tisdag 24 augusti 2010

Köping

Vilket perfekt sätt att avsluta mitt sista sommarlov (NÅGONSIN!) på.

Söndagen i Köping blev precis hur mysig som helst. Jag har kommit fram till att det måste ligga något slags osynligt, välkomnande, "trevlighetstäcke" (ett ord jag hittade på precis...) över lite mindre städer som t.ex. Köping. Där är alla människor trevliga och jordnära och tempot är inte alls lika stressigt som i t.ex. Stockholm.


De sjunger även väldigt bra i köping!

Två supersöta tjejer som jag fotades med efteråt


Dagens roligaste:

(Detta är kanske lite väl internt för att ni ska förstå hur kul det är... men jag ska försöka förklara)

Shirley Clamp (hon sjöng också där) och min mamma sitter i logen och pratar om någon gemensam bekant. Jag kommer in i rummet och frågar vem de pratar om, och hur hon ser ut.
Då svarar Shirley (på skämt!):
"- Ja... du vet Shreks fru... Fiona... Som hon, fast inte grön!"

Sen gick vi runt hela dagen och jämförde folk med olika Shrekfigurer:
t.ex. "- Har du träffat han... du vet han... som ser ut som åsnan i shrek... fast utan päls?!"


... GISSA vem vi stötte på på Mc Donalds på vägen hem.... FIONA!


På tal om Mc Donalds så började jag ett hälsosammare liv i måndags. Det innebär att jag endast äter onyttiga saker (så som godis, glass, snacks, läsk, bullar, snabbmat, friterat mm) på lördagar. Egentligen hatar jag att behöva tänka över min kost och ens bry mig om vad jag stoppar i mig (som jag sagt tidigare: jag HATAR vikthetsen i dagens samhälle!) men jag gör det inte för att "banta" eller försöka bli smal, utan för att det är hälsosammare! Man mår bättre och orkar mer om man byter ut snabba kolhydrater mot riktig mat, och jag har några riktigt stressiga dagar framför mig med en massa plugg och nya dubbjobb - då behöver jag energi!

Något annat jag skulle behöva är sömn... så...
Puss och godnatt!
(Och glöm nu inte att gå in och rösta på Ellen!)


10 kommentarer:

  1. Du behöver inte banta du e smal som du är kan du inte lägga up en bild på dig och erik?<3

    SvaraRadera
  2. hejsan.
    Har lite bilder att skicka till dig, undrar din "fan" mejl adress. Jag vet du har skrivit den innan men hittar den inte. SNälla svara?
    Kram Elin.

    SvaraRadera
  3. Hej Molly!

    jag har tittat på fångad på svtplay, och nu så är det slut!:( men det kan väl inte sluta så där! man fick ju inte veta var föräldrarna e?:( jag älskar värkligen fångad<333

    SvaraRadera
  4. Hej saknar dig.
    Glöm inte lite motion i mellanåt och att ränsa tankarna när du går.
    Luft och motion är det bästa du kan få.
    Lycka till det var jätte kul att höra din röst i fångad

    SvaraRadera
  5. Hej Molly, älskar din blogg men kan inte du skriva mer om vad du gör på vardagarna och så. Personligen tycker jag det är roligare att läsa om din vardag än att du har konserter(vilket självklart är en stor del av ditt liv) men jag menar bara att det vore kul att inse att ditt liv kanske också består av dåligt väder, plugg, saker man måste göra och så vidare:)

    puss&kram /Sara

    SvaraRadera
  6. Vad kul du måste ha haft ;)
    Ha det så bra o du är bäst i värden ;)
    god natt o sov gott <3<3<3<3
    kramar från johanna

    SvaraRadera
  7. Heejjjjjjs !!!! Jag är Melissa =)Ellr heter det ! MEn jag har dig på msn =)=) Vad heter Eric på msn ???<3

    Mvh /Melissa<<33 P.s gillar dig du är min störta idol och Eric MED !!!!

    SvaraRadera
  8. Molly, du var jättebra i söndags! Älskar din röst och när du sjunger "Fånga En Sommar" så är du helt amazing :) Fin är du också :D Det skulle vara jättekul om du kom tillbaks nångång ;d Keep up the good work ;)

    Caroline, 15 Köping

    SvaraRadera
  9. asså kan inte folk lära sig att stava ett namn eller ? eric stavas med C inte med K , omg vad störande !

    du är bäst molly ! <3
    puss

    SvaraRadera
  10. Hej Molly!
    Träffade ni verkligen Fiona?
    Fiona är väll bara en sago figur.
    Eller inte`? Äh strunt i det Men du är
    iaf Bäst!!
    Kram Molly

    SvaraRadera