lördag 28 augusti 2010

På tåget - ALLTID i sista minuten



Jag fattar inte hur jag lyckas!
Hur mycket jag än förbereder mig, ställer fram klockan (min klocka går alltid några minuter före... men det är egentligen helt, totalt onödigt eftersom jag alltid tänker bort dem!), lurar mig själv att jag har mindre tid än vad jag har så är jag ALLTID ute i sista minuten!

Nu när skulle med tåget mot Älmhult, var mitt första tåg fem minuter försenat. Jag som hade räknat med några minuters marginal räknade ut att jag ändå skulle hinna ta ut biljetten och köpa en dricka innan tåget skulle avgå.
Men, vad händer? Jo, det är bara två biljettautomater som funkar, och kön är en mil lång! När väl kommer fram, och tåget ska avgå bara tre minuter senare, så funkar inte bokningsnumret!
Panikslagen springer jag till tåget, hoppar in i en random vagn och slår mig ner på en ledig plats.

När jag väl lugnat ner mig tar jag upp mobilen, och upptäcker till min lättnad att jag fått en mobilbiljett. Det knäppa är bara att när jag ska resa mig upp och gå iväg till min plats, märker jag att jag redan sitter på den... HUR SJUUKT ÄR INTE DET?!
Av typ... ja... flera hundra platser och typ... sex vagnar har jag lyckats sätta mig på MIN plats. Och tåget var inte ens halvfullt!






9 kommentarer:

  1. hahaha sitter på malmö central.. Jag missade mitt tåg till älmhult..:(
    Väntar på det andra tåget... ;)

    Vi ses sen.:) pussar

    SvaraRadera
  2. Hejj! jag heter felicia och älskar att sjunga.
    Jag vill bara säga att du är en underbar förebild och jag vill digf all lycka ! :)
    Om du såg talang från göteborg i tv så var jag med där och sjöng :)

    Om du hinner så skulle jag upskatta om du lyssnar på denna videon när jah sjunger : http://www.youtube.com/watch?v=s6tV83-8tjc

    Tack så mycket för att du finns !

    ps, svara gärna på denna kommentaren och säg om du tycker om videon :) du kan svara här eller svara i en kommentar på min blogg: www.feliciaahulen.blogg.se puss och kram !

    SvaraRadera
  3. heej molly ;) jag undrar när ska du uppträda i stockholm?? hoppas att du får en trevlig resa dit ;)
    Och va tur att du hann med tåget och att du hittade rätt plats ;)
    jag älskar dig <3<3
    kramar från johanna<3
    /du kan svara i min blogg om du vill ;)

    SvaraRadera
  4. hur söt får man lov att vara ! :D
    finaste molly <3

    SvaraRadera
  5. HAHAH NEJ? fan vad totalgalet! :D

    SvaraRadera
  6. Oj ;o
    Du hade ju i alla fall tur som hann med tåget :D jag lyckas också alltid göra så...vara ute i sista minuten alltså :)

    SvaraRadera
  7. Hej Molly! (:
    Hahah vad tur du hade!
    Du oc Eric är mina bästa idoler!!!
    Du är min förebild till att jag vågar sjuga inför hela skolan som är på 33 klasser med ca 27 elever i varje klass!!
    DU är sjuukt sööt!!
    Ha det så bra Kramar!

    Ps: Min bästa kompis har träffat dig ett antal gånger och vunnit en av digiloo gitarrerna!

    SvaraRadera
  8. hahahahahahahha, jag började skratta när jag läste detta :) För du hade så tur.. :D

    SvaraRadera
  9. Du är så söt!
    Hoppas allt är bra,kul att du bloggar varje dag ,det är så kul!
    kram/Alva<3

    SvaraRadera