söndag 23 augusti 2009

"Mollig" i huvudet och ormbiten

Nu ligger jag här på mitt hotellrum och pustar ut efter kvällens gig i Bingolotto. Det är alltid lika mysigt och ärofullt att få vara med, och idag hade jag ju med mig en av mina närmsta vänner som jag kunde dela alla roliga upplevelser med. För trots att man bara är uppe på scenen i några ynka minuter, så är det ju så mycket som händer, och som måste fixas med innan och efter (ja, man ser ju inte ut sådär när man vaknar exempelvis...), och det är först nu när man börjar slappna av som man märker hur trött man egentligen är.



Förmiddagen bestod mest av resa, men det passade mig alldeles utmärkt. Då fick jag lite tid över till att lyssna på musik, läsa min bok, sova och framförallt titta på några avsnitt av vänner. Älskade vänner. Jag fick även lite tid över till att rensa lite i mitt stökiga huvud (alltid nödvändigt).
På tal om stökiga huvud så var det förresten en söt tjej/kvinna som kom fram till mig idag och sa att hon alltid blev helt "Mollig i huvudet" när hon hörde mig sjunga. Med tanke på de gester hon gjorde när hon sa det, så tolkade jag det som att det betyder något i stil med "lite småknäpp i huvudet", eftersom att Molly= lite småknäpp. Så nu har jag utvecklat mitt ordförråd med ytterligare ett härligt uttryck.

Jag och musikerna fick ett infall och lät konsten tala

Ja... vad har hänt mer idag som ni inte vet? Jo! Jag har blivit ORMBITEN! Eller ja... kanske är det bara två vanliga myggbett (jag borde kanske märkt om jag kommit i närheten av en orm kan man tycka) ... men det såg verkligen ut som ormbett imorse i alla fall! Nu har dom två prickarna smält ihop till en enda stor kliande klump, så Lotta kände sig tvungen att plåstra om mig lite...


Sov gott nu alla fina, så hörs vi imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar