måndag 2 november 2009

Vad har jag nu ställt till med?

Näe, nu hänger jag inte alls med... Har jag råkat snoozat bort en hel månad? Eller har mina små önskningar om att få hoppa över den långa hösten slagit in?

Igår när jag kom hem, var det som att komma hem bara några dagar innan julafton. Vädret var iskallt, det hade varit kolsvart på himlen enda sedan klockan tre på dagen, och det låg 9 små julklappar + en chokladkalender på mitt nattduksbord!

JA, DET ÄR SANT! Jag blev så chockad att jag var tvungen att sätta mig ned. För en millisekund trodde jag nästan att jag blivit galen (Ja mer än vanligt alltså).
Jag trodde att det skumma "bomullstuss-tillståndet"(=när det känns som att man bor i en bomullstuss) jag befann mig i förra julen, strax innan melodifestivalen, hade återvänt!

Hur som helst så kom jag fram till att det fortfarande var november och att det bara varit någon som tjuvstartat julen åt mig - vilket jag tackar för!
Julen är enligt mig höstens, vinterns, och tidiga vårens absoluta höjdpunkt, och helt ärligt så skulle jag inte ha något emot att spola fram tiden en månad (så slipper jag även hela min hälsomånad!).


De små paketen kom från Emma, Hanna, Daniel och Tord. TACK så otroligt mycket för att ni är så söta, och för att ni startade min jul i år!

Chokladkalendern var från min underbara mamma. Jag älskar att hon inte frågade om jag ville ha den, utan antog att jag förmodligen känt mig tvungen att säga nej då.
Ibland är det som sagt väldigt skönt att bo hemma och få känna sig liten och ompysslad, trots att man snart är myndig.


Tack ännu en gång!




Kärlek!

4 kommentarer:

  1. nja, men du Molly, jag vet inte riktigt om det där är okej än. Visst skulle man lätt kunna spola fram tiden till december och jul, men då förstör man ju den långa jobbiga väntan som gör julen till det där som man väntat såååå länge på... Snart kommer vi ha julkalendrar för hela året för att räkna ner till nästa jul, och hur mycket skulle man uppskatta det då? hmm nej, julen får vi faktiskt vänta lite till på så att vi verkligen kan njuta och proppa i oss allt gott som hör den till ;o)

    SvaraRadera
  2. det här låter hur gött som helst. att man kunde ha det så bara rätt av. det önska man kunde ha. men man får ju vänta till julen själv. jag skulle ha varit dig istället. jag älskar tidiga överraskningar. jul är den finaste på året. så längtar jätte mycket till jul redan. ha de gött puss

    SvaraRadera
  3. Hej Molly
    Jag älskar ditt hår det är
    alltid så snyggt på dig.
    Hur gör du?

    Hur går hälso-månaden berätta lite vad du ändrat på och så.

    Kram din Daniela

    SvaraRadera
  4. Gud va mysigt att redan fått julklappar puss // Caroline <3<3 :D

    SvaraRadera