lördag 15 augusti 2009

Turnébussen - Torsdag

Efter ett sorgligt avsked från världens mysigaste Klädesholmen och min bästa väns underbara familj, var det dags att förena sig med en annan lite större familj jag har. Nämligen Diggiloo-familjen.

Igår har vi spelning i Ullared och behöver jag ens skriva att det regnade, helt hysteriskt? Vi gör så här, varje gång det INTE regnar skriver jag det. Annars kan ni alltid utgå ifrån att vädret inte vill mig väl.

Efter spelningen var det buffé och mys i världens enda undervattensbastu. Ännu en gång slogs jag av hur lyckligt lottad jag är som får chansen att träffa så mycket underbara människor p.g.a. mitt jobb. Vi sjöng, skrattade, grillade korv och badade i 8 grader varmt vatten enda tills det började bli ljust igen, och eftersom alla var lediga idag så var det ingen som brydde sig.

Just nu sitter jag i världens bästa turnébuss och försöker sortera lite knasiga tankar. För att ge er en bild av hur bussresorna kan se ut, ska jag beskriva kort vad alla håller på med:

Mojje sitter bredvid mig och lyssnar på sin Ipod som är på så hög volym att jag kan sjunga med i låtarna.

Ola, Lisa och Brolle ligger halvsovandes uppe i sängarna och äter ostbågar.

Sara Löfgren, och ett helt gäng, sitter uppe i soffan och spelar Buzz på liv och död.

Musikerna sitter uppe i filmrummet och tittar på någon gammal Jazzkonsert på dvd, där varje låt låter precis likadant enligt mig.

Jari som är ansvarig för videobloggen på Diggiloos hemsida sitter bredvid vår underbara busschaufför Mange, och svär tyst för sig själv när han inte lyckas få med blixten på film.

Mange sitter bakom ratten och kör bussen (tack och lov).

Niklas Strömstedt sitter och kollar på film på sin laptop medan Arja sitter bredvid och läser tidningen.

Ja. Roligare än så här blir det inte. Hoppas ni fått en bra bild av hur våra bussresor kan se ut!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar