måndag 9 november 2009

Min nya Hang-up


Jag är en så kallad periodmänniska.
Jag kan titta tillbaka på mitt liv och tänka "Höst 2007... Ah, det var då jag ALLTID gick omkring i den där halsduken..." eller "Det var under den tid då jag nästan BARA lyssnade på 60-talsmusik..." eller "Det var under den perioden när jag läste ut 10 böcker i veckan...".

Jag fastnar helt enkelt för vissa knasiga saker som t.ex. musikgenrer, färger, klädstilar, hobbys, och håller fast vid dem väldigt intensivt under en kortare period. Jag får något som så fint och internationellt kallas Hang-ups.

Jag har precis kommit fram till att min senaste hang-up är färgen lila.

Så fort jag kommer in i en affär så dras min blick automatiskt till allt som är lila, och oavsett hur snyggt plagget är så tycker jag ändå att det funkar - eftersom att det är LILA.

En bild säger mer än tusen ord:


Såhär ser jag då alltså ut idag... (Fatta pinsamt att sitta här i den fullproppade datasalen och göra "Sailor-Moon-rörelser" för att få med armband och nagellack i bild!)


Mina senaste Hang-ups:

  • TIDIG VÅR: TWILIGHT - Jag var (som med allt annat) ganska sen med denna besatthet. Därför gick jag runt i min ensamhet och lyssnade på soundtrack från filmen, tittade på filmen om och om igen, samt läste ut alla fyra böckerna på mindre än två veckor... (Jag kan dock meddela att min Twilight-kärlek INTE hade något med Robert Pattinson/Edward att göra!)
  • VÅR: PALJETTER - Jag har redan berättat för er om min kärlek till glitter... helt ärligt så verkar det som att det är en Hang-up som är här för att stanna.
  • SOMMAR: TURKOST - Även detta tror jag ni märkt av. Jag hade turkos-blåa klänningar, eyeliners, halsdukar och både albumet, bloggen och hemsidan går i tema Ljusblått.
  • SOMMAR/DIGGILOOTURNÉ: BUZZ! Så fort vi fick en sekund över störtade hela diggiloo-gänget till turnébussen för att tävla i BUZZ (frågespelet på playstation).
  • HÖST: YOUTUBE - En väldigt "skrattrik" (som ni vet hittar jag på egna ord ibland) period. Jag vet inte hur många kvällar denna höst som jag legat halva nätter och "You-tubat" (ännu ett...) runt efter roliga klipp, och gapskrattat mig till sömns.
  • NU: LILA!

Som de flesta av er vet, så har jag även ett antal odödliga Hang-ups som exempelvis Vänner och Ben & Jerrys.


<3

7 kommentarer:

  1. Var har du köpt det lila armbandet du har på dig, det var snyggt<3=))

    SvaraRadera
  2. Tja
    Du klär skitt bra i Lila.
    Lila och svart är jätte snyggt på vintern sen på sommaren vitt och lila.

    Snälla Molly Tala om var du hittar lila kläder?

    Det skulle vara snyggare med lite längre naglar går du och petar ner nagelbanden några gånger om dan när du inte har nagelak får du dom längre ner till det är snyggt och när dom är längre upp till kan man forma dom runda eller fykantiga eller vad man tycker är snyggt Tästa.

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  3. Du är alltid så sööt Molly // Caroline <3<3

    SvaraRadera
  4. Nu påminner du om en av mina bästa kompisar, hon hade en lila period på flera år. Allt hon hade var lila då, allt! Men lila är jättesnyggt så det gör ju inget. :D

    SvaraRadera
  5. hah aww! ;) älskar också lila just nu! :) riktigt fin färg!

    kan inte du ha en qQ&A snart igen? :) det var längesen sen sist, och har jätte mycket att fråga dig! :D

    älskar diig + jag kommer vara borta i jul & kommer förmodligen inte se dig förran efter julen. jag undrar om du har någon address man kan skicka sin "julklapp" till? :)

    saknar diiiggg molllyysssannn! <3

    SvaraRadera
  6. När vår son såg bilden på dig sa sa han helt spontant.....Ja om Molly mycket mycke mycke (Vilgot 3 år)
    -Tolkning: Jag tycker om Molly väldigt mycket

    SvaraRadera
  7. You look very good!!!
    I hope you will become better and better...
    Good luck!!!
    Lycka till!!!

    SvaraRadera