torsdag 20 januari 2011

En sak till!

Ännu en gång, tack för ert stöd! Ni är BÄST!

Ville bara förtydliga en sak som jag glömde ta upp igår:

Även om jag tycker att man inte ska låta någon annan påverka ens utseende, även om jag tycker att man som tonåring inte ska behöva gå runt och jämföra sig och tänka på vad man äter hela tiden, även om jag tycker att det är mänskligt och sunt att unna sig en massa gott ibland, så menar jag inte att man ska leva ohälsosamt för det! Jag unnar mig själv godsaker och går inte runt och tänker på allt jag stoppar i mig, men jag lever ändå hälsosamt! Jag tränar två/tre gånger i veckan och äter bra mat ca 6 av 7 dagar i veckan! Jag röker absolut inte och dricker inte speciellt ofta. Men grejen är att jag gör det för min skull - för att jag ska orka mer.

Så, bara för att jag säger att man inte ska låta sig påverkas av sjuka kroppsideal menar jag inte att man ska leva ohälsosamt! Eller att det är något fel med att vara smal! Absolut inte! Det jag menar är att VARJE INDIVID själv måste få bestämma hur de vill se ut och leva! Alla ser olika ut och är fina på sitt sätt!




Min tränare Christophe och jag.


Love you!

-- Bloggar från iPhone

10 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt, Molly! Det är upp till var och en hur man vill leva. Tyvärr är jag inte själv så bra på att leva hälsosamt, men jag jobbar på det... Blir peppad av dig! :-) Du har rätt i att man ska träna och äta "rätt" för att må bra i första hand, inte p.g.a. ett kroppsideal. Snacka om ironiskt att "Du blir vad du äter" hörde av sig till dig. Är du säker på att de inte drev med dig? Stå på dig i alla fall, du är bäst!
    Puss och Kram!!!

    SvaraRadera
  2. bra skrvet molly, sånnt här som får mej att tycka det är kul att läsa din blogg för du tar hand om dig själv och hjälpper alla.
    lova med att fortsätta med det, skulle inte stå ut om du hade förändrats till ngt värre!
    kram på dej molly <3 (:

    SvaraRadera
  3. Tja hur kan du se anerlunda ut på nästan varje bild?
    Bra att du tränar 3 gånger i veckan och är hälsosam.
    Glöm inte lite motion med det är det bästa som fins du kan ju
    Gå med syskonen lycka till.
    Du är snygg som du är.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tänk om alla tänkte som du eller åtminstånde fick inspireras av dina tankar, då skulle kroppsidealet och allt snack krick det knappt existera längre!
    Du är en av de bästa förebilderna man kan ha, seriöst!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag är inte så jättehälsosam och inte pinsmal.
    Men jag mår bra och det är det viktigaste!
    Asså, jag är inte tjock men tycker att man ska träna och äta "rätt" för att vara frisk.
    Jag är 11 år och går i dans (jazz).
    Du är en stor förebild, och jag älskar det du skriver!!!!!! <3

    Kram Märta

    SvaraRadera
  6. Vart kommer den ascoola toppen som du hade på dig på bilden med Andreas och Sigrid när du provade kläder hos Stefan inför idrottsgalan ifrån? Bara måste ha en sån!! :-)

    SvaraRadera
  7. Håller helt med dig! Kram Thilda

    SvaraRadera
  8. Hej Molly <3
    Jag älskar det du gjorde i vecko revyn! Du är en toppen förebild !Du vågar stå för att vara dig själv och unnar dig grejer. Tillskillnad från andra bloggare som inte kan sätta gränser på sitt beteende med viktnedgångar osv !
    PS. Jag tycker du och Eric är ett sockersött par :) Och jag önskar er all lycka i framtiden :P Kram Elin <3

    SvaraRadera
  9. Härligt med en frisk sund tjej med bra värderingar!
    Tycker många tjejer börjar att röka p.g.a. grupptryck, något de senare ångrar för resten av livet.

    Du är den bästa av förebilder för unga lättpåverkade tjejer!

    SvaraRadera