tisdag 24 november 2009

Dom måste skämta...



Kom precis hem och hittade "Hänt extra" på matbordet. Jag som aldrig brukar läsa sånna skvallertidningar, bara gick rakt förbi den utan att reagera. Då säger plötsligt min pappa "Ja... har du läst...?" med ett tonfall som t.o.m. skulle gjort Magnus Samuelsson nervös. "Om inte, så borde du nog göra det".

Någonstans där djupt inne i min förvirrade hjärna, var det något som sa mig att jag hade hört det där förut. Att någon har läst något om mig i en skvallertidning som jag borde kolla upp.
Alldeles för hastigt slet jag upp tidningen och började bläddra.

"MOLLY SANDÉN, 17, FLYTTAR HEMIFRÅN OCH BLIR SAMBO".

Ledsen att säga det... men WHAAAT!?!? Dom måste skämta. Detta är bara så sinnesjukt fult att jag blir knottrig på armarna! Hur kommer det sig att dom ens ORKAR lägga energi på att LJUGA om en sådan sak!

När jag sedan läser vidare märker jag att det inte slutar där... Nej, nej. Det var bara början!
De drar upp ämnen som förlovning och giftemål och tydligen, TYDLIGEN, ska jag ha sagt:"Än har han inte frågat. Vi får väl se vad som händer" sedan lägger de till: "säger hon rodnande och kryper in i älsklingens trygga famn...

MEN LÄGG AV! Som att jag skulle sagt det! Eller GJORT det?! Nej, jag är så arg just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Tydligen, TYDLIGEN, så kan man inte svara JA när en reporter frågar om man kommer spendera relativt mycket tid hemma hos sin nyinflyttade pojkvän.

TYDLIGEN så kan dom ändra meningen : "Jag kommer nog vara där ganska mycket, men jag bor fortfarande hemma. Det är Erics lägenhet" till: "Jag är nästan där jämnt så man kan väl säga att vi bor ihop även om jag är skriven hemma hos mina föräldrar.


Lova mig att aldrig, ALDRIG, tro på något ni läser i tidningen!




16 kommentarer:

  1. Haha var glad att det inte händer sådär jätteofta, som i USA... försök att skaka av dig det, slösa inte energi på sånt. De flesta som bryr sig vet att det inte stämmer, eftersom vi läser din blogg :)

    SvaraRadera
  2. Määh! :O Inte nog med att hollywood håller på med massa falskt skvaller. Förästen, stog det inte i "ÖP" att du skulle vara med på den där konventionen? Men det var du väl inte, eftersom du var sjuk? (och det stog samma dag
    som den var)
    Dom kanske inte fick reda på det så snabbt, men lite koll borde dom ju ha. ^^

    SvaraRadera
  3. Dt är verkligen jätte dåligt och vi som läser dom tidningarna tror ju lixsom på dt, så man blir ju lixsom lurad. Dt är verkligen dåligt :@ Skulle jag inte läst din blogg och läst tidningen skulle jag ju tro att dt va sant :/

    SvaraRadera
  4. men va? bland det sjukaste jag har hört i svensk media! det är förstås hemskt i utländsk meida med, men då är man mer van så man tänker liksom inte på det, man VET att det inte är sant! Dock är ju inte tillexempel se & hör heller mycket att lita på här, det är ren skit, men det brukar grundas på något iallafall och itne som detta, vara taget från ingenting!

    du vet själv att det inte är sant, dina närmsta vet det säkerligen, och vi, dina käääära bloggläsare vet det nu så nu kan du skaka av dig det :)))) we're on your side ;)

    SvaraRadera
  5. hah så löjligt! jag älskade innan att läsa i dem tidningar, jag är liksom kändisgalen, men sen märkte jag själv att allting är bara lögn!

    det är nästan så pinsmat för dem som skriver det
    tycker jag! kan du inte ringa dem och låtast vara jättesur på dem? hah ! :)

    älskar dig & saknar dig! + jag har skickat ett mejl till dig! :) (L)

    SvaraRadera
  6. Massmedia kan verkligen vara fruktansvärt dumma ibland och hitta på allt möjligt skräp bara för att sälja bättre! Jag förstår verkligen att du blir arg, men ärligt talat de är inte värda att slösa energi på.
    Vi som bryr oss på riktigt läser din blogg och förstår att media hittar på alltihopa.

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Favorit Molly. Hoppas det e bra me dig. Jag läste det där förra veckan. Aa vad skja man säga. säger som Linda Bengtzing skulle ha sagt. Dom ljuger så bra. hahahahhaha. Hoppas vi ses snart. Stor Stor Kram Martin

    SvaraRadera
  8. Äh! Det är sånt man får ta när man är "kändis". Var glad för att du bor i Sverige och inte i Hollywood. Se det från det ljusa sidan, det kunde ha stått nåt MYCKET värre. Inget att slösa energi på.

    SvaraRadera
  9. Har en fråga till dig Molly :)
    Är det krånligt att åka tåg? Jag har aldrig åkt tåg och jag ska åka till min kille (han bor 27 mil från mig) och om man bokar på sj så står det att det är 2 byten, är det krångligt att veta vart man ska byta? :S

    SvaraRadera
  10. Men Molly! Fy vad hemskt! Att dom ens kan skriva så!? Jag skulle reagerat likadant, jag menar det finns ju folk som inte läser din blogg ( vilket dom borde!) som tror på det där, asså den där tidningen säljs landet runt.. och det komer ju vara folk som tror på det. Nä vad taskigt av dom! Att dem inte har något annat bättre för sig än att ljuga!? Vi tror på dig Molly, du berättar det som är sanning. Så det som står i tidningen är helt oviktigt.

    Men var vaksam över var du säger till reportrana så att det inte händer samma sak igen. ;)

    Ha det bra Molly! / C :)

    SvaraRadera
  11. haha , det e gansk kul att läsa såna tidingar sen ser man på bloggar att det inte e sant .
    men ajaj själv tror man inte på sånt ,/emelie

    SvaraRadera
  12. Vilken bra reporter *host*. Den personen har skrivit ner dem exakta orden *host*. Vad jobbigt att det står något som du inte sagt...men det kunnde varit något värre ! kram <3 :)

    SvaraRadera
  13. Prova Molly
    Deta är gott brukar ha med det i en tärmus på vintern om jag ska vara utte.
    Tänkte du kunde tästa nu när du har nyttig månad gör dubbel sats och bjud på hemma

    Kall, färsk fruktsoppa. Snabblagat och gott!

    Ingredienser
    2 port
    1 mogen mango, ca 400 g
    1 dl Kesella lätt
    1 msk pressad citronsaft
    1-2 dl Bravo apelsinjuice
    1 tsk socker
    1 kiwi

    Gör så här
    Skala mangon och skär loss fruktköttet från kärnan. Skär det i bitar och kör det i en mixer. Tillsätt Kesella, citronsaft och apelsinjuice mot slutet. Smaka av med socker kan ha utan. Skala kiwin och skär den i klyftor. Lägg dem på soppan och servera.
    Skriv utt.
    Kram Daniela

    SvaraRadera
  14. Du borde egentligen anmäla tidningen för förtal! Dom skulle lätt bli fällda!

    SvaraRadera
  15. Jag tycker det är dåligt att de gör värsta stora grejen av vem man är ihop med när man är artist. Jag tycker det är dålig stil av tidningar och reportrar. Till exsämmpel såg jag nån artikel om att Pernilla Walhgren struntar i bröloppet för sin finalplats i melodifestivalen. Säkert.

    SvaraRadera
  16. nae!vad dåligt!
    jag läser ine skvaller tiningar,
    men jag har hört nogonting om det.

    SvaraRadera