onsdag 21 oktober 2009

Hicka

Jag hatar att hicka!

Jag vet inte om det är något fel på mig, men jag tycker verkligen att det gör jätteont att hicka! (enligt mina vänner så är jag bara överkänslig...)

De få gånger jag väl får det, så kommer allt på en gång och vägrar att försvinna förrän dagen efter. Idag har varit en av de värsta hickdagarna någonsin! Jag har gått runt som en osocial zombie och försökt dölja mina knäppa ryckningar.

Det var t.o.m. en kille i grannklassen som frågade mig om jag hade ticks...


Det enda som är positivt med hicka, är att man får en massa knäppa och spännande tips om hur man ska bli av med den! Hur gör ni?





Pussa



-- Bloggar från iPhone

25 kommentarer:

  1. Hicka är jobbigt :/
    Men det gör inte ont, iaf har inte jag haft det..
    Jag brukar hålla andan. Om inte det funkar försöker jag att inte tänka på det..

    Ditt nya hår är jättefint :)
    Ditt förra också, det hade så fina slingor och nyanser..

    SvaraRadera
  2. Hicka en gång till så får du en tia

    SvaraRadera
  3. Stackare Molly. Om man dricker ett glas vatten utan att sluta, så ska det gå bort. Det gör det på mej iaf:P Pröva det. puss och kram!

    SvaraRadera
  4. Glömmde säga att du är skit snygg i brunett:P Kram

    SvaraRadera
  5. Du passar otroligt bra i din nya hårfärg Molly! :)

    SvaraRadera
  6. Molly! Gu vad fin du var på bilden! Nu ångar jag mig helt att jag sagt att du passade lite bättre i blont, men de stämmer ju inte! Du passar absolut JÄTTE BRA i båda färgerna! Jätte fin bild! :D

    Haha joo när jag har hicka så får jag oftast höra att jag ska dricka et stort glas vatten upp och ner, eller hålla andan i 10 sek :P

    Ärligt talat så brukar det gå över :) Jag har dock inte råkat för hickning i skolan som tur haha :P

    Kramar // Carro

    SvaraRadera
  7. rikigt fin bild! ;)

    haha hicka! :) jag får alltid hicka när jag ätit för fort... gör alltid det.. :/


    älskar dig! :)

    SvaraRadera
  8. Du är jättefin i ditt mörka hår!!

    kan du inte lägga upp "dagens outfit" ibland? skulle vara kul :D
    kram (L)

    SvaraRadera
  9. Du passar otroligt bra som brunett! skitsnyggt, verkligen! :)

    Du inspirerar mig!
    Kram på dig! /Charlotte

    SvaraRadera
  10. Hatar hick, jag får som du att det gör ont :P Jag är överkänslig med dig<3

    Älskar ditt hår!<33
    Kram

    SvaraRadera
  11. åå va sööt du är jag tycker också att de är jobbigt haha jag brukar dricka upp och ner det går alltid bort haha puss // Caroline <3<3

    SvaraRadera
  12. Någon sa till mig att man skulle säga till den som har hicka: Om du hickar en gång till så får du en hundring. Fint håret blev ! =)

    SvaraRadera
  13. du är så otroligt fin i din nya hårfärg! :D
    kram/emma.

    SvaraRadera
  14. När jag har hicka brukar folk försöka skrämma mig. Tyvärr så är jag väldigt svårskrämd så det funkar aldrig. :P

    Kram
    Ps. Jättefin bild!

    SvaraRadera
  15. super fin i håret!!!!!!!!! :P

    SvaraRadera
  16. Håller andan eller dricker mängder med vatten ;)

    Fin du blev i håret :D

    SvaraRadera
  17. Tänk inte på att du har hicka. Då brukar det gå över för min del. Fast det kan ju vara svårt om det gör ont...

    SvaraRadera
  18. Ja brukar dricka vatten upp och ner, eller ta en matsked lingonsylt, det brukar hjälpa. De ja testat också är att hålla andan och svälja 3 gånger :)

    kram

    SvaraRadera
  19. kan du inte börja video blogga!:D
    Snälla skulle vara kul

    SvaraRadera
  20. Jag ska försöka börja kommentera igen, jag har ju inte vant mig vid att du är brunett än, känns som att jag skriver till någon annan och inte Molly.

    Ehm, jag får ju aldrig hicka, så jag har ingen aning om hur jag gör. Jag är udda, hahah! :)

    SvaraRadera
  21. Mollygröt! När färgade du håret?! Ses om en vecka, puss på dig

    SvaraRadera
  22. Jag brukar klunga i mig lite kolsrad läsk/vatten, luta mig framåt så att huvudet är i golvet och sedan svälja! Prova, funkar alltid för mig (nästan) :)

    SvaraRadera
  23. du ska be någon säga att du ska ge dem pengar om du hickar 1 gång till och då slutar du att hicka..! Det funkar!!

    SvaraRadera
  24. ja eller hur! det gör jätte ont för mig också helt mysko :'O ^^

    SvaraRadera