söndag 29 november 2009

Första advent


Hela dagen har jag haft en sån där pirrig myskänsla i magen när jag gått förbi hus med adventsljusstakar, julstjärnor, lampor på balkongräckena uppsatta. Äntligen, så är det okej med lite extra belysning nu när det blir mörkt kl tre!

Något annat som känns skönt med att vi från och med idag börjar räkna dagarna till julen, är att jag slipper dölja att jag redan lyssnar på julmusik. Är det bara jag, eller är julmusiken den mest känsloframkallande musiken som finns?



Så här juligt har vi det hemma numera:








Ja, vad säger ni... en lussebulle på detta?! I morgon är sista dagen...


10 kommentarer:

  1. Du är verkligen inte ensam om att lyssna på julmusik! Om jag "fick" skulle jag göra det året om, det är så fantastiskt mysigt! Men sjunger man julsånger mitt i sommaren tror de flesta att man är knäpp, så jag försöker låta bli.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. älskar julen! :)

    jag har haft alla jullåtar på repeat idag på min itunes! ;) och har suttit med tomtemössa hela dagen! jag abra älskar dem dagarna innan jul! <3

    & ville bara säga att jag läste den tindingen " glitter " och du är med där som " vem liknar du mest " :) väldigt fin bild på dig också! :) <3

    älskar diiihg

    SvaraRadera
  3. coolt, är den sista en matta som lyser? :)

    SvaraRadera
  4. Hej Molly
    Bor du i hus eller lägenhet berätta lite?

    ta lite bilder på ditt och syskonens rum

    Ha det bäst Daniela

    SvaraRadera
  5. Nu é de snart julen!
    Glad ( lite försenad ) lilla jul! :)

    SvaraRadera
  6. Det ser ju jättemysigt och fint ut. Siffrorna på adventsljusen blev ju jättefina.

    SvaraRadera
  7. Ska Eric vara med i melodifestivalen???

    SvaraRadera
  8. Jag har också försökt dölja det, men nu äntligen har jag kunnat byta till en jullåt som ringsingnal på mobilen :o) 100 poäng till dig om du kan gissa vilken!!! :D hihi

    SvaraRadera
  9. så mysigt ne du är inte ensam jag har också börjat lyssna på julmusik <3<3 // Caroline <3 :D

    SvaraRadera