fredag 10 september 2010

FALLSKÄRM


Jag har velat berätta det här för er såååå länge, men jag har väntat på det rätta tillfället, försökt fixa fram de bästa bilderna och velat veta till 100% när det skulle bli av innan jag sa något.. men nu kan jag verkligen inte hålla mig längre...

JAG SKA HOPPA FALLSKÄÄRM!!!
(AAAH! Jag blir pirrig i magen bara av att skriva det!)

Det är verkligen sant! Jag ska hoppa. Jag ska flyga upp 4 000, FYRA TUSEN, meter upp i luften och kasta mig ner........ "Fritt Fall" på grönan känns plötsligt som en liten fis i rymden! (För att nå upp till 4 000 meter måste du stapla 50 fritt fall på varandra. FEMTIO!)

Pappa och Kicki (min bonusmamma) fixade det här till mig i Artonårspresent, och redan nu på SÖNDAG är det dags...



(Bilderna är lånade från Västerås Fallskärmscenters hemsida. Det är där jag ska hoppa!)

Jag har alltid älskat allt som går fort, är högt upp i luften, snurrar, faller, svänger - ja, allt som är lite farligt helt enkelt! Även om man kanske inte kan tro det idag, så lekte jag nästan bara med pojkar när jag var liten, och jag ville göra ALLT som de gjorde, och lite till ;) Men att hoppa fallskärm kommer inte ens i närheten av något jag gjort tidigare...

Jag har en stark känsla av att det här kommer bli en av de häftigaste uppleverserna i mitt liv! EVER!

Så, på söndag får ni hålla tummarna för att jag inte ska landa i ett träd!


16 kommentarer:

  1. oh shiit! ;o
    jäklar vad coolt! ♥

    & ja, håller tummarna för att du inte ska landa i träd haha!

    SvaraRadera
  2. Åååh gud så roligt för dig, det är du verkligen värd!!
    Jag håller alla mina tummar, lycka till!!
    Puss och kram Mathilda G

    SvaraRadera
  3. ooj oj,vad modigt!!,har länge funderat på ifall man skulle våga men jag vet inte..tror att jag skulle fega ur asså haha :P

    MEN LYCKA TILL!!!,du får INTE hoppa in i ett träd!!! :)

    SvaraRadera
  4. Hej Molly! Å heregud ska du hoppa fallskärm! Då vill jag önska dig lycka till! Och du verkar också vara en välidgt modig tjej, men det är ju bara bra! Det låter välidgt roligt måste jag säga. Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mvh Thilda

    SvaraRadera
  5. OMG!!!! :O :O :O Det här var en 100000 grr så större överaskning från dig än när du skulle vara med i Let's Dance! :O :O Nog visste jag att du inte var någon lugn människa som bara sjöng ballader, men det här är väl lite att ta i! O.o Herregud! Tänk om det blir något fel och du typ dör! :'( Inte för att skrämma upp dig mer än nödvändigt, men 4000 meter är ju hur högt som helst! O.o'
    Jag säger bara det: LYCKA TILL! Och jag menar det verkligen. <3

    SvaraRadera
  6. Så grymt jäkla coolt, skulle med vilja göra något sånt, men just fallskärm skulle jag nog aldrig våga.

    Njut nu riktigt mkt på söndag, tror trots allt att känslan kommer vara obeskrivlig!

    SvaraRadera
  7. Hej Molly!
    Men nu blir jag inte så lite förvånad...
    Är du helt crazy???:D :D
    Jag är imponerad av ditt mod!
    Det säger en del om dig som person. Du är inte så rädd av dig.
    Är säkert en positiv egenskap att ha nytta av i nöjesbranchen...
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  8. Lycka till :D. Jag skulle nog aldrig våga gör det. Du får berätta hur det var sen när du har hoppat :).

    SvaraRadera
  9. Haha tyckte först du skrev "håll tummarna att jag ska landa i ett träd"... Tänkte vafan? Var tvungen att läsa två gånger... Men hoppa fallskärm skulle jag själv vilja prova. Men det kommer jag nog aldrig våga göra. Du e djärv.. and I like it.. Go, girl!

    SvaraRadera
  10. Jag har oxo alltid gillat fart och höga höjder! Tex Skidor, ja älskar det! Hoppa fallskärm har ja sagt i flera år nu att ja skulle vilja, men tyvärr så får ja inte än... ja e bara 12 år...:(

    Ajja ha så kul! puss

    SvaraRadera
  11. Molly om du lyckas så kan du få landa lite över malmö, typ i mitt vardagsrum. för jag fyller 20 på söndag & där kommer finnas tårta!.. bara så att du vet liksom.

    /Sofie

    SvaraRadera
  12. Jag har hoppat fallskärm på exakt samma ställe och jag lovar dig det är så grymt coolt, sjuk rolig upplevelse :D

    SvaraRadera
  13. HUR VÅGAR DU!? :O ;O
    Lycka till ggr tusen! :D

    SvaraRadera
  14. åh vad coolt :) jag vill också hoppa fallskärm :)

    Lycka till!

    SvaraRadera