söndag 22 november 2009

NEW MOON

AAAH! Igår efter Mimmis framträdande träffade jag några vänner och åt middag på thairestaurang, för att ladda upp innan vi gick och såg den efterlängtade "New Moon". (Jag missade ju förpremiären i veckan eftersom att jag var sjuk:/)

För att först klargöra för er var jag står när det gäller "Twilight-hysterin", så kan jag väl säga att jag är ett stort fan av BÖCKERNA, och inte Robert Pattinsons utseende. Helt ärligt så kan jag inte förstå vad alla ser i honom, men det hör inte hit. Jag älskar alla 4 böckerna, trots att den första filmen inte imponerade på mig sådär övermycket. Därför hade jag inte allt för höga förväntningar inför 2:an, vilket förmodligen var det som gjorde att jag gillade den så mycket.

New Moon var nästan precis som jag förväntat mig (om man bortser från alla magruts-scener som chockade mig lika mycket varje gång...) och jag tycker verkligen att de har lyckats!

Längar redan till trean.



Har ni sett filmen? Vad tyckte ni?

7 kommentarer:

  1. Haha när jag läste dina kommentarer om böckerna och filmerna är det exakt likadant för mig. Jag älskar verkligen böckerna, blev inte sådär jätteimpad över första filmen, även om den är bra. Fattar inte heller hysterin över Robert Pattinsson men tvåan var superbra!!

    Och Jacobs blacks överkropp.. ja vad ska man säga? xD

    SvaraRadera
  2. Håller med! Jag älskar böckerna :D
    2:a filmen tyckte jag till och med var bättre, de fick mer känsla i allt.

    SvaraRadera
  3. Jag såg filmen natten till den 20.e, tyckte den var SJUKT bra! Har ju inte läst boken så jag var inte bereddd på någonting, hehe. Fast det var "lite" irriterande att vissa tjejer satt o skrek typ genom hela filmen, förtörde många moments, :/

    SvaraRadera
  4. just nu läser jag twilight , tycker den är rikigt bra! :) & efter jag sett filmen, tyckte verkligen inte att det var den bästa jag sett.
    & gud jag ser inte heller vad alla tjejer ser i edward? eeww...
    har inte sett new moon än, men får göra det efter jag varit usa!
    men min julklapp vill skickas till dig!
    Vart kan jag skicka den? har du ingen fan mail grej eller något? :) snällllaaa jag vill så gärna att du får den! <3

    SvaraRadera
  5. Hej bästa Molly! :D
    Jag såg filmen, på premiären. GAAH I love it! Den är så bra. Var också till en början ett stort fan av böckerna. När jag sedan se 1:an blev jag lite besviken Den stämde inte alls ihop med det jag föreställt mig. :P Men visst, jag tycker den också är jättebra nu efter att ha dett den ett antal gånger. Jag förstår mig heller inte på denna Robert Pattison hysteri. Vad ser dem hos honom? Han ser bara smutsig ut (enligt mig). Jacob däremot, GAAAHHHHH! (a). Fast...jag gillar inte filmerna endast för Jacob, såklart! Så nu till vad jag tyckte om New Moon. Den överträffade verkligen mina förväntningar och jag blev så positivt överraskad. Jag älskade den. :D Kram Isabelle

    SvaraRadera
  6. Hello!
    Såg filmen med min flickvän. Tyckte inte den var nå vidare, meedans hon älskade den! (?) tror jag vet varför! Såg under "kärleks scenerna" hur alla tjejerna i bion blev helt paralyserade! Helt okontaktbara. Alla pojkvänner försökte ruska liv i dom, men det gick inte! När eftertexten kom fick hon typ väcka mig, såg på alla andra killar att de också såg nyvakna ut!

    SvaraRadera