söndag 18 oktober 2009

Nu är det bestämt - Jag ska bli BRUNETT!


Jag kan nästan höra vad ni tänker just nu: "Aha... hon OCKSÅ" eller "Kan hon inte komma med något nytt? Alla färgar ju håret mörkt just nu...".

Och jag kan inte göra annat än att instämma i dessa tankegångar. Jag veeet att halva Sverige redan har gått från blondiner till brunetter, (och främst inom musik- och bloggbranschen), men till mitt försvar så kan jag säga att detta är något som jag har varit sugen på att göra i över 2 år! Så egentligen så är jag en trendsättare utan att någon vet om det! :P (En mening att skriva i CV:t...)

Jag vet inte riktigt varför jag egentligen envisas med att skriva det, för ni vet ju redan om att jag är segast i Sverige när det gäller sådana här "inne-saker". Jag var ju även sist med att starta blogg!

JA, ja... till saken:

Jag vet inte hur många gånger jag påbörjat olika blogginlägg som handlat om det här... Varför jag inte publicerat något, är helt enkelt för att jag varit rädd för ni skulle övertyga mig om att inte göra det, innan jag själv var 100% säker. (Jag är i nämligen ganska lättövertalad när det gäller sådana här saker). Jag bryr mig om vad folk i min omgivning tycker, och era åsikter är nästan viktigast av alla. Skulle ni då bombat kommentarer där ni försökte hindra mig från att göra det... så skulle jag aldrig vågat.

MEN NU har jag alltså kuppat och redan bestämt mig innan jag frågat er! Smart va?! Självklart så vill jag höra vad ni tycker, men oavsett om det är positivt eller negativt så är jag fast besluten om att göra det. Det är dags för en förändring och det är lika bra att göra det nu innan nästa "inne-grej" är att vara blond igen... (Egentligen så bryr jag mig inte om vad som är inne eller inte, men ni förstår nog vad jag menar!)


Så, på tisdag är det alltså dags... Bara en dag kvar som blondin!


HAHA! Jag hittade en sån där gammal klämma med löshår hemma, och tänkte att jag skulle prova färgen...



PUSSS




27 kommentarer:

  1. Ahh!! Molly, du som har världens finaste hårfärg!! :O

    Jag är brunett och jag går typ runt hela tiden och säger att jag skulle vilja ha samma färg som Molly Sandén och alla ba "aah hon har skitsnygg hårfärg! Så ska du byta ut den! Men det blir nog också bra!

    Langa upp bilder direkt när du färgat :D

    SvaraRadera
  2. Hej Molly färga det inte för mörkt hår så det ser svart ut du kan ha luggen lite ljusare både under och över blir snyggt när man sätter upp det.

    ps du är mycket snyggare i blånt hår
    Kram Daniela

    SvaraRadera
  3. Gör vad du kjänner för. Vad har hårfärjen för betydelse. Du blir säker snygg i det med. Det är jo rösten som är det viktigaste och den blir jo den samma. Och det är jo den man lyssnar till. Jag kommer att köpa dia skivor om du så färjar håret grönt......

    SvaraRadera
  4. tjenare molly! jag tror att du kommer bli helt fabulous i brunt hår :)
    kram emma.

    SvaraRadera
  5. Ursäkta dubbelposten...

    Men...

    DU FÅR INTE!!

    Eller jo, du gör som du vill, men.... DU ÄR MEGASÖT SOM BLOND!!

    ville bara säga det.

    SvaraRadera
  6. Hej Molly!
    Jag har ingen kommentar om hårfärgen, eftersom jag inte tycker att det "hänger på håret". Men däremot skulle jag bli jätteglad om du ville lyssna på mitt bidrag till melodifestivalens webbjoker, och om du gillar låten så får du gärna rösta, och alla andra som läser det här får givetsvis också lyssna på låten och rösta. :-) Låten heter Hold on. http://svt.se/webbjokern
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej Molly !

    Jag hoppas i alla fall att du ändrar dig.

    Puss Mormor

    SvaraRadera
  8. GUD vad snyggt! Du kommer klä bra i det, det kan jag lova dig! :) Skit i vad alla andra tycker, följ ditt hjärta så kommer du längst <3
    Puss Natta

    SvaraRadera
  9. Men visst ska du kunna förändra dig utan att behöva övertalas av oss bloggläsare.. Helt säker på att de kommer bli perfekt!!

    SvaraRadera
  10. Nja min flikvän gick från brunett till blond =)

    SvaraRadera
  11. fy vad sööt du är i brunett! :)
    du passar verkligen i det! :)

    älskar dig!

    SvaraRadera
  12. I like Swedish girls for the vast majority of them is blonde ^^.

    If you'll be a brunette - I'll be a little disappointed. But anyway, I'll keep on reading you blog and listening to your music.

    Hugs from Germany,
    Felix

    SvaraRadera
  13. Molly du är jätte fiin i blont men tror att du blir bra i brunt också pussss // Caroline <3<3 :D

    SvaraRadera
  14. Hmm, man måste ju testa för att se om man trivs i det, jag hade också en period då jag inbillade mig att jag passade bättre i mörkt hår, men nu när jag ser bilder från då så inser jag att det verkligen inte var snyggt. På mig. Men jag tror att det blir jättebra! Ska du färga eller tona håret? Lycka till!! :o)
    Kram Carro

    SvaraRadera
  15. Jag tycker defenitivt att du ska göra det, för du låter så otroligt peppad och posetiv om det, jag har haft tankarna på att göra lite ljusa slingor i mitt hår som är ungefär i din nuvarande hårfärg, men jag ska nog sikta på en blandning, lite ljusa och lite mörka. :)
    Men jag tycker du ska ta någon färg som inte är för mörk och inte för ljus. :)

    Puss, ps. längtar till att få se det imorgon.. :)
    En sak till, när lägger du in bilder från dina fans? =)<3

    SvaraRadera
  16. hej molly! det var snygg. du passar i mörkt hår. så det ska du ha mörkt hår iallafall. mycket snygg. pussar o kramar

    SvaraRadera
  17. Jag tänckte först nej!! men sedan, vad fin du blir även som brunett!

    SvaraRadera
  18. Hejsan Gumman! Allt bra?
    Du har väll inte missat att jag är webjoker i melodifestivlen?
    SMS 106 till 72 470

    Kramar Jonna Torstensson

    SvaraRadera
  19. Men Molly då :) Så söt du är.. Du passar i både brunett och blondin, men mest så skulle jag föredra blont på dig, men om brunett känns rätt så kör på det(!)

    Lycka till med färgningen! :)

    Kram // Carro =)

    SvaraRadera
  20. Ska du ha den färgen? Det blir nog supersnyggt, även om din naturliga hårfärd är otroligt vacker!

    Tänk på att du kan ångra dig, så tona det istället! Det är bäst när man går från blond till brunett, dessutom blir det snyggare när färgen går ut (utväxter är inte snyggt).

    SvaraRadera
  21. Kör på! du ser ut att passa jätte bra i mörkt hår :) Man måste få prova på lite saker här i livet, blir du inte nöjd så växer det ju ut tillslut:)

    SvaraRadera
  22. HAHA detta var ju nästan lite roligt. Jag blev brunett igår efter att ha haft ungefär samma hårfärg som dig faktiskt. Kul med förändingar. Även om alla andra tkr man har fin hårfärg så blir det rätt tråkigt att alltid se likadan ut när man tittar sig i spegeln. Jag är själv jättenöjd med mitt. Tror säkert att du kommer bli superfin :D <3 Kram kram från Isabelle

    SvaraRadera
  23. blond blond blond!!! behåll blont!!

    SvaraRadera
  24. du e skitsnygg vad du än gör med håret ;)
    ändra inte på rösten bara, för då åker jag upp till stockholm och kastar en snöboll på dig! x3 (med riktigt mkt is i, mohahaahhahaha!!)
    //sebbe

    SvaraRadera
  25. För evigt blondin!20 oktober 2009 kl. 03:50

    Neeeeej! Du gör som alla andra.. Perrelli, wahlgren mfl.. du FÖRSVINNER i brunt hår.. plus att brunt hår är sketa fult! Du kommer ångra dig.. jag LOVAR!! :)

    SvaraRadera
  26. För evigt Blond!20 oktober 2009 kl. 03:54

    Plus att man ser 10 år äldre ut i brunt hår.. fy & usch! Gör de INTE! :(
    Du är fin i Blont!

    SvaraRadera