måndag 10 augusti 2009

Nu har jag lovat

För andra gången i mitt liv har jag gått en hel dag med färgat nagellack. Det kanske låter konstigt, men jag har faktiskt inte vågat det innan av någon anledning. Jag tyckte att det stack ut för mycket på mig och att det drog till sig för mycket uppmärksamhet. Kanske kan en sådan liten sak säga ganska mycket om hur jag såg på mig själv? Att jag var rädd för att sticka ut för mycket.

Väska - Zara
Ring från mitt favoritmärke U
Klocka från Sjö och Sandström
Nitarmband - Glitter


Men nu lagom till nytt skolår tänkte jag att jag ska våga och experimentera mer! 
Jag är nämligen lite trött på att få höra att "Oj nitar, det känns inte riktigt du..." eller "Jag tänkte på dig när jag såg den här vita spetsklänningen...".

Egentligen ska jag väl inte klandra någon. Det är mitt eget fel att jag målat upp bilden av en Molly som sjunger ballader om stjärnor i lockigt hår och vita klänningar. Det är också en del av mig... men det är inte allt.

Nitarmband från Glitter
Svart swarovski, och runda nitar från Spanien
Svart, långt läderarmband från U


3 kommentarer:

  1. Hej har du lite längre naglar en på bilden ser det lite snyggare utt när dom är målade.
    prova lite olika starka fäger eller olika röda.

    Daniela

    SvaraRadera
  2. heej världens bästa!
    såg diggiloo igår , världsbäst!
    dock hade jag velat se mer av dig! :)
    och jag hoppas att du blev glad av nallen jag gav
    dig! och tack så jätte mycket för rosen, jag började stört böla sen när jag kom på att " MOLLY SANDÈN " hade gett mig en ros!
    det blev en lång och blöt resa hem till höllviken där jag faktiskt bor!
    åkte hela vägen från höllviken för att se just dig molly!

    jag älskar dig!

    SvaraRadera
  3. Jag var också på diggiloo i Ullared för att se dig Molly! Känner igen mig i din beskrivning av hur du målat upp dig själv med vita klänningar osv och jag har väl i princip samma problem... Men vi får helt enkelt måla en ny bild åt alla andra, eller kanske flera bilder så att man kan variera sig lite när man vill :o)

    Du verkar vara en sån himla rolig person, så spontan och öppen för nya spännande saker. Och så otroligt underbart barnslig, på ett jättebra sätt! ;o) Är du fortfarande på västkusten?

    ha det så bra!

    SvaraRadera