torsdag 16 september 2010

Tips för att få volym

Ni ställer så mycket frågor om mitt hår, och därför tänkte jag ge ett enkelt tips på hur man kan få mycket volym utan att behöva använda kletiga produkter (som gör att håret ser fett ut efter nån timma) eller att behöva "tupera" (så att det ser ut som en enda stor trasselstack).

Allt du behöver är en hårfön (funkar bäst om du precis har tvättat håret).

1. Borsta ditt fuktiga/handdukstorkade hår och dela upp i en rak bena.





2. Föna längs benan så att det översta håret blir torrt.

3. Dela upp håret (dra ett "streck" som om du skulle göra en ny bena) nån centimeter parallellt med benan. Lyft det uppdelade håret och lägg över det på andra sidan. Föna längs den nya benan!







4. Fortsätt med att dela upp nytt hår, lägga över på andra sidan och föna tills du når örat.


5. Gör samma sak på andra sidan benan!








Resultat:





Lycka till!
Pusss

-- Bloggar från iPhone

12 kommentarer:

  1. Hej Molly! Jättebra tips, och fint blev det också! Mvh Thilda

    SvaraRadera
  2. Nice nice....

    Själv var jag för två dagar sedan och fixa mitt hår... kolla in det... en frisyr som Frissan fick experimentera med...

    Haha antingen gillar man den eller inte

    Har kort uppe på frillan på min blogg...

    www.valpen.net

    SvaraRadera
  3. Kej. Schysst. Tack. Om jag någonsin bestämmer mig för att få långt hår (jag är ju faktiskt kille) så kommer jag nog använda tipsen.

    Lät nog lite ironisk nu men jag kommer faktiskt det. Men jag kommer nog inte våga visa mig ute...

    SvaraRadera
  4. Du är så otroligt vacker! :)

    SvaraRadera
  5. Mysig Cover..
    http://www.youtube.com/watch?v=yqV2rJI3hDg
    Kram!

    Sara

    SvaraRadera
  6. Hej Molly jättesnyggt :)

    SvaraRadera
  7. SUPER SNYGGT!!!
    SKA VERKLIGEN PROVA IMORGON!
    PUSS ALVA FRÅN ESKILSTUNA!

    SvaraRadera
  8. wow, provade detta och blev superbra! <3 tack för tpset <3

    SvaraRadera
  9. Hur kan allt på dig bli så snyggt.

    SvaraRadera
  10. känner inte igen dig utan lockar... :s

    SvaraRadera
  11. Hejsan Molly! :)
    Riktigt bra tips tycker jag, måste verkligen se om det funkar på mitt hår :)

    SvaraRadera