måndag 5 oktober 2009

NU är jag redo... eller så redo jag kan bli!

Nu när jag precis börjat vänja mig vid tanken på att sommarlovet faktiskt är slut, och förberett mig för höst och löv på marken, så blir det plötsligt nollgradigt och frost. VEM är det som har så fruktansvärt bråttom?! Varför skynda till mörker och kyla? Nej, jag förstår inte det där.



Jag kan inte heller påstå att jag förstår er överpositiva människor som med jämna mellanrum utbrister "men det är ju sååå myyysigt med mörker!". Nej. Inte det minsta.

Jag föredrar nämligen att vakna till fågelkvitter, och att solen skiner in genom mina gardiner. Inte till det gnisslande ljudet av mamma som skrapar bilrutan utanför mitt fönster där det fortfarande är så kolsvart att det skulle kunnat varit ett på natten... Eller förresten. Om jag kunde, så skulle jag gärna skippa nätterna och mörkret helt och hållet!


Jaja... nog med det negativa. Snart blir det ju julbak och julpyssel!

Såhär ser jag ut, fullt utrustad i kampen mot kylan. (Någon av er ville se min höstjacka... denna är ny för säsongen och är från Bikbok)

7 kommentarer:

  1. Det var ju ingen sommar i år.. det regnade mest
    :( HATAR DET!!!

    Jag märker ingen större skillnad nu mot för två månader sen.. Förutom att det är lite kallare.

    Kul att du har skrivit några inlägg igen förresten. Jag saknade dina härliga inlägg i helgen. HUR KAN JAG ÖVERLEVA UTAN DIN BLOGG, LIKSOM!?

    SvaraRadera
  2. Men tänk dig en riktigt ruggig höstdag när man kan sitta inne med varm choklad insvept i en filt och njuta av värmen inomhus! Och tänk vad fint det bli med alla löv i olika nyanser!!!

    Ja, jag vet att jag är en sån där överpositiv människa! Av kompisarna även kallad optimistpiller. ;P Jag lever efter talesättet "every cloud has a silver lining" och tvekar inte när det gäller att visa det. ^.^

    Kram

    SvaraRadera
  3. vad fin jacka molly!<3

    Du har en bra smak och jag och mamma tycker att du och dina systrar är så söta och fina!:)kram

    SvaraRadera
  4. hmm fin är du i alla fall (som vanligt;o)) ne, sommar ska det vara så att man kan gå i klänning och bada hela dagarna!

    vad menar du med "Om jag kunde, så skulle jag gärna nätterna och mörkret helt och hållet!" saknas det något ord eller är jag bara knasig? ;o) KRAM

    SvaraRadera
  5. jackan var jätte fin jag gillar inte heller kylan och mörkret jag vill bara att det ska finnas sommar och julafton haha <3<3 // Caroline <3

    SvaraRadera
  6. Tack Molly du är för gullig :)
    Tack för att du ville lägga ut bilden på din jacka!
    Som jag redan i ditt inlägg "tips" kommenterade att det förvånar mig inte heller om denna oxå är snygg och det är självklart att den är!

    Ha det bra Molly!:)
    <3
    //Carro

    SvaraRadera
  7. Tja
    Jag bor mitt i skåne vi har faktist ungefär 10 grader på dagen en så länge så vinter jacka får nog vänta lite till.
    vi har inte haft frost en.

    snygg jacka har du inte den hjaka kvar som du har i en video på youtube när du sjunger en abba låt på skansen en vinter då är du helt svartkläd?

    Ha det bästa Daniela

    SvaraRadera