söndag 1 november 2009

Minipumpor och Halloween-cupcakes


Jag har tidigare skrivit om hur mycket jag älskar att pyssla och fixa. Här är några av helgens påhitt:

Jag, mamma och Eric åkte i fredags runt i halva Stockholm på pumpajakt (Jag vet att jag var sent ute, men vad är Halloween utan pumpa?). Tyvärr så var de hopplöst slut överallt och efter att jag seriöst övervägde att stjäla blomsterbutikens färdigskurna pumpa, kom jag på den förträffliga idén att köpa orangea paprikor istället!

Såhär blev resultatet:

När man gör såhär kan man ju ha dem ståendes inomhus! Är jag inte håpittig?


När vi ändå var igång, passade vi på att göra Halloween-cupcakes (visst låter det smarrigare på engelska?)

Såhär såg dom ut:

Dom där brunhåriga/chokladströsslade små sakerna med ögon... ska egentligen vara spindlar. Vi hade bara inte hunnit sätta på benen än (som var lakrits remmar).



Slutligen tänkte jag bjuda på bilder på mina Halloween-utklädnader (efter att ha ägnat säkert 20 minuter åt att försöka hitta åtminstone TVÅ bilder där jag ser någorlunda normal ut... som ni ser så misslyckades jag med detta, men tänkte att jag får bjuda på det lilla jag har!)

Här var jag "Spindelkvinna"... eller något sånt...
Förresten så har kattungen (dör ni inte lite inombords när ni ser denna underbara lilla luddiga varelse?!) ingenting med utklädnaden att göra. Dock så hittar jag nästan bara bilder på mig tillsammans med katten, eftersom att jag inte kunde slita mig ifrån den! (var lugna, den fick vara ifred)


Igår var jag utklädd till blodig sjuksköterska, men på den här bilden ser jag förvånansvärt oläskig ut.



4 kommentarer:

  1. gud vad goda dem kakorna såg ut att vara! :)
    kan du skicka några till skåne? :)

    & gud vad söta bilder! :) <3
    älskar diih!

    SvaraRadera
  2. haha du är jätte påhittig och du är sööt i allt molly puss älskardej <3<3 // Caroline :D

    SvaraRadera
  3. Haha Molly, du är så himmla söt! Hoppas du mår bra, saknar dej! Kram älskar dej!

    SvaraRadera
  4. Kattbäbisar är det underbaraste som finns!!!!! Är det din? I så fall har du nog missat att berätta det här.. :o/ hihi

    SvaraRadera