lördag 22 augusti 2009

Vår lilla "Kustturné" har börjat

Visst låter det "Käckt?" (som man tydligen säger här nere). Kustturné.
Egentligen rör det sig ju bara om två spelningar... men det låter ju bätte så, ellerhur?

Kristianstad

Idag har jag och Emmalisa sjungit för funktionshindrade barn och ungdomar på något som heter "Lekens dag". Vi hade verkligen hur mysigt som helst och jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på hur vi blev bemötta av alla dessa underbara barn. Jag kan lova er att det var drag i publiken! Alla skrattade, sjöng, dansade och klappade händerna, så att jag blev tårögd.

En fantastisk dag och spelning som jag sent kommer glömma!

Jag, Emmalisa, bandet och sist men inte minst, underbara Johan som var med och stöttade oss framme vid scenen.



4 kommentarer:

  1. Arrghh ville så gärna vara där och se dig!
    Ni var säkert jätte duktiga!
    känner du emmalisa från din skola eller?:)

    ha det så bra! :)
    kommer aldrig glömma 16 augusti 2009!

    SvaraRadera
  2. ÅÅ gud vad härligt! Det som är så underbart med funktionshindrade är att man väldigt tydligt ser om de uppskattar det man gör, man får sådan bra respons :o) På min förra skola fanns en särklass med funktionshindrade ungdomar. En dag hade vi skolans dag då det fanns massa roliga saker överallt på skolan som man kunde göra, du vet typ sumobrottning i såna där roliga tjocka kläder, klättervägg, bungy-run och en sån där "vild tjur" som snurrar. Just när jag kom till den vilda tjuren så var det en funktionshindrad kille som skulle åka, och han skrattade så att han nästan kiknade. Det gjorde att alla som var runt omkring också började skratta och då skrattade han ännu mer :o) Han var verkligen ärligt glad, inte så där tillgjort som det ofta blir när "vanliga" människor skrattar åt såna saker, om du förstår hur jag menar :o)
    Hoppas att det går bra på bingo-lotto ikväll!
    Kram Carro
    http://heartline.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Hej Molly!
    Det var helt otroligt att få se dig sjunga i lördags. Jag har lyssnat på din skiva säkert 500 gånger eller något och skulle kunna varenda textrad om någon skulle väcka mig mitt i natten och fråga! Det var stort för mig att få träffa dig och jag tror att du förstod det. Har du lyssnat på Emmas sommarvisa? Vore jättejättekul att få ett svar tillbaka! Massa kramar från Emma (emma@emmixen.se och bloggen www.emmixen.se)

    SvaraRadera
  4. heej! :D jag var där i kristianstad med min lilla syster! :D jag vet inte om du kommmer ihåg men du skrev autograf till mig :D du sa att du tyckte att mitt namn lät som ett artist namn :D jag heter alice på italienska :D <3<3

    SvaraRadera