som sprang tjejmilen, picknickfiltar och korgar trängdes på djurgårdens gräsytor och Gröna Lund var totalt fullpackat på folk.

Tack alla ni som var där och stöttade!


Mina fantastiska vänner och körtjejer Emmalisa och Ellen, Alice och jag innan uppträdandet.

Klänning: Hm
Skärp: Gina
Smycken: U




POLARPRISET
Måndag

Sent igår natt satte jag mig spikrak upp i sängen när jag plötsligt kommit på att Polarpriset var redan idag (!).
Jag kastade jag mig upp ur sängen för att för sjunde gången denna veckan, gå igenom mitt klänningsförråd. Självklart (vad hade jag väntat mig?) så hittade jag ingenting att ha på mig, så snabbt skickade jag iväg ett sms till min favorit Eva Personne.

Efter bara någon minut fick jag till svar att hon hade en klänning som hon trodde kunde passa.

Är det inte sjukt vad man kan ha tur ibland? Nej. Inte tur.
Jag börjar om: Det är helt overkligt vad jag är lyckligt lottad som har så mycket fina och begåvade människor omkring mig som finns där för mig när jag ställt till det.



Vid tretiden mötte jag upp Alice för att göra oss i ordning på Evas kontor, och när allt satt på plats, och efter några ganska misslyckade försök att ta bilder (min mamma tog först några bilder på sitt eget öga, och sedan försökte hon ta kort upp och ned...) kastade vi oss iväg till konserthuset.

Själva galan var pampig och vacker, men inte så värst händelserik. Jag måste nog erkänna att mitt fokus låg mer på att göra gester till bekanta i publiken och kolla in allas klädsel, än på själva scenen.



Efter galan halkade jag rätt in i en Idol-reunion, och på något vis hamnade vi alla efter ett tag på Jensens Böfhus med varsin meny i handen.


Man kan säga att vi tog igen tiden vi suttit alldeles för tysta och stilla i konserthuset.



Pusss


3 kommentarer:

  1. Hej Molly! :)
    Träffade du Zara? (Larsson)
    Du och henne har dom bästa rösterna i värden!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klänning! Passade verkligen dig!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Molly ! Här kommer den bild kolla gärna:)
    http://i416.photobucket.com/albums/pp250/AmyDiamondMania/cimg1986_51307103.jpg

    SvaraRadera