onsdag 19 januari 2011

Du är vad du äter?


Jag sitter här på pendeln och tankarna snurrar i huvudet. Har så himla svårt att smälta en grej... även om jag kanske inte borde så måste jag bara få skriva av mig lite om det här.

De ringde nämligen igår från Du är vad du äter (ni vet med Anna Skipper) och frågade om jag ville vara med i programmet...
Det är väldigt sällan de har mitt nummer och ringer till mig personligen, men den här gången gjorde de tyvärr det, och jag kunde liksom inte dölja min reaktion. Jag menar inte att på något sätt dumförklara dom som frågade mig, eller dom som ställt upp i programmet, men jag kunde ändå inte låta bli att känna mig lite förolämpad. Och förvånad! Jag menar, alldeles precis har jag ställt upp i värsta kampanjen som går ut på att man inte ska försöka sträva efter något kroppsideal, utan lära sig att älska sig själv precis som man är. Jag gick ju även ut med att jag faktiskt är nöjd med min kropp nu. Hur kan de då tro att jag några dagar senare vill ställa upp i ett program som endast går ut på att gå ner i vikt? Där det ska klämmas på fett hit och dit, vägas och mätas för att visa hur "fel" jag har levt. Att jag måste göra något åt detta för att må bättre. Jag kan ju i alla fall säga att jag mådde betydligt bättre innan de ringde!

Nu är det här ingen jätte big deal egentligen, och jag är inte alls sårad över att de tydligen tycker att jag borde gå ner i vikt, men jag kan ändå inte låta bli att tycka det är märkligt. För de måste väl ha kollat upp hur jag ställer mig till sånt innan de frågade? Okej om jag hade gått ut och sagt att jag varit missnöjd med min kropp, men nu var det ju motsatsen...

Aja, nu har jag fått det ur mig och kommer inte fundera så mycket mer på det.





Pussa

-- Bloggar från iPhone

49 kommentarer:

  1. Fy vad illa av dem att ringa! Du är ju inte ens tjock! Stå på dig och tänk på att du är så bra som du är :)

    SvaraRadera
  2. Såå taskigt! Jag tycker du har fin kropp! ;)

    SvaraRadera
  3. Bra att du inte tacka ja. Vi är många som ser upp till dig och budskapet skulle bli lite dubbelt. Sen fattar jag inte hur de tänker? Jag såg dig på tv i måndags och jag kan verkligen inte se något som skulle vara "för mycket", du är ju perfekt! Hur kan någon se dig och tänka, "hon skulle behöva vara med i detta programmet"... Obegripligt.. Tack för att du är du!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Molly, du är inte värd detta skit du får just nu! :( ♥
    Du är helt perfekt! Din kropp är som dem flesta och hur många som helst ser upp till dig! ♥

    Tycker bara att dem är sjukt pinsamma och riktigt .... att ens få för sig att ringa DIG!?

    Molly, vi älskar dig för ju dig! Vi finns alltid här! ♥

    MEGA KRAMAR!

    SvaraRadera
  5. du är jätte söt Molly =)
    + fortsätt med dina roliga grimaser, ja skrattar alltid jätte mycket åt dem. haha
    kramar <3

    SvaraRadera
  6. Neej du behöver inte vara med i det du e underbar som du är <3

    SvaraRadera
  7. Men gud va stört :s känns som om de gör det bara för att vara elaka nästan..Du har jättefin kropp! :) kram

    SvaraRadera
  8. Du har en jättefin kropp! Det är viktigt att du vet! Men varför ringer de? Du är supperfin! Och det är dina systrar med!!

    SvaraRadera
  9. Jamen, vadfan?!?!!!

    SvaraRadera
  10. söta du! jag förstår dig helt, tycker det är dålig stil, faktist. Bra att du inte ställer upp! och varför ringa den som är den sötaste i världen? puss <3:D

    SvaraRadera
  11. så dumt av dom :O du är fin som du är och ska inte ändra någonting! <3333

    SvaraRadera
  12. MEN GUUD. Att dom ens tänkte tanken på dig! Herregud, haha. Inget illa menat så åt dom som varit med i programmet, men vanligtvis är det ju såna som aldrig tränar och lever väldigt osunt, vilket jag inte fått bidlen av att du gör. Du tränar ju massor och har en superkropp! Stå på dig för det där var bara sjukt!

    SvaraRadera
  13. Fyfan vad arg jag blev när jag läste detta! Har de inga hjärnor??!!

    Du är så fin Molly!! :)

    SvaraRadera
  14. Håller med ovanstående kommentar om att det skulle bli dubbelt budskap ifall att du skulle tacka ja.
    Bra att du står på dig, anledningen att de ringde dig var säkert för att ingen annan "tillräkligt känd, (precis som de resonerar i de flesta tv programmen) ville ställa upp på skiten.. kul att blir förolämpad för sin vikt när man är nöjd med sig sj liksom..

    SvaraRadera
  15. Asså hallå hur tänker de? Bra att du inte sa ja<333 Sjukt snyggt hår på bilden föresten<333

    Titta gärna på youtube på karl oskarskolan halelluja som vi gjorde<333 Skulle bara säga det.

    Du e bäst Molly<333

    SvaraRadera
  16. Sandra säger:

    "Bra att du inte tacka ja. Vi är många som ser upp till dig och budskapet skulle bli lite dubbelt. Sen fattar jag inte hur de tänker? Jag såg dig på tv i måndags och jag kan verkligen inte se något som skulle vara "för mycket", du är ju perfekt! Hur kan någon se dig och tänka, "hon skulle behöva vara med i detta programmet"... Obegripligt.. Tack för att du är du!

    Kram Sandra"




    Jag håller med Sandra till 110% Du är perfekt som du är och inget mer med det.
    Jag ser upp till dig för att du just är den du är och inte bryr dig om kroppsidealen.
    Jag är själv en sådan som är lite för stor än vad jag borde vara och har varit lite orolig och oroar mig för vad andra ska tycka men det har du hjälpt mig med och nu känner jag mig säkrare

    Du är en underbar person Molly <3<3

    SvaraRadera
  17. Hej snällt att hon ringde
    Men det är bättre att träna själv och ätta sunt
    När man känner för det.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Vill bara klämma in att den pinnsmala sanna bråding (stavning) var med i programmet. Man kan leva osunt utan att vara överviktig.

    SvaraRadera
  19. Hej :) har följt din blogg nästan varje dag i ett bra tag nu och jag måste bara säga att du verkar vara en fantastisk männsika! plus att du sjunger så bra så att man får gåshud! Du är en riktigt bra förebild och jag måste faktiskt erkänna att jag ser upp till dig! Det finns inte så många personer som vågar och faktiskt är starka och står på sig i ett sånt här läge. Du är super vacker och absolut inte tjock!

    Fortsätt så här! Du är grym :) kram

    SvaraRadera
  20. De handlar väl inte bara om att gå ner i vikt. De handlar väl också om att kroppen ska må bra, men förstår hur du tänker.. Kram

    SvaraRadera
  21. du har en fin kropp! med lite kurvor och det e det som e det finaste på en tjej ;) du anar inte vilken inspiration du ger oss andra och jag tycker inte alls att du borde gå ner i vikt för du e normal!!

    SvaraRadera
  22. Hej Molly! Jag blev så förbannad när jag läste att 'du är vad du äter' hade ringt dig! Är de inte kloka? Programmet är ju för sådana som äter ohälsosamt, är överviktiga, röker eller aldrig rör på sig. Inget av detta passar in på dig. Du verkar tvärtom vara väldigt balanserad vad gäller vikt, kost och motion. Det finns väl inget att göra nåt program av? Nej ställ aldrig upp i det där förnedrande programmet! Som du själv skrev: tänk inte mer på det! Kramisar från Malin

    SvaraRadera
  23. Men snälla, du är ju hur fin som helst man behöver inte se ut som en pinne, det gör inte jag heller och är nöjd ändå :D
    Alla är fina även hur man ser ut <3

    SvaraRadera
  24. Håller med föregående kommentarer! Lyssna inte på dumma sånadär samtal bara konstigt! Du är ju så ung fin duktig rolig sprallig! Och framförallt en bra förebild för unga tjejer! Nääe lyssna på oss som tycker om dig istället! En stor kram från alla oss som tycker Molly är bäst precis som hon är!

    SvaraRadera
  25. FEtt taaaaskigt! DU har världens finaste kropp!

    Du är min förebild DU har fått mej att vara stolt över min kropp. Håller med dej vad du har skrivit också . Liksom du skrev ju att du var nöjd med din kropp nU! SÅ då ska man väl inte ringa och fråga om du vill vara med i du är vad du äter? IDIOTER det finns asså! Krampådej / AnNa :)

    SvaraRadera
  26. alltså , VAD FAAN !! hur tänkte dem där? du har en helt underbar kropp o är absolut inte tjock på något sätt. du har så fina former o verkar vara en kanontjej , både i hjärta o själ, men även till det yttre ! jag har själv lidit av en ganska allvarlig ätstörning o vet mkt väl hur tankar o kommentarer kan sätta sig fast o förstöra mkt för en själv, så ta inte åt dig utan var stark o nöjd för den du är :) alla är vi olika . du är en förebild i mångt o mycket för mig Molly , kram!

    SvaraRadera
  27. Du är verkligen grymt vacker, ingen borde vilja ändra på det! keep up the god work :)

    SvaraRadera
  28. De kunde ju faktiskt tänkt lite på dig också. Lixom, om du precis har gjort dendär kampanjen och så tror dom att du ändå vill gå ner massa i dedär programmet. Det är ändå rätt sjukt, jag såg på det en gång, och då fick dom inte ens dricka mjölk!

    Puuuuuuuuss

    SvaraRadera
  29. Hej jag är en tjej på 25år. Innan jag läste intervjun med dig i vecko revyn så hade jag inställningen som många andra har att man måste väga ett visst kilo och se ut på ett visst sätt och man tänkte på allt man stoppade i munnen och mådde nästan dåligt för man inte tränade efter att ha ätit något onyttigt. Men efter att ha läst din intervju så tänkte jag om helt och hållet. Tänkte.. men hon har ju rätt...varför ska man inte kunna sitta och äta glass framför tvn i soffan på kvällen om man mår bra av det? varför ska man sitta och va sugen och man har godis hemma, men endå känna att nej jag får inte ta en bit. Man mår ju så mkt bättre av att bara ta en godis eller käka glass och bara njuta av det istället för att sitta och va sugen och inte få äta nått i stort sett bara för man vill ha en smal midja:/ Så efter att ha läst din intervju blev jag glad och tänkte..ne nu struntar jag i om jag väger nått kilo för mkt eller att man inte kommer i storlek S utan kan va nöjd med min storlek M. Så TACK för dina ord...du har förändrat mitt liv till det bättre. Du är en bra förebild..fortsätt att vara just den du är. Tack för hjälpen! :-) kram från Therese

    SvaraRadera
  30. Molly, du är hur fin som helst och verkar vara en toppenmänniska på alla tänkbara sätt. MEN, jag tror faktiskt att dem egentligen menade att man kan lära sig att äta sunt och inte menade att du är tjock på något sätt. Själv försöker jag tänka sunt och äta mer rätt och hälsosamt. Jag undviker ALLT socker, jag försöker äta mycket proteiner och grönsaker (alltså ej godis, läsk, kakor/ bullar, potatis, ris, osv), ej vitt bröd, mer fibrer, och OM jag ska äta "osunt", så gör jag det endast på helgen, ej i till vardags. Sen försöker jag röra mycket på mig, det gör att jag MÅR bättre, blir mer avslappad och får bättre koncentration, presterar och sover bättre. Så gör jag och det funkar för mig. Jag har en lagom kropp som jag trivs med. Du är toppen Molly, kämpa på!
    Kramar Sara

    SvaraRadera
  31. Dålig stil av dem!
    Okej, om du själv hade sökt dit och bett om att få vara med men nu när du inte gjort det och går ut med att du äntligen är nöjd så nej jag tycker att de borde tänkt till lite innan.

    SvaraRadera
  32. Starkt av dig att tacka nej! Du har en jättefin kropp och verkar må toppen, så.. vilken anledning finns det att tacka ja till det där skitpogrammet?!

    SvaraRadera
  33. Sjukt att de ringer dig egentligen ju! Jag har bara sett programmet någon gång och min uppfattning är att det brukar vara äldre 40-50-åringar med hälsoproblem som är med där! Inte en frisk och sund 18-åring!

    SvaraRadera
  34. Hej Molly! ♥
    Neej! Du är inte tjock!? Du är en underbart söt och smal tjej! Du är absolut mitt största fän!
    Jag är faktiskt lite avundsjuk, Hehe :)
    Önskar att en dag, I alla fall bara se dig!
    Ja, Jag har träffat Timoteij,Darin,Amy Diamond,Och några till... Men jag vill se dig! i alla fall en gång... Men mer också... Men det kommer säkert inte gå, Ajja, puss på dig.
    Stora jättekramar Molly!

    SvaraRadera
  35. Helt galet att de ens ringde och frågade!!

    SvaraRadera
  36. vill sammanfatta det hela i ett enda talande ord;

    PUCKON!!!

    Du e perfekt! Kram

    SvaraRadera
  37. Alla är perfekta som dom är! ...Så det där programmet är nästan lite dumt att det finns! För du är hur perfekt som helst! Var nöjd med du har och hur du ser ut!

    Kram <3

    SvaraRadera
  38. Du är världens finaste människa! Du är inte tjock, du är jättefin! Kram Thilda

    SvaraRadera
  39. Vad konstigt att de ringde dig, du behöver ju inte alls gå ner i vikt :)

    SvaraRadera
  40. Du är superfin Molly!!

    SvaraRadera
  41. gud va lågt! du ha jätte fin kropp och du ska verkligen inte ta åt dig! hare bra :)

    SvaraRadera
  42. Fy fan va tasikigt, blir nästan tårögd när jag läser detta.
    Du är jätte fin och är en jätte jättebra förebild för många, inte minst för mig :)

    SvaraRadera
  43. stå på dig. du är en förebild. med tanke på att du är artist och allt. fortsätt med att va den fantastiska person du verkar vara.

    SvaraRadera
  44. Läste din VR-artikel idag hos frisören och det förändrade mitt liv. Har slitit med ätstörningar och tankar om mat och kroppen länge men nu skiter jag i det. Jag tänker äta allt jag vill och vara stolt. Jag är vacker! Du är en riktig förebild. Blir så förbannad på de där som ringer och är helt puckade, klart att du inte har något att göra i det programmet. Du borde ha ett eget program! Jag har skrotat alla mode-hets-smal - bloggar och läser numera din på heltid. Fortsätt som du gör, det förändrar för många !

    SvaraRadera
  45. Hej :)
    ville bara säga att jag tycker att du är otroligt vacker!!
    det handlar ju inte om hur man ser ut utan att man mår bra och är nöjd med sitt utseende!
    you go girl!!! ;)

    SvaraRadera
  46. Dem ringer bara i brist på folk som ställer upp. Och ta det som en komplimang, att dem valde att ringa dig, det är ju bättre än att strunta i dig.
    Och det handlar inte endast om att dem tycker att dem som dem ringer till är överviktiga.
    Dem ville nog helt enkelt skapa rubriker och ta äran för det!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  47. Borde man åtmistone inte vara överviktig för att vara med i det?! Sjukt fixerat det är med vikt hit och dit :(

    SvaraRadera
  48. Heja dig fina Molly! Fantastiskt av dig att stå fast vid din åsikt och skita i knäppa Anna S, trots att jag förstår att du blev påverkad av att de ringde. Heja heja!

    SvaraRadera
  49. Jag är lite sen att läsa detta inlägg, men alltså. det här är ju helt sjukt.
    Vad fan menar dom med att ringa en tjej som är helt normalviktig??
    I du är vad du äter handlar det oftast om de som har fetma och väger 20-30 kg för mkt..alltså det där måste ju fasen rubriceras som ett brott??
    Extremt upprörande!!

    SvaraRadera