tisdag 3 november 2009

Pianotrappan



Fick precis ett mail av min pappa som tyckte jag skulle kolla in hur trappan i Odenplans tunnelbaneuppgång såg ut i somras...
Trots att jag ofta rör mig där i närheten, så har jag på något knasigt vis lyckats missa denna häftiga nyhet (som inte längre är så ny kanske) - att trappan såg ut som ett piano (med en ton för varje trappsteg) och t.o.m. SPELADE DE TONER MAN TRAMPADE PÅ! Är inte detta den härligaste uppfinningen sedan någon kom på att man kunde blanda godis och glass...? Snacka om att jag skulle bli glatt överraskad om jag hade gått förbi där i somras...


Enligt en undersökning så valde 66% fler människor att ta trappan istället för rulltrappan. Det kallar jag ett lyckat projekt!


Här kollar ni in youtubeklippet om trappan!


3 kommentarer:

  1. har du sett de andra två såna grejerna? världens djupaste soptunna och tomglasspelet? gå in på rolighetsteorin.se och kolla annars :o) så borde dom ha det överallt, tänk så bra det hade vart :o)hehe

    SvaraRadera
  2. haha va kul <3<3 // Caroline :D <3<3

    SvaraRadera
  3. En sån trappa skulle finnas överallt. Iallafall nästan. Hade nog varit lite roligare att gå ut då.

    SvaraRadera