söndag 16 augusti 2009

Tårar och Svampbob fyrkant




Igår var det sista föreställningen av Diggiloo och som några av er kanske vet så har jag väldigt svårt för när saker tar slut. Även fast alla i gänget försökte hålla humöret uppe, så gick det inte att ignorera klumpen i magen och vetskapen om att man gjorde allt för sista gången.
Även om jag inte varit med hela turnén så var jag nog precis lika sorgsen som de andra. Dels för att jag har gått igenom samma sak två år i rad och tog tillfället att sörja dom åren också, och dels för att jag kände att jag var med alldeles för lite. Att jag inte blev helt mätt på Diggiloo i år helt enkelt.

Efter spelningen var det mingel och tårar tillsammans med inga mindre än Kungen och Drottningen. Ja dom kanske inte grät, men dom var i alla fall där och minglade.


Idag har jag haft en solig dag i Malmö tillsammans med gänget från Nickelodeon-turnén. Alltså: Markoolio, Alice Svensson, EMD och Amy Diamond.


.
Marko visar sin känsliga sida... :P


Vi hunnit med en massa roliga saker. T.ex. så har vi gått vilse i Danmark, pratat låtsas-danska med en helsnurrig taxichaufför som när vi kom till malmö, och egentligen skulle fråga om vägen till Malmö station, frågade efter vägen till Stockholm (?!).
Marko har dregglat på min kudde och försökt få mig att spela bort den i ett parti poker.
Vi har sjungit med Svampbob fyrkant och ätit slemmiga pannkakor med choklad, jordgubbar, banan, grädde och smartis... mums.

Nu ska vi gå ut och äta middag hela gänget. Vi hörs!


Pusss


2 kommentarer:

  1. LYX, önska jag voré artist som du ! Men den önskan skulle aldrig gå i uppfylelse för jag kan inte sjunga ! Jag vet..alla kan sjunga men alla kan inte lika fint :(

    SvaraRadera
  2. kommer ihåg denna dagen! (:
    jag såg dej på gatan typ, eller jag trodde självklart inte det var du.. men min kompis bara.. hallå Molly går ju där!?
    jag bara haha hon har säkert redan tåget tåget hem eller något! Men sen såg jag senare när du la ut detta att du hade dem kläderna haha! ;)

    men snart ses viii!! :D <3 & du?
    jag måste bli fotad med dig då! :D vill ha miinnnee! :D

    SvaraRadera