tisdag 25 januari 2011

Hjärtattack


Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Hjärtat hoppade till, jag började kallsvettas och jag fick svårt att andas. Nu vet jag hur det känns sekunderna innan man får beskedet att man kanske förlorat en vän.

Jag satt på tåget när jag läste en av era kommentarer om att något hade hänt med Jonte. Helt darrig gick jag in på Aftonbladet i mobilen och möttes av den här rubriken:




Jag kan svära på att mitt hjärta nästan stannade. Innan jag började läsa artikeln strömmade tårarna redan ner. Jag var så rädd för vad jag skulle få läsa. Förtvivlad letade jag efter något citat från Jonathan, och tack och lov fanns det ett där han sa att han mådde bra och att inget var brutet.

Nu har jag pratat med honom och fått det bekräftat. Han mår bra bortsett från att han är chockad och har ont i nacken.

Men jag kan ändå inte riktigt släppa det. Så fort jag tänker på hur det kändes medan jag klickat upp artikeln och väntade på att sidan skulle ladda klart, får jag ett hugg i magen. Så många tankar som jag hann tänka, så mycket smärta jag hann känna på de där få sekunderna. Tänk att sånt faktiskt inträffar. Att någon varje dag får ett sådant fruktansvärt besked.



Snälla Jonte, gör aldrig om det där! Du skrämde nästan livet ur mig!


Titta gärna in på deras blogg på tv4.se/letsdance och skicka en "krya på dig-hälsning" Och håll tummarna för att han kan dansa på fredag!


Puss


-- Bloggar från iPhone

9 kommentarer:

  1. Stackars Jonte! Men vilken tur att det inte blev någon allvarlig skada. Kram Thilda

    SvaraRadera
  2. Har själv varit med om att en nära var med i en bilolycka, det var min pojkvän som hade voltat med sin bil. Kände samma sak då, mitt hjärta stannade innan jag fick höra några ord från honom så jag visste att han levde. det var hemskt!

    SvaraRadera
  3. Stakars Jonte
    Saknar er 2 jätte mycket.

    SvaraRadera
  4. Vet hur det känns. Det finns en tjej som jag gillar, som typ dissar mig. Ioförsig hade jag lovat att inte säga något, fast å andra sidan har hon inte varit särskilt snäll mot mig.

    Hennes fabror, bror och kusin var med om en bilolycka i maj förra året. Hennes bror klarade sig oskadd, men hennes kusin och farbror dog. Kusinen flög ut igenom framrutan, hans ansikte liksom försvann, ansiktet liksom skrapades bort, så han hade inget ansikte, dog omedelbart.

    Så jag vet nog, på något sätt, hur det måste känts för dig.

    SvaraRadera
  5. Hej Molly!
    Skönt att Jonte mår bra alla fall..

    Molly.. kan inte du lägga ut lite bilder på vad du använder för parfym, hårvård, bästa mascara och sånt, det är så skojigt!
    Du är alltid så fin!

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Usch vad hemskt, men vilken tur att han klarade sig bra iaf!
    Ni två var så fina tsm i lets dance, du hade defenitivt bästa utvecklingen och därför tyckte jag att du ni skulle vunnit. Det hade du varit värld!

    SvaraRadera
  7. Usch.. vet på ett ungefär hur sånt känns. Min mamma ringde mig för snart tre år sedan och berättade att hon och pappa hade kört av vägen (med motorcykel). Det sköna med det hela var ju såklart att det var min mamma som ringde, hade blivit 100 gånger värre om någon annan ringde och berättade att dom hade kört av. Usch usch..

    Tur att Jonathan klarade sig utan allvarligare skador i alla fall!

    SvaraRadera
  8. har du sett att en bild på amy diamond i en tidning står det "Molly Sandén poserade" så är det amy XD<33

    SvaraRadera
  9. Åh, kan inte fatta att du är en så snäll och söt person!!! :) Du bryr dig verkligen <3
    Saknar er i Let´s dance!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kram Märta

    SvaraRadera