onsdag 28 oktober 2009

Dagens fråga

Har du slutat försöka vara nyttig?


Det där är något som verkligen går i vågor för mig. Ibland kan jag vara supernyttig under en period, utan att jag knappt behöver anstränga mig, och ibland kan det kännas som om hela världen går under om jag inte får lite glass. Men om jag verkligen bestämmer mig för något, så är jag väldigt bra på att hålla mitt löfte. Jag hatar nämligen att misslyckas och inte känna att jag gjort mitt allra bästa!

Från och med nu på söndag, ska jag och några vänner t.ex. ha en "hälso-månad" när vi inte ska äta något onyttigt alls! (förutom när det gäller mat då förstås).

För att vi ska överleva, gäller det att passa på innan och efter:P





-bloggar från iPhone

6 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för svar prova deta.

    Gör dubbel sats efter vart annat kan inte göra 2 satser i hop brödet blir för tjockt känar på att göra 2 satser

    Enkla Brödet
    Ett snabbt och lättbakat bröd.

    Ingredienser
    18 st
    50 g jäst
    5 dl ljummet vatten, 37 grader
    1 tsk salt
    250 g Kesella lätt
    1-2 rivna moröter
    13-14 dl Rågsikt eller Lantvetemjöl
    Gör så här
    Smula jästen i en bunke och häll över vattnet. Rör tills jästen löser sig. Tillsätt salt, Kesella och det mesta av mjölet. Arbeta degen kraftigt tills den känns smidig. Jäs under 2 bakduk 35-45 min. Sätt ugnen på 225 grader varmluft 200. Stjälp upp degen på plåt med bakplåtspapper. Strö över lite mjöl och platta ut degen med händerna så att den täcker plåten. Skär degen i rutor med en kniv. Låt degen jäsa ca 25 min. Grädda i mitten av ugnen ca 12 min. Ta ut brödet och lägg det på kalt galler. Låt brödet svalna under bakduk lite.
    Gott med mini lätta på och mager skina

    Ge Molly nyttiga recept

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  2. Haha Molly! Du är rolig du:P Hoppas du mår bra saknar dej! Kramar till dej!

    SvaraRadera
  3. Fina Molly.. så där känner nog många! :)
    Jag är sån.. och i bland börjar jag vara nyttig på Måndagen & så slutar man på Ondagen för att man hittar en gammal godispåse med lite godis i, eller den där goda bullen som låg i frysen.. ah ja du vet!
    Men jag tror jag hakar på dig & dina vänner på den där hälso månaden de skulle jag behöva, för de har blivit lite väl mycket av de goda på sista tiden! hihi

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Gott! ^^ Men det går nog bra, heja Molly! :D

    SvaraRadera
  5. Tack för svar Molly det betyder jätte mycket.

    Prova deta Enkla brödet
    fins inget lättare i värden.

    Ingredienser
    18 st
    50 g jäst
    5 dl ljummet vatten, 37 grader
    1 tsk salt
    250 g Kesella lätt
    1-2 moröter
    13-14 Rågsikt eller Lantvetemjöl
    Gör så här
    Smula jästen i en bunke och häll över vattnet. Rör tills jästen löser sig. Tillsätt salt, Kesella och det mesta av mjölet. Arbeta degen kraftigt tills den känns smidig. Jäs under 2 bakdukar 35-45 min. Sätt ugnen på 225 grader eller 200g varmluft. Stjälp upp degen på en plåt med bakplåtspapper. Strö över lite mjöl och platta ut degen med händerna så att den täcker plåten. Skär degen i rutor med en kniv. Låt degen jäsa ca 25 min. Grädda i mitten av ugnen ca 12 min. Ta ut brödet och lägg det på galler. Låt brödet svalna under bakduk. Gott med mini lätta och mager skinka på.

    Jag brukar göra 2 satser när jag gör det först en gång sen en gång till så det blir 2 degar.

    Kram Daniela
    PS vill hjälpa dig

    SvaraRadera
  6. haha det ser gott ut puss // Caroline <3<3<3 :D

    SvaraRadera