tisdag 17 november 2009

Vart är världen på väg? Nu går ju inte ens TEXT-TV att lita på!


Hemma och sjuk tredje dagen i rad kan man inte undgå att ha tråkiga saker för sig...

... Efter att jag avslutat dagens korsord, gjorde jag mig lite morgonkaffe i mina rosa kanintofflor och placerade katten i knäet för att titta på lite Text-TV... (När började ni förstå att jag skämtade?!).

Nej, det var inte riktigt så det började.
För någon timma sedan utbrast min bonusmamma Kicki från övervåningen: "Jasså Molly... så du ska vara med i lilla melodifestivalen IGEN på lördag?".

Sedan började hon läsa högt från Text-TVs inslag om lördagens Junior Eurovision Song contest (som Mimmi ska medverka i).

"... 17-åriga Molly Sandén tävlar på lördag med låten "Du". År 2006 kom hon trea i samma tävling, och Sandén har även deltagit i årets upplaga av Melodifestivalen..."

HUR SJUKT ÄR INTE DETTA PÅ EN SKALA!? Får man göra såhär?




Bara så ni vet där på "Text-TV-redaktionen", så får man högst vara 15 år för att delta i tävlingen! Har ni så tråkigt på jobbet att ni inte har någon som helst aning om vad ni sitter och skriver om, ägna 5 sekunder åt att GOOGLA DET!

Alltid kul att få lära sig något nytt om sig själv via media..... dock hade jag inte förväntat mig det från just TEXT-TV!

Men vad säger ni då? Kiev på lördag kanske?

8 kommentarer:

  1. Haha det där misstaget har gjorts fler gånger på fler ställen ;P


    Ska du åka till Kiev och titta, då? För tävlingen sänds ju inte live så man kan ju inte se det på tvn, menar jag...

    SvaraRadera
  2. Konstigt.. Text TV ska ju verkligen ha koll på sakerna tycker man ju...

    SvaraRadera
  3. på tal om Media. Har du läst vad som står i Hänt Extra. Molly Sandén 17 flyttar hemifrån och blir sambo. sen en bild på dig o eric. asså ni e ju så söta ihop. Säg som Linda Bengtzing säger i sina låt. men då måste man bort JAG. o säga DOM LJUGER SÅ BRA,hahahaha.

    Krya på dig gumman. saknar dig som bara den

    Kram Kram Lill-Martin

    SvaraRadera
  4. Strange! Text TV är ju som sagt något man borde lita på!

    Men då kan du ju glädja dig åt att detta iaf är på riktigt, ungefär lika mycket som att du skulle vara ett par stabila golvhögtalare! ;)

    http://www.tackfilm.se/?id=1258497878155RA35

    Vill du sedan lägga in det på bloggen?

    Då kopierar du kod raderna som finns i slutet utav filmen på knappen längst till höger bredvid facebook knappen, trycker på din Html knapp som finns när du skapar ett inlägg och sedan klistrar du in den kodföljden längst ner i ditt inlägg efter alla andra konstiga koder osv!

    Grymt att du är en sån bra person, sångerska och nu en VÄRLDS HERO!

    SvaraRadera
  5. Det är nog bara för att dom vill så gärna att du ska vara med hahaha men jag älskar Mimmi också <3 // Caroline <3 :D

    SvaraRadera
  6. haha ja men det är ju alltid kul att resa ;o) Men vad jag har hört så är det Kungsbackakillen Ulrik Munther som vann i år ;o) En liten söt tjej i min badminton är tokkär i honnom och han går i hennes skola :o) hehe

    SvaraRadera
  7. Kolla kanal 4 lördag 20.15 då kan ni heja på Mimmi sandén.

    Hej då

    SvaraRadera