söndag 8 augusti 2010

Vardagslockar


Många frågar om hur jag gör mitt hår, och det är väldigt olika beroende på om jag ska till skolan eller upp på scen.
Till er som vill veta hur jag gör vid finare tillfällen (t.ex. när jag ska sjunga eller gå på fest), kan jag hänvisa till ett gammalt inlägg där jag skrivit om tre olika typer av lockar jag brukar göra.
http://mollysandenblogg.blogspot.com/2010/04/3-satt-att-locka.html

Till er som vill veta hur man kan göra snygga, lite ruffsigare vardagslockar kan ni kolla in detta:

1. Innan ni går och lägger er, ta hela håret (som om ni ska sätta upp en hästsvans) snurra det så hårt ni kan, och rulla ihop det som en liten kanelbulle högt upp på huvudet:


2. Fäst det med hårnålar (toffsar ger märken och linjer) fukta "bullen" med lite vatten och avsluta med att spraya med hårspray.

3. På morgonen är det bara att ta ut nålarna och ruffsa till i håret.

4. Forma till lockarna med lite hårspray - KLART!

Och nu... mot GÖTEBORG! Ses där!

19 kommentarer:

  1. TACK bästa Molly! Ska prova detta direkt efter jag har varit i duschen ikväll! Fina lockar!

    Ha det bra, kramar Mathilda

    SvaraRadera
  2. tack molly! tack tack tack! det blev sååååååå söta lockar <33333

    SvaraRadera
  3. KAn du bli mer aktiv med Dagens Bild?
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Konfirmerade du dig? :D<3 (asså gjorde du det i 8:an?) <3

    SvaraRadera
  5. VAAAAAAAAAD SKA DU GÖRA I GÖTEBORG? VART KAN MAN TRÄFFA DIG?

    SvaraRadera
  6. guud vad fina! :) Detta ska testats! ♥

    hoppas du har det bra i göteborg.
    & när kommer videon ut, den med emmalisa & du typ? :)

    SvaraRadera
  7. Det blir verkligen sjukt fint // Caroline <3<3 :D

    SvaraRadera
  8. när ska du lägga upp videon på dig och emmalisa när ni gjorde sånna saker? :D<3

    SvaraRadera
  9. Det ska jag testa idag!
    DU ÄR SÅ HIMMLA SÖT MOLLY"<3
    kram Alva

    SvaraRadera
  10. tack för tipset, jag ska testa detta :) ojoj vad fin du är molly! skulle vara kul om du kunde berätta vad du sminkar dig med? kramkram!
    /sara

    SvaraRadera
  11. Hej Molly!
    Antar att du ska till Eric som är med i Lotta på Liseberg :D sitter bänkad framför tv'n här i Stockholm. Puss & Kram! Älskar er!

    SvaraRadera
  12. Jag har bestämmt att jag ska bli en mini-molly. XD Ska ha din frisyr på dagarna, följa dina sminktips och kaaanske färga håret brunt. (tänkt på det läänge, gillar att förändra mig då och då, jag har ju haft blont hela livet, samma blonda färg som dig unjefär, och det kan ju bli lite tråkigt. ^^

    SvaraRadera
  13. Men hur sminkar du dig då? XD På vardagarna. :)
    Du e så fin i håret, så man vill veta hur du sminkar dig också. ;)

    SvaraRadera
  14. kan du lägga upp en video när du gr det jag fattar inte riktigt. snääälllla. du e bäst! /anna

    SvaraRadera
  15. kan du lägga upp en video om hur du gör den?????? snääääällla molly jag ber till dig!!!!! du är bäst karamizar

    SvaraRadera
  16. Hei, jeg er en jente fra Norge.
    Jeg elsker bare håret ditt sånn sinnsykt mye!!
    Og klesstilen din!
    Klem

    SvaraRadera
  17. Hur gjorde du när du färgade ditt hår från brunt till blont?
    Det brukar ju ofta bli missfärgat när man färgar det från mörkt till ljust .

    SvaraRadera
  18. Hej! Jag bara undrar när jag har sovit med en bulle på huvudet har mitt hår blivit VÄLDIGT slitet efter åt! Hur gör du för att det inte ska bli det? Använder du någon speciell hårinpackning?
    Kram Moa <3

    SvaraRadera
  19. I read this article yesterday and I immediately tried it. Thank you so much for sharing this with us!
    You have a beautiful voice and you always look amazing!
    Hugs from Belgium / Pernilla

    SvaraRadera